"שרה אומרת שאיילת שקד היא זו שתפרה את התיקים לנתניהו"

בקלטות ששודרו בערוץ 12 נשמעת רעייתו של רפי פרץ אומרת לבן-שיחה את הדברים, ומוסיפה "נתניהו הבטיח שאם הוא (רפי) לא מוותר לאיילת, הוא יהיה שר החינוך; ואם יוותר, הוא לא יהיה" • זמן קצר לפני פגישתו המתוכננת עם נפתלי בנט כתב פרץ בטוויטר: "הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית, איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין"

איילת שקד / צילום: כדיה לוי, גלובס
איילת שקד / צילום: כדיה לוי, גלובס

יו״ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, הודיע היום (א') שיאפשר לשרת המשפטים לשעבר איילת שקד לעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. זמן קצר לפני פגישתו המתוכננת עם שר החינוך לשעבר נפתלי בנט, כתב פרץ בחשבון הטוויטר שלו: "שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית שאיילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך".

 

הפרטים שנותרו לסגירה הוא סדר הרשימה, והכללת עוצמה יהודית עם איתמר בן גביר בראש. איחוד מפלגות הימין יכלול את המפלגות הבאות: הבית היהודי, הימין החדש, איחוד לאומי (תקומה). כאמור עוצמה לישראל ומפלגתו של משה פייגלין זהות, עשויות להיות חלק מן הגוש, לכשיגובשו הפרטים.

איילת שקד, יו"ר הימין החדש, אמרה בכניסתה לפגישת המו"מ: "כפי שראיתם ושמעתם, פנינו לאחדות.  אני מאמינה בזה ועובדת על זה כבר הרבה זמן. אני מקווה שנסיים את הלילה ושייצא עשן לבן, כדי שנעבור לשלב השני - לנסות להכניס את כל מפלגות הימין תחת הימין המאוחד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד בימים האחרונים לחבירה מן הסוג הזה וחשב שעליהם לרוץ בשתי רשימות נפרדות, אולם הוא לא התבטא בנושא באופן פומבי. למרות הכחשות על התערבויות מצידו, ערוץ 12 פרסם הערב על קיומן של שיחות טלפון שקיימה מיכל פרץ, רעייתו של רפי פרץ, בנושא האיחוד עם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ועל מכבש לחצים להשארת פרץ בראשות הרשימה המאוחדת והתחייבות נתניהו בפניו שימשיך לכהן כשר החינוך אחרי הבחירות.

בקלטות ששודרו בערוץ 12 נשמעת רעייתו של פרץ אומרת לבן-שיחה "נתניהו הבטיח שאם הוא (רפי) לא מוותר לאיילת, הוא יהיה שר החינוך. ואם יוותר, הוא לא יהיה. הסיבה היא ששרה אומרת שאיילת היא זו שתפרה את התיקים לנתניהו".

"הוא לא ייקח את איילת"

עוד נשמעת מיכל פרץ אומרת "הוא (פרץ) לא נחרץ בזה. אני נחרצת בזה. אני, אני, נחרצת בזה, אבל לא הוא. השאלה אם בכלל זה אופציה בשבילה (שקד) לקחת את המקום השני. אני חושבת שאם היא תסכים לקחת את המקום השני, אז את הדברים האחרים פחות או יותר יתפשרו איתה. את הבית היהודי הוא (נתניהו) יקח (לממשלה), את איילת הוא לא ייקח. זה בדיוק מה שהוא רוצה. אני אומרת לך את זה בוודאות שכן, כי הוא אמר לנו את זה בהרבה צורות".

בכחול לבן התייחסו הערב לאיחוד מפלגות הימין. יו"ר המפלגה בני גנץ אמר "היום נעשה המהלך הראשון במהלך הכולל של נתניהו להקמת ממשלת חסינות. השלב הבא בברית הקיצונים שמוקמת בחסות נתניהו הוא צירוף הכהניסטים המבקשים ליצור עבורו מלוכה. היום הבחירה ברורה - זה או ממשלת אחדות והסכמה לאומית רחבה ודמוקרטית בראשות כחול לבן או ממשלת קיצוניים וחסינות".