צ'ק פוינט עקפה ברבעון את תחזיות האנליסטים לרווח הנקי למניה למרות ירידה ברווח החשבונאי: " רואים מעבר להכנסות ממנויים על פני תמיכה ומוצרים, וזה בריא לחברה"

חברת אבטחת הסייבר סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של 4.3% בהכנסות לכ-488 מיליון דולר • את הירידה ברווח מסבירים בהנהלה: "אנחנו מגייסים אנשי מכירות, עושים פעילויות שיווק, מגייסים אנשי פיתוח ומתרחבים"

גיל שויד  / צילום: רויטרס
גיל שויד / צילום: רויטרס

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט מסכמת את הרבעון השני של השנה עם תוצאות גבוהות מעט מתחזיות האנליסטים ברווח הנקי למניה, למרות ירידה ברווח החשבונאי ביחס לרבעון המקביל. החברה, בניהולו של גיל שויד, הציגה צמיחה של 4.3% בהכנסות הרבעון ביחס לרבעון המקביל, והן הסתכמו בכ-488 מיליון דולר. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הגיע ל-186 מיליון דולר, ירידה של 6.1% בהשוואה לרבעון המקביל, והרווח הנקי בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות (Non-GAAP) ירד ב-3% ל-211 מיליון דולר, אך הרווח הנקי למניה - 1.38 דולר - היה גבוה בסנט אחד מתחזיות האנליסטים.

במחצית הראשונה של 2019, ההכנסות של צ'ק פוינט היו כ-960 מיליון דולר, צמיחה של 4.3% ביחס לתקופה המקבילה. הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-365 מיליון דולר ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 417 מיליון דולר.

התזרים מפעילות שוטפת גדל ב-9% ברבעון השני והסתכם ב-233 מיליון דולר. צ'ק פוינט המשיכה לרכו ש מניות של עצמה במהלך הרבעון, והוציאה סכום של 325 מיליון דולר כשרכשה מניות במחיר ממוצע של כ-116 דולר למניה, שדומה למחיר הנוכחי בנאסד"ק. בסוף הרבעון היו לצ'ק פוינט בקופה 4.1 מיליארד דולר.

"תוצאות הרבעון השני הושפעו מצמיחה של 13% בהכנסות ממנויי אבטחה, הכוללות את משפחת המוצרים CloudGuard למניעת איומים (threat prevention). המשכנו להרחיב את היצע המוצרים שלנו ברבעון, עם השקת טכנולוגיות חדשות", אמר גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט.

ברמה הרבעונית, הכנסות המנויים צמחו כאמור בכ-13% לכ-149 מיליון דולר, בעוד שההכנסות ממוצרים ורישיונות ירדו ב-3% לכ-122 מיליון דולר. ההכנסות מעדכוני תוכנה ותחזוקה הסתכמו ב-218 מיליון דולר, עלייה של 3.6%. במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי החברה בת"א, אמר שויד כי"אנחנו רואים כבר זמן רב מעבר מתמיכה ומוצרים למנויים, שאלו הכנסות שכוללות בתוכן את הטכנולוגיות החדשות שלנו. בתחום הענן יותר מהכפלנו את המכירות, פלטפורמת אינפיניטי כבר הציגה הכנסות משמעותיות. אפילו בתחום המובייל - שזה שוק שעוד לא נוצר, באופן מפתיע כי הפוטנציאל עצום - ראינו גידול. המעבר למנויים בריא לחברה, כי מרבית ההכנסות יהיו מתחדשות ברמה השנתית וזה טוב למודל העסקי". 

את הירידה ברווח מסבירים שויד וסמנכ"לית הכספים טל פיין בהשקעות. "אנחנו מגייסים אנשי מכירות, עושים פעילויות שיווק, מגייסים אנשי פיתוח ומתרחבים", אמר שויד, ופיין הוסיפה כי החברה הכינה את השוק להשקעה המוגברת וציינה שישנו גידול של 10% באנשי המכירות בחברה.

תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט
 תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט

"ייתכן שבתעשיית המובייל מנסים לחסום את הסקיוריטי"

שויד הציג פירצת אבטחה במובייל שצ'ק פוינט זיהתה ברבעון, שפגעה ב-25 מיליון משתמשים באפליקציות משחקים, בעיקר בהודו אך גם במדינות אחרות. הפורצים השתלטו על הטלפונים והכניסו פרסומות, אך לדבריו, "החלק המפחיד הוא שאותה תשתית בדיוק יכולה במקום פרסומת - לגנוב מידע, למחוק את המידע במכשיר וכדומה".

ההכנסות מאבטחת מובייל עדיין זניחות יחסית בצ'ק פוינט, ושויד אומר שאין לו הסבר טוב לכך שהשוק עוד לא פורץ. "החברות מסכנות את עצמן כי המידע נמצא בטלפונים הפרטיים של העובדים, אבל לרוב המובייל מתנהל באופן עצמאי מה-IT של החברה". שויד רמז שבתעשיית המובייל מנסים לחסום את תעשיית הסקיוריטי, בכך שהיצרנים מבטיחים שעושים הכול כדי למגן את המכשיר.

ברמה הגיאוגרפית, אחרי חולשה ברבעונים קודמים בארה"ב, הפעם נרשם גידול של כ-4%, ובאסיה-פסיפיק הגידול היה של 11%.

שויד מצביע על עליית מדרגה בתחום הסייבר דווקא מכיוון הרגולטור, ומזכיר שלוש חברות גדולות (בריטיש איריוויס, מריוט ואקוויפקס) שקיבלו קנסות של מאות מיליוני דולרים כי לא נקטו בצעדים להגן על המידע של לקוחות. "זה היה יכול להימנע אם החברות היו משתמשות בטכנולוגיה מודרנית להגנה על הרשתות", הוא אומר.

תחזית החברה לרבעון השלישי היא להכנסות של 480-500 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 1.36-1.4 דולר למניה. אמצע טווח התחזית דומה לתחזיות האנליסטים. התחזית השנתית נותרה ללא שינוי.

שווי השוק של צ'ק פוינט בנאסד"ק הוא 17.6 מיליארד דולר לאחר עלייה של 12.7% במחיר המניה מתחילת 2019.