איילת שקד: "בכוונתי להקים גוש ימין, מפלגה רפובליקנית גדולה"

יו"רית הימין החדש קראה למנהיגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לקבל את הצעתה החדשה ולהגיע להסכם איחוד בהקדם האפשרי • "אחדות בימין היא צו שעה. הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה" • דובר רה"מ לגלג על ראיון עם שקד בידיעות וצייץ בטוויטר: "קיבלתי את 'בלייזר' מוקדם מהרגיל"

איילת שקד / צילום: כדיה לוי, גלובס
איילת שקד / צילום: כדיה לוי, גלובס

יו"רית הימין החדש איילת שקד קראה היום (ה') למנהיגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', לקבל את הצעתה החדשה ולהגיע להסכם איחוד בהקדם האפשרי. בהצהרה שמסרה ליד ביתה, אמרה שקד כי הגישה לפרץ וסמוטריץ' הצעה חדשה ובה ויתרה על דרישת הריצ'רץ' (כלומר על חלוקה שווה של מקומות ברשימה לכנסת בין "הימין החדש" ושאר המפלגות) כדי לאפשר להגיע לאיחודים נוספים עם מפלגות אחרות מימין לליכוד.

משמעות הוויתור - רק ארבעה מקומות לימין החדש בעשירייה הראשונה הריאלית. שקד כיוונה את דבריה לאפשרות של צירוף מחדש של עוצמה יהודית למהלך, ככל הנראה בעקבות פגישותיה עם איתמר בן גביר מהמפלגה בשבועות האחרונים, וכן לצירופו של משה פייגלין, איש מפלגת זהות.

שקד אמרה: "אחדות בימין זה צו שעה. הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה. התפשרנו כבר על דרישת הריצ'רץ', למרות שבסקרים אנחנו גדולים יותר - כולל בסקרים מהיום. הכדור נמצא עכשיו בידיים של איחוד מפלגות הימין, ואני קוראת להם להסכים להצעה וללכת ביחד.

"העניין דחוף, מכיוון שבכוונתי, אם האיחוד הזה יתאפשר, להמשיך ולבצע איחודים נוספים של כל מפלגות הימין ולהקים מעין גוש ימין - מפלגה רפובליקנית גדולה - עם מנעד רחב של דעות מימין לליכוד. אני רואה את עוצמה יהודית כחלק מאיחוד גדול שכזה, וגם את מפלגת זהות. המטרה שלי היא להקים גוש גדול של כל הימין האידאולוגי".

שקד דחתה את הידיעות אודות חילוקי דעות בינה לבין נפתלי בנט, ואמרה כי כל צעדיו, לרבות במו"מ על האיחוד, מתואמים עימה.

היא התייחסה גם לאיחוד בשמאל: "כמו שנאמר, אני לא מתערבת באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. החיבורים בשמאל הם עניינם בלבד. הם יעשו את מה שהם חושבים שנכון להם. המטרה שלנו בימין זה שאף קול לא ילך לאיבוד, ולהצליח להקים ממשלה עם 61 מנדטים לפחות".

שקד הופיעה הבוקר בתמונת ענק בעיתון ידיעות אחרונות והיא אמרה בראיון לעיתון כי ההמלצה הראשונית היא בבירור על ממשלה בראשות נתניהו - אך רק בתנאי שיקים ממשלת ימין. היא מתנגדת למצב של תיקו ואפשרות לבחירות נוספות, קרי: בהחלט אפשרות לחיבור עם כחול לבן.

בעקבות הראיון ותמונת השער פרסם יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה, ציוץ ובו לגלג על התמונה באומרו "קיבלתי את בלייזר (מגזין גברים עם תמונות דוגמניות בשער) מוקדם מכרגיל".

תגובת שקד: "אני רוצה לציין שזו פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שאישה עומדת בראשות מפלגת ימין. כנראה שקשה לו להתרגל".

על רקע האיחוד בשמאל, צפויים המגעים לאיחוד המקביל בימין לעלות הילוך ולקבל תאוצה. אך מכיוון שמדובר באפשרות לצירופן של עוד שתי מפלגות, לא ברור אם המגעים האלה יושלמו בטרם כניסת השבת.