מלחמת הסחר החדשה של טראמפ? מאיים להטיל מכסים על צרפת

טראמפ הצהיר כי בכוונתו להטיל מכס על היינות הצרפתיים, במידה וצרפת תכניס לתוקף את המסים על שירותים דיגיטליים שמעניקות חברות ענק כמו פייסבוק וגוגל • "בקרוב נודיע על פעולה הדדית משמעותית בתגובה לטיפשות של מקרון"

דונלד טראמפ/ צילום: רויטרס Carlos-Barria
דונלד טראמפ/ צילום: רויטרס Carlos-Barria

ציוץ נוסף מבית היוצר של טראמפ מאיים להטיל מכסי ענק על צרפת, בתגובה להודעה על כוונתה למסות חברות טכנולוגיה אמריקאיות.

 

טראמפ אמר לנשיא צרפת עמנואל מקרון כי בכוונתו להטיל מכס על היינות הצרפתיים, במידה וצרפת תכניס לתוקף את המסים על שירותים דיגיטליים, כפי שפורסם לפני מספר שבועות.

"בקרוב נודיע על פעולה הדדית משמעותית בתגובה לטיפשות של מקרון", נכתב בציוץ.  "אם מישהו יטיל מס על חברות הטכנולוגיה, זאת תהיה המדינה שלהן, ארצות הברית", הוסיף טראמפ, וקינח את הציוץ באמירה "תמיד אמרתי שיין אמריקני טוב יותר מיין צרפתי!"

מוקדם יותר החודש, צרפת פרסמה כי בכוונתה להטיל מכס של 3% שישפיע על ענקיות טכנולוגיה כמו פייסבוק וגוגל, שרושמות מחזור של למעלה מ-28 מיליון דולר או יותר מהשירותים הדיגיטליים שהם נותנות בצרפת.

טראמפ הצהיר כי ארה"ב תבדוק האם המס מפלה או פוגע באופן לא סביר בארה"ב. אם יוחלט כי כך הדבר, טראמפ יוכל להגיב בהטלת מכסים נגדית. להערכת המומחים, התגובה הסבירה ביותר של טראמפ תהיה הטלת תעריף של 100% על יין צרפתי - אחד מהסמלים של המדינה.