צרות בענקיות שיתוף הנסיעות: פיטורים באובר, עזיבת בכיר בליפט

אובר עומדת בפני פיטורים של 400 עובדים - שליש ממחלקת השיווק שלה בעולם • בתוך כך, בבלומברג דיווחו גם על עזיבה של בכיר אצל המתחרה ליפט - סמנכ"ל התפעול בחברה • ליפט ואובר הונפקו לפני מספר חודשים ומאז מתמודדים עם לחץ מצד משקיעים בשל העובדה כי שתי ענקיות שיתופי הנסיעות עדיין אינן רווחיות

רכב של אובר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
רכב של אובר / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

אובר  עומדת בפני פיטורים של 400 עובדים - שליש ממחלקת השיווק שלה בעולם - כך לפי דיווח בבלומברג. לפי הדיווח, מנכ"ל החברה, דארה קוסרשאהי, שלח מייל לעובדים בו הודיע על השינוי והסביר כי הצעד נעשה במטרה להתמודד עם ההאטה בקצב הצמיחה של אובר. "יש היום תחושה כללית שצמחנו מהר, ומאז האטנו. זה קורה באופן טבעי ככל שחברות נהיות גדולות יותר, אבל זה משהו שאנחנו צריכים להתמודד איתו, ובמהירות", כתב קוסרשאהי, והוסיף כי "רבים מהצוותים שלנו גדולים מדי, וזה יוצר חפיפה בעבודה, מביא לכך שלא ברור מי צריך לקבל החלטות, ויכול להוביל לתוצאות בינוניות".

הצעד יביא לצמצום של מספר עובדי אובר בעולם ב-1.6%, ונעשה לאחר שבחודש שעבר ג'יל הזלבקר הפכה לראש קבוצת השיווק והתקשורת בחברה.

בתוך כך, בבלומברג דיווחו גם על עזיבה של בכיר אצל המתחרה ליפט , סמנכ"ל התפעול ג'ון מקניל, לאחר שנכנס לתפקיד לפני פחות משנתיים, כשעזב את תפקידו כנשיא למכירות גלובליות בטסלה. בליפט מתקשים להחזיק לאורך זמן בסמנכ"ל כספים, וגם קודמו בתפקיד, רקס טיבנס שכיהן לפני כן כבכיר באמזון, עזב את את התפקיד אחרי פחות משלוש שנים. לפי הדיווח, מייסדי ליפט, לוגן גרין וג'ון צימר כתבו מייל לצוות העובדים בו אמרו כי הפעם לא יגייסו סמנכ"ל תפעול חדש במקום מקניל ובמקום זאת יעבירו את תחומי האחריות שלו לעובדים אחרים. בשלוש השנים האחרונות, גם שלושה סמנכ"לי שיווק עזבו את החברה, האחרונה מביניהם, ג'וי הווארד, עזבה החודש.

ליפט ואובר הונפקו לפני מספר חודשים ומאז מתמודדים עם לחץ מצד משקיעים בשל העובדה כי שתי ענקיות שיתופי הנסיעות עדיין אינן רווחיות.