שלמה אליהו חוזר ליהנות מדיבידנדים ניכרים ממגדל: יקבל 240 מיליון שקל

מגדל החזקות הציבורית תחלק כדיבידנד את מלוא הדיבידנד שמגדל חברה לביטוח חילקה - 350 מיליון שקל • הפעם הקודמת שמגדל חברה לביטוח חילקה דיבידנד הייתה ב-2015

שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ביטוח / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ביטוח / צילום: תמר מצפי

לאחר שנים של אי חלוקת דיבידנדים משמעותיים, קבוצת הביטוח מגדל תחלק בקרוב דיבידנד בהיקף 350 מיליון שקל. מדובר בחלוקה של מלוא הדיבידנד שמגדל ביטוח חילקה, לאחר שנים שלא יכלה לעשות כן - בשל הוראות הפיקוח על הביטוח למעבר למשטר הון חדש שנקרא הסולבנסי 2.

מדובר בחדשה חיובית מבחינת שלמה אליהו, בעל השליטה בקבוצת הביטוח, שיקבל עתה כ-240 מיליון שקל שיסייעו לו לעמוד בהחזרים למחזיקי האג"חים. בעבר אליהו נדרש לשינוי תנאי ההחזר של חוב בנקאי שלקח לצורך רכישת מגדל, בגלל שלא יכל לחלק דיבידנדים ממגדל ביטוח כפי שרצה.

עודף ההון של מגדל ביטוח על פי הוראות סולבנסי 2 (הוראות אירופיות להבטחת יכולת הפירעון של חברות הביטוח), עומד לאחר החלוקה על 850 מיליון שקל, כך שיחס כושר הפירעון שלה עומד על רמה של 107%, ש"הינו גבוה מיעד ההון שקבע הדירקטוריון לתקופה", כפי שפירטו בחברת הביטוח ערב חלוקת הדיבידנד.

הדיבידנד האחרון של מגדל ביטוח  חולק בשנת 2015, בגין תוצאות שנת 2014. מאז אליהו רצה דיבידנד נוסף, אבל הממונה הקודמת על שוק ההון, דורית סלינגר, לא הסכימה לכך. חילוקי הדעות גררו עימות בין אליהו לסלינגר. עתה נראה כי מגדל חוזרת למסלול של חלוקת דיבידנד, אף שאין לה מדיניות דיבידנד רשמית. לפיכך, החברה תבחן את הצרכים כל פעם מחדש, אבל רק כל עוד הסף הוא שתהיה לפחות שנה קדימה של הוראות הסולבנסי.

הצעד שעליו מודיעה עתה החברה, התאפשר בעקבות כך שרשות שוק ההון ביטלה בעבר הוראה קודמת, שלפיה המבחן לחלוקת דיבידנד על ידי חברת ביטוח הינו יחס כושר פירעון של 130%, תוך הפחתתו במידה ניכרת.