חודש הליך המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית

כך הורה הבוקר נציב שירות המדינה • אחת המתמודדות על התפקיד היא עו"ד ליאת בן-ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה • המכרז הוקפא בתחילת יוני בשל תלונה אנונימית על כך שהוא פורסם דווקא לאחר פיטוריה של שרת המשפטים איילת שקד

עו"ד ליאת בן-ארי / צילום: יונתן בלום
עו"ד ליאת בן-ארי / צילום: יונתן בלום

נציב שירות המדינהדניאל הרשקוביץ', הורה היום (ה') על חידוש הליך המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, שאחת המתמודדות בו היא עו"ד ליאת בן-ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה וראש צוות תיקי ראש הממשלה נתניהו. לפי ההערכות, ועדת המכרז תתכנס לפני סוף חודש יולי. הנציב קיבל בכך את עתירת ארגון הפרקליטים להפשרת המכרז.

נזכיר כי בחודש יוני הודיעה נציבות שירות המדינה על הקפאת המכרז, בעקבות תלונה אנונימית שהוגשה כביכול בשם "פרקליטים מודאגים". בתלונה נאמר כי התפקיד לא מאויש זה כשנה, ולכן יש לבדוק מדוע פורסם מכרז לתפקיד דווקא לאחר פיטוריה של שרת המשפטים איילת שקד, וטרם כניסתו לתפקיד של השר אמיר אוחנה. עוד נטע כי לא תקין שפרקליט המדינה שי ניצן, שמסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה, ישפיע על מינוי המשנה - שממונה לכהונה של שמונה שנים.

למכרז זה ניגשו שישה מתמודדים, אך מי שנחשבה למועמדת המובילה הייתה עו"ד ליאת בן-ארי. מנכ"לית משרד המשפטים דאז, עו"ד אמי פלמור, סברה כי לא נפל כל פגם בקידום הליכי המכרז, ולא נפל כל פגם במועד שבו נקבע. היא כתבה שמדובר בהחלטה מקצועית ועניינית, שאושרה על-ידי כלל הגורמים ובראשם נציבות שירות המדינה. השר אוחנה, שראה במכרז מחטף שנתפר למידותיה של בן-ארי, מאוד לא אהב את העמדה הזאת. 

יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין, מסרה: "ארגון הפרקליטים מברך על ההחלטה הצודקת והנכונה של נציב שירות המדינה להמשך המכרז, גם אם לשיטתנו לא היה מקום להורות על הקפאתו מלכתחילה בשל מכתב אנונימי".