אי סדרים | בלעדי

הדוח על אי הסדרים שמלווה את המועמד המוביל לניהול מכון התקנים ד"ר גלעד גולוב

גולוב שימש עד לפני כחצי שנה בתפקיד מנכ"ל החברה לשירותי איכות סביבה • טיוטת דוח של רשות החברות גילתה בחברה שניהל גולוב אי סדרים בהעסקת משרדי עורכי דין ומחברה לגינון • גולוב: "מדובר בטיוטת דוח שלא פורסם ומרבית הליקויים - טכניים"

גלעד גולוב / צילום: מכון התקנים
גלעד גולוב / צילום: מכון התקנים

המועמד המסתמן לתפקיד מנכ"ל מכון התקנים הוא ד"ר גלעד גולוב, ששימש עד לפני כחצי שנה בתפקיד מנכ"ל החברה לשירותי איכות סביבה, כך נודע ל"גלובס".

גולוב, ד"ר לכימיה בהשכלתו החל לנהל את החברה לשירותי איכות סביבה ב-2013. כפי ש"גלובס" חשף בשבועות האחרונים, על תפקיד המנכ"ל של מכון התקנים מתמודדים גם ראש המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן, וראש הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד, רן קויתי. על התפקיד מתמודד גם מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, יצחק בלומנטל. בראש ועדת האיתור שפועלת למינוי המנכ"ל למכון עומד רובי גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.

ההליכים לבחירת מנכ"ל למכון התקנים נפתחו בעקבות ההחלטה של הוועדה לבחינת מינויים בחברות ממשלתיות, לפסול את מינויו של אילן כרמית לתפקיד. זאת, לאחר שהתברר כי לא חשף במסגרת מועמדותו את דבר חקירתו במשטרה בעניין עדות שקר הקשורה לפרשת מצלמות המהירות.

החברה לשירותי איכות סביבה, שבראשה עמד גולוב, פועלת בפארק האקו-תעשייתי נאות חובב שבנגב והיא חברה ממשלתית, שאחראית מטעם המדינה על טיפול בפסולת מסוכנת.

ל"גלובס" נודע כי בפברואר השנה, השלימה רשות החברות הממשלתיות דוח ביקורת על פעילות החברה. הדוח שטרם פורסם, עוסק בהיבטים הקשורים לעמידת החברה בנהלים שקבעה הרשות באשר להתקשרויות עם יועצים משפטיים. הביקורת העלתה כי בסוף יולי 2018 החברה לשירותי איכות סביבה הפסיקה את עבודתה עם משרד עורכי הדין ש. פרידמן והתקשרה עם משרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות בריטיינר. במקביל, החברה קיבלה באותה השנה שירותי יעוץ משפטיים ממשרדים נוספים.

על-פי טיוטת דוח הביקורת, בין 2015 ל-2017 היתה יציבות בהוצאות המשפטיות הרגילות של החברה, והן נעו סביב סכום של מיליון שקל בשנה, אך ב-2018 חל גידול משמעותי של 40% בהוצאות המשפטיות של החברה.החברה הסבירה את ההחלטה לעבוד בעיקר עם משרד מיתר, בכך שמדובר במשרד גדול עם תחומי התמחות רבים. על-פי טיוטת הדוח, נכון למועד שבו נערכה הביקורת, החברה לא הסדירה את קבלת האישור של רשות החברות להעסקת משרד מיתר בהיקף מוגדל.

בנוסף, החברה לשירותי איכות סביבה התקשרה בשנים 2015-2017 עם חברת גינות עדן בהיקפים של מאות אלפי שקלים בכל שנה. לפי טיוטת דוח הביקורת, לא נמצא תיעוד להסכם ההתקשרות בין החברה לשירותי איכות סביבה לבין הספק ומסמכים אודות התקשרויות אחרות בין שתי החברות לא נשאו חתימות או תאריכים.

בתגובה אמר גולוב ל"גלובס" כי מדובר בטיוטת דוח שלא פורסם וכי מרבית הליקויים שנמצאו בביקורת היו טכניים ולא מהותיים. גולוב הוסיף כי חלק ניכר מהליקויים שנמצאו בטיוטה מתייחסים לתקופה שלפני תחילת כהונתו כמנכ"ל וכי הם תוקנו על-ידיו.