טוויטר פרסמה דוחות טובים: מניית החברה קופצת ב-5%

הכנסות טוויטר עמדו על 841 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 18% לעומת הרבעון המקביל • הרווח למניה עמד על 5 סנט

מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

חברת האינטרנט טוויטר  המפעילה רשת חברתית, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2019, עם הכנסות של 841 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 18% לעומת הרבעון המקביל, ומעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 829 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 5 סנט, נמוך מציפיות האנליסטים לרווח למניה של 19 סנט.

הרווח הנקי של החברה עמד על 37 מיליון דולר, וכשנלקחות בחשבון הקלות מיסים שהחברה קיבלה ברבעון הנוכחי הוא עומד על 1.1 מיליארד דולר.

מספר המשתמשים היומיים שניתן לעשות להם מוניטיזציה (mDAU) הוא 139 מיליון. ברבעון הראשון, טוויטר דיווחה על 134 מיליון משתמשים יומיים שניתן לעשות להם מוניטיזציה.

מספר המשתמשים היומיים שניתן לעשות להם מונטיזציה הראה צמיחה שנתית של 10%. בארה"ב הוא הראה צמיחה זהה של 10% ל-29 מיליון משתמשים ברבעון זה, ואילו בעולם מספרם צמח ב-15% ל- 110 מיליון.

הכנסות החברה מפרסום ברבעון זה עמדו על 727 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 21%. החברה צופה כי ברבעון השלישי כלל הכנסותיה יהיו בין 815-875 מיליון דולר.

בתגובה לפרסום הדוחות נסחרת מניית טוויטר בעלייה של 5% במסחר המוקדם בארה"ב. 

זהו הרבעון הראשון בו טוויטר לא מדווחת יותר על מספר המשתמשים החודשיים בפלטפורמה, ומחליפה אותם במדד ה- mDAU. החברה הצהירה כי המדד החדש ישקף בצורה טובה יותר את קהל המשתמשים שלה, ויכלול "משתמשים שמתחברים לשירות בכל יום דרך האתר או האפליקציה, וניתן להראות להם מודעות".

לפי החברה, לא ניתן להשוות את הנתון למדדים שמפרסמות חברות אחרות. טוויטר הצהירה על ההחלטה לאחר שפספסה את ציפיות האנליסטים לגבי מספר המשתמשים החודשיים שלה במשך שני רבעונים ברצף.

החברה השיקה עיצוב מחודש של האתר שלה בתחילת החודש.

במכתב למשקיעים שהחברה פרסמה היא אמרה כי ראתה ירידה של 18% בדיווחים על תוכן חשוד או ספאם בזכות שיפורים בטכנולוגיית למידת המכונה שלה, וכי הפכה את המדיניות שלה לפשוטה יותר להבנה, והוסיפה פיצ'רים חדשים שיהפכו את חווית המשתמש בשירות לטובה יותר.