הבלוגרית חגית ביליה: "סיינפלד אמר: תמצא את העינוי שהכי נוח לך איתו"

כך אמרה אמש בלוגרית הבישול חגית ביליה, המוכרת בשם לייזה פאנלים, בוועידת 2019 MAD של "גלובס" • "המטרה שלי הייתה לחבר את כולם למטבח. המוטו שלי הוא שהחיים מספיק מסובכים, אז שבמטבח יהיה קל"

"המוטו שלי הוא שהחיים מסובכים מספיק, אז המטבח חייב להיות קל" - כך אמרה אמש (ג') בלוגרית האוכל חגית ביליה (לייזה פאנלים) בוועידת 2019 MAD של "גלובס".

ביליה תיארה כיצד החליטה לעשות שינוי בחייה ועזבה קריירה של מנהלת קריאייטיב אחרי 17 שנה, לטובת אהבתה האמיתית - כתיבה ובישול. "היום אני אחרי שני ספרי בישול שכתבתי שהם רבי-מכר, בלוג שוקק וקהילה בפייסבוק, וכל זה קרה בגיל 40 פלוס", מספרת ביליה. "אחרי 17 שנים כשכירה, יש גיל שהראש מתחיל לעבוד ולשאול - רגע, זה מה שאני רוצה? להישאר שכירה? רציתי להשתחרר ולעשות לביתי, וזה מה שעשיתי. יצאתי מהשכירות ונכנסתי לכלא האמיתי - לבית.

"ג'רי סיינפלד, שהוא הגורו שלי, אמר פעם: 'תמצא את העינוי שהכי נוח לך איתו', וזה הלך איתי כל הזמן. כל החיים זה סוג של עינוי - עבודה, זוגיות ילדים. הכול עינוי. אצלי, העינוי שהכי טוב לי איתו זה המטבח ומילים. ואז החלטתי לפתוח בלוג ורציתי לבלוט. ואיך במדף האינסופי הזה של שפים, בלוגרים וריאליטי, איך יראו את עוגת השמרים שלי? אז בזכות סיפורים קצרים ומתכונים. כל יום יש אצלי סיר וסיפור. בגלל זה נתתי לעצמי שם - 'לייזה פאנלים', שזה גם יוקרתי אבל גם בית. ויש לי אימאג' שאומר הכול - אני במטבח התל-אביבי, הקטן, בלי המזגן, המדיח או המיקרו. ואני רוצה שמי שיראה את האימאג' שלי - זה יעשה לו שמח. גם בסטורי שלי אפשר לראות כל יום איך אני מבשלת, שרה ומביכה את עצמי.

"המטרה שלי הייתה לחבר את כולם למטבח. סיר בבית זה ביטחון. גם כשעבדתי במשרה מלאה, תמיד היה סיר בבית. ובגלל שאני יודעת כמה שעה במטבח יקרה, היה חשוב לי למקד - שהמתכון יהיה קל פרקטי ופשוט, ושכולם יאכלו ויהיו מאושרים. אם אני מבטיחה שתצליחו במטבח, ובשעה אתם יכולים להספיק הכול - אז זה יקרה. כי שוב - המוטו שלי הוא שהחיים מספיק מסובכים, אז שבמטבח יהיה קל" .