על רקע הגבלות ארה"ב, וואווי תוציא השנה סמארטפון עם מערכת הפעלה בפיתוחה

כך דווח בעיתון הסיני הממשלתי "Global Times" • זאת בעקבות צעדי ממשלת ארה"ב שמגבילים את שיתוף-הפעולה בין וואווי וחברות אמריקאיות, ובכך מאיימות על הגישה של החברה לעדכוני מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ושירותים נוספים של החברה, בהם אפליקציות כמו יוטיוב וגוגל מאפס

מייסד ומנכ"ל וואווי, רן ז'נגפיי / צילום: רויטרס
מייסד ומנכ"ל וואווי, רן ז'נגפיי / צילום: רויטרס

ייתכן כי וואווי תוציא כבר בסוף השנה סמארטפון עם מערכת הפעלה בשם Hongmeng בפיתוחה, כך לפי דיווח של העיתון הסיני הממשלתי "Global Times". זאת בעקבות צעדי ממשלת ארה"ב שמגבילים את שיתוף-הפעולה בין וואווי וחברות אמריקאיות, ובכך מאיימות על הגישה של החברה לעדכוני מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ושירותים נוספים של החברה, בהם אפליקציות כמו יוטיוב וגוגל מאפס. לפי הדיווח, המכשיר עם מערכת ההפעלה של וואווי יעלה כ-290 דולר.

בשבוע שעבר החברה ערכה אירוע בו הכריזה על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2019, ובו יו"ר וואווי ליאנג הואה אמר שהחברה דווקא מעדיפה להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד, והתייחס ל-Hongmeng כחלק מהאסטרטגיה של החברה לטווח הארוך. בעבר בכירי וואווי תיארו את Hongmeng כמערכת הפעלה עבור מוצרי האינטרנט של הדברים.

החברה דיווחה על צמיחה שנתית של 23% להכנסות של 58 מיליארד במחצית הראשונה, ועל צמיחה של 24% במספר המכשירים שנמכרו ל-188 מיליון, אך בחברה צופים מחצית שנייה מאתגרת.

הנתונים החיוביים נוגעים בין היתר לדרישה מקומית גבוהה למכשירי החברה בסין, זאת לעומת המכירות הבינלאומיות שנפגעו בעקבות צעדי ארה"ב - שכן בעוד שבסין רוב שירותי גוגל חסומים וקיימים להם תחליפים מקומיים, הם מאוד פופולריים בשאר העולם. טראמפ אמנם הצהיר כי הסנקציות כלפי וואווי יוקלו, אך הפרטים עדיין לא ברורים. נכון לעכשיו, לגוגל רישיון זמני לשיתוף-פעולה עם וואווי שתוקפו עתיד לפוג בעוד כשבועיים, ולא ברור אם יוארך ואם יתאפשר לשתי החברות להמשיך לעבוד יחד.

הצמיחה במכירות בסין נוגעת גם לתמיכה שהצרכנים במדינה מעניקים לחברה בעקבות פטריוטיות, בתגובה לצעדי ארה"ב נגד הענקית. לפי הוול סטריט ג'ורנל, סינים רבים הביעו כעס על ארה"ב ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים, ומספר חברות סיניות אף הציעו מענקים לעובדים שמשתמשים במכשירי וואווי או יחליפו את המכשיר שברשותם מאייפון למכשיר של הענקית הסינית.