אפל פרסמה דוחות טובים מהציפיות ותחזיות חיוביות; המניה עולה במסחר המאוחר

אפל דיווחה הלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי הפיסקלי של 2019 • הכנסותיה של החברה היו מעט מעל ציפיות האנליסטים - 53.8 מיליארד דולר; והרווח למניה עומד על 2.18 דולר • גם הרווח הנקי של החברה - 10 מיליארד דולר, נמוך לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה בו רווחיה עמדו על 11.5 מיליארד דולר

מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת אפל  דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי הפיסקלי של 2019, ובכך סוגרת את עונת הדוחות הנוכחית של ענקיות הטכנולוגיה, אחרי שאמזון, מיקרוסופט, פייסבוק ואלפאבית כבר פרסמו את דוחותיהן.

הכנסותיה של אפל עמדו על 53.8 מיליארד דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 53.4 מיליארד דולר, וצמיחה של 1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח למניה עומד על 2.18 דולר לעומת ציפיות לרווח של 2.1 דולר, ובירידה לעומת רווח למניה של 2.3 דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

גם הרווח הנקי של החברה - 10 מיליארד דולר, נמוך לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה בו רווחיה עמדו על 11.5 מיליארד דולר.

הכנסות החברה חזרו להראות צמיחה ברבעון זה לאחר שהראו ירידות בשני הרבעונים הקודמים של 2019. מניית אפל רושמת עליות בעקבות פרסום הדוחות.

אפל פרסמה תחזית לרבעון הרביעי של שנת הכספים שלה: החברה צופה כי ההכנסות יעמדו על 64-61 מיליארד דולר, מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 61 מיליארד דולר. עם זאת, ברבעון המקביל עמדו הכנסות אפל על 64 מיליארד דולר, כך שגם בתרחיש האופטימי, החברה לא צפויה להציג צמיחה בהכנסות.

אפל מציגה פילוח גיאוגרפי של הכנסות החברה, שרלוונטי במיוחד לאור מלחמת הסחר בין סין לארה"ב, והחולשה במכירות האייפונים במדינות המפותחות. עיקר הכנסות החברה - 46% - מגיע מיבשת אמריקה, שם נרשמה עלייה של 2%. ההכנסות הסתכמו ב25 מיליארד דולר. באירופה נרשמה ירידה של 2% בהכנסות והן הסתכמו ב-11.9 מיליארד דולר. בסין ירדו מכירות אפל ב-4% ל-9.2 מיליארד דולר. עלייה נרשמה בשאר מדינות אסיה - ביפן ההכנסות הסתכמו ב-4.1 מיליארד דולר, עלייה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל; ובשאר מדינות אסיה-פסיפיק נרשמה העלייה החדה ביותר, 13%, וההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר.

אפל עידכנה כי הוציאה במהלך הרבעון 17 מיליארד דולר על רכישה עצמית של כמעט 88 מיליון מניות החברה (ביי-באק). מחיר מניה ממוצע עמד על כ-193 דולר, כשהיום נסגר המסחר במניה במחיר של 208 דולר. החברה גם שילמה דיבידנד בהיקף של 3.6 מיליארד דולר.

ההכנסות ברבעון הנוכחי ממכירות מכשירי אייפון עומדות על 26 מיליארד דולר, מעט מתחת לתחזית האנליסטים להכנסות של 26.3 מיליארד דולר, וירידה לעומת ההכנסות ברבעון המקביל שעמדו על 29.4 מיליארד דולר. גם ההכנסות מחטיבת השירותים - 11.46 מיליארד דולר, היו מעט מתחת לעומת ציפיות להכנסות של 11.6 מיליארד דולר, אך הראו צמיחה לעומת הרבעון המקביל בו ההכנסות עמדו על 10.1 מיליארד דולר.

גם בקטגוריות אחרות אפל הראתה צמיחה בהכנסות - מכירות מחשבי המאק הכניסו לחברה 5.8 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 5.2 מיליארד דולר לפני שנה, מכירות האייפדים הכניסו 5 מיליארד דולר לעומת 4.6 מיליארד דולר לפני שנה, ומכירות המכשירים הלבישים, המכשירים לבית והאביזרים הכניסו 5.5 מיליארד דולר לעומת 3.7 מיליארד דולר לפני שנה.

בשיחת המשקיעים של החברה צפויות לעלות שאלות לגבי הכרזתה כי תרכוש את החטיבה לייצור המודמים האלחוטיים של חברת אינטל ואת 2,200 המהנדסים שעובדים בה תמורת מיליארד דולר, ועל משמעותה עבור החברה. מאחר שמדובר בדוח הרבעוני האחרון לפני חשיפת דגמי האייפון הבאים של החברה, שמושקים באופן מסורתי בספטמבר, צפוי שיהיו רמיזות מסוימות גם בנושא. הדלפות של הדגמים שיושקו כבר פורסמו ברשת - ומהם נראה כי לא צפוי שינוי עיצובי משמעותי - פרט לתוספת של מצלמה שלישית בגב המכשיר. ככל הנראה, דגמים שיציעו תמיכה ל-5G יושקו רק ב-2020.

מבחינת רגולציה, אפל נמצאת תחת ביקורת הנוגעת לעמלה שהיא גובה ממפתחים בחנות האפליקציות שלה, גם במקרים בהם היא עצמה מפתחת שירותים שמתחרים בשירותים של אותם מפתחי צד שלישי. לאחרונה הודיע משרד המשפטים האמריקאי כי הוא פותח בחקירה רחבה של חברות טכנולוגיה דומיננטיות, בה נכללת גם אפל - למרות שהצהרת המשרד לא נקבה מפורשות בשם של חברה כלשהי. אפל עשויה להישאל על הנושא, שעלה גם בשיחות משקיעים של ענקיות טכנולוגיה אחרות - פייסבוק למשל התייחסה בהרחבה בשיחת המשקיעים שלה לנושא הרגולציה, בעוד שבאמזון העדיפו להתעלם ממנו.

בנוסף, ייתכן שג'וני אייב, המעצב הראשי המיתולוגי של החברה שעזב אותה לאחרונה, וההשפעה של אותה עזיבה על החברה, יוזכרו בשיחה.