גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מלחמת הסחר הפכה למלחמת מטבעות והשווקים חזרו "לרגע המסוכן של העשור"

ההחלטה הסינית להפסיק לתמוך במטבע המקומי ובכך לצמצם את האפקטיביות של המכסים שהטיל טראמפ, גררה את השווקים לסערה ואת הפרשנים הבכירים לתרחישי אימה, שכוללים דז'ה-וו למשבר הגדול של 2009 ואפילו זה של 1929 ● פול קרוגמן: "ההידרדרות הייתה מהירה משצפיתי"; פרופ' נתן זוסמן: "הסינים הכריזו תמות נפשי עם פלישתים" ● ניתוח "גלובס"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינגפינג / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינגפינג / צילום: רויטרס

המהלך הסיני לפיחות בשער היואן לא עבר בשקט, כצפוי. המסכים בשווקי העולם נצבעו אדום. את מירב תשומת-הלב תפסה התגובה של משרד האוצר האמריקאי לפיחות החד בשער המטבע הסיני - ההכרזה על סין כמניפולטורית מטבע. 

כך נראית האבולוציה שיצרה את מערכה החדשה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין - מלחמת המטבעות. מערכה שהחלה בעקבות האיום האחרון של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להטיל מכס של 10% על סחורות ומוצרים סיניים, בהיקף 300 מיליארד דולר.

כמה שאלות מרכזיות עולות בעקבות ההתפתחות האחרונה בגזרת ארה"ב-סין, אבל העיקרית שבהן היא זאת: האם ניתן לעצור את ההידרדרות ממלחמת סחר עולמית, דוגמת זו שהובילה להתרסקות הכלכלה העולמית בשנות השלושים של המאה הקודמת?

הידרדרות מהירה ומאיימת מהצפוי

להכרזה האמריקאית מאמש אחראית מחלקה במשרד האוצר הפדרלי, שתפקידה לעקוב אחר מדינות המבצעות מניפולציות כאלה במטרה לתמוך בסחר שלהם - אקט הנחשב להפרת כללי המערכת המוניטרית הבינלאומית שנקבעו לאחר מלחמת העולם השנייה.

המשמעות המעשית של הכרזה כזו היא חשיפת סין לסנקציות אמריקאיות בתום תקופת מבחן של כשנה.

בכירי הפרשנים לא מיהרו היום לצדד באמריקאים, וציינו כי טכנית המהלך הסיני היה הפוך מהתערבות: הבנק המרכזי של סין שהיה אחראי בשנים האחרונות לייסוף מלאכותי בשער המטבע הסיני, הפסיק למעשה אתמול את התערבותו ואפשר בכך לשער היואן-דולר לפרוץ את המחסום הסמלי של 7 יואן לדולר - לראשונה מאז 2008, בשיאו של משבר האשראי העולמי.

"ממשל ארה"ב מספק לנו הגדרה חדשה ויצירתית מהי מניפולציית מטבע: לא להתערב בתנועות השוק", צייץ למשל אוליבייה בלנשארד, הכלכלן הראשי לשעבר של קרן המטבע הבינלאומי.

אבל מעבר לסרקזם, ההסלמה של הימים האחרונים במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין מעוררת דאגה אמיתית. "זהו הרגע המסוכן ביותר מאז המשבר העולמי של 2009", הגדיר זאת לארי סאמרס, לשעבר יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא אובאמה. פול קרוגמן, הפרשן הכלכלי הבכיר של הניו יורק טיימס (חתן פרס נובל לכלכלה ומבקר חריף של הנשיא טראמפ), השווה את הנזק הפוטנציאלי לסחר העולמי של ההכרזה האחרונה של טראמפ להתנקשות ביורש העצר האוסטרי פרנץ פרדיננד ב-1914, שהציתה את מלחמת העולם הראשונה. "הזהרתי מפני אסקלציה, אבל ההידרדרות הייתה מהירה מכפי שצפיתי", כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו.

החשש הגדול: חזרה ל-1929

פרופ' נתן זוסמן מהאוניברסיטה העברית, שעמד בראש חטיבת המחקר בבנק ישראל בתקופת הנגידה קרנית פלוג, סבור כי ההשוואה שערך קרוגמן איננה מופרכת. "המהלך הסיני שאיש לא צפה אותו הוא סוג של הכרזת 'תמות נפשי עם פלישתים'", אומר זוסמן. "כמו במלחמת העולם הראשונה, גם הפעם העולם עשוי להידרדר לסיטואציה מיותרת לחלוטין, שאף צד איננו רוצה בה, ושהשלכותיה יהיו הרסניות לכל הצדדים", אמר ל"גלובס" זוסמן.

נתן זוסמן /צילום:תמר מצפי

זוסמן התמחה בחקר משברים פיננסיים במאה ה-19. אבל תרחיש האימים הפעם, לדבריו, הוא חזרה על מה שהתחולל בעולם בשנות השלושים של המאה הקודמת. זה התחיל בקריסה המפורסמת של וול-סטריט ב-1929, שגרמה לנשיא ארה"ב להטיל מכסי מגן על יצוא ב-1930. שנה לאחר מכן הכריזה בריטניה הגדולה על נטישת בסיס הזהב, צעד שחולל פיחות חד בשער הליש"ט ואפקט דומינו בקרב שותפות הסחר של בריטניה, שפתחו במירוץ של פיחותי מטבע (Competitive devaluation).

"כל מדינה ניסתה להגן על החלק שלה בעוגת הסחר העולמי", מסביר זוסמן, "אבל התוצאה של כל הצעדים האלה הייתה הקטנת העוגה. הסחר העולמי התרסק בתוך מספר שנים".

את המירוץ הזה בדיוק נועדה למנוע מערכת הכללים והמוסדות הבינלאומיים שהוקמה לאחר מלחמת העולם השנייה. "מדינה שעושה שימוש ברזרבות המט"ח שלה או מתערבת בדרך אחרת בשער החליפין באופן יזום כדי לקדם את הסחר הבינלאומי שלה - זה ה-Big No-No של הסדר הכלכלי העולמי", אומר זוסמן. "מוסדות בינלאומיים, כמו קרן המטבע וגם הממשל האמריקאי, עסוקים כל הזמן בלבדוק מה עומד מאחורי כל מהלך מוניטרי, האם הוא הגנתי או התקפי".

בנק ישראל, למשל, התערב בשנים האחרונות בשווקי המט"ח כדי למנוע את התחזקות השקל, אך בבנק הקפידו מאוד שהמהלך יתפרש כצעד הגנתי, ככזה שנועד לנטרל תנודות קיצוניות (ספקולטיביות) בשער השקל שאינן קשורות לשינויים במצב הכלכלה הריאלית. גם הסינים טוענים כי ביצעו מהלך הגנתי, וכזה המאפשר לשער המטבע שלהם לשקף את הפגיעה הקשה הצפויה ביצוא הסיני בעקבות הטלת המכסים על-ידי ממשל טראמפ.

לדעת זוסמן, קשה מאוד לראות בפיחות הסיני צעד הגנתי מול מטבעות של מדינות אחרות, שלא נקטו בצעדים כלשהם נגד הסחר עם סין.

המבחן הגדול של קרן המטבע 

מי שחשופים במיוחד לפיחות הסיני, הם האיחוד האירופי ויפן - יכולתם להגן על המטבעות שלהם במלחמת מטבעות היא מוגבלת מאוד, בגלל שאחרי שכבר הפעילו ריבית שלילית וההרחבה כמותית לא נותרה לבנקים המרכזיים שלהם כמעט תחמושת. כל המדינות האלה, מלבד ארה"ב, שומרות בינתיים על שתיקה. אפשר להניח שמאחורי הקלעים הן מנסות למנוע הידרדרות בכל כוחן.

העיניים בעולם מופנות לקרן המטבע הבינלאומית, הגוף שהוקם אחרי מלחמת העולם השנייה בדיוק כדי לשמש מבוגר אחראי ולמנוע את המשך ההידרדרות במלחמת המטבעות. הבעיה היא שקרן המטבע מגיעה לשעת המבחן הגדולה שלה ללא הנהגה - נשיאת הקרן בשנים האחרונות כריסטין לגארד נבחרה לאחרונה לנגידת הבנק המרכזי האירופי, וטרם הסתיים הליך מינוי המחליף או המחליפה (היורשת המסתמנת היא מועמדת האיחוד האירופי כריסטלינה ג'ורג'ייבה).

למרות ההסלמה, יש עדיין הסתברות שתרחיש אופטימי יתממש בכל זאת. בתרחיש הזה, קרן המטבע וגופים אחראים נוספים יצליחו להרגיע את ארה"ב וסין ולעצור את כדור השלג של תגובות ותגובות נגד. גם האמריקאים והסינים מכירים את התקדימים ההיסטוריים ומבינים היטב שאף צד לא ייצא מנצח ממלחמת סחר עולמית.

יש מספיק זמן למהלכים שיעצרו את השעון. המהלכים האמריקאים - גם הטלת המכסים וגם ההכרזה על סין כמניפולטורית מטבע - הם בהתראה מראש של שנה, מה שמשאיר עדיין את האפשרות להשגת הסכם בין ארה"ב לסין שעשוי להחזיר את השפיות והיציבות לכלכלה הגלובלית.

גם המגמה בבורסות עשויה להתהפך במהירות. תחזיות הצמיחה לכלכלה העולמית הונמכו אמנם מספר פעמים, אך הפגיעה בסחר העולמי עדיין איננה בלתי הפיכה: על-פי הנתונים האחרונים, נמשך הגידול בסחר העולמי אם כי מורגש איבוד מומנטום. ברבעון הראשון של השנה נרשם גידול של 2.6% בלבד בסחר העולמי (על פי ארגון הסחר העולמי), לאחר גידול של 3% ב-2018.

לדעת כלכלנים, כמו זוסמן, בהחלט ייתכן שהמשבר הנוכחי הוא רק סימפטום לתהליך עמוק יותר של מאזן כוחות חדש בכלכלה העולמית. גם אם עדיין מוקדם לדבר על מעבר ההגמוניה הכלכלית מארה"ב לסין, ברור שהדומיננטיות של ארה"ב בכלכלה הגלובלית נחלשה במידה ניכרת. השינויים הטקטוניים האלה במאזן הכוחות העולמי יכולים להסביר לא רק את המשבר הנוכחי, אלא גם את האירועים שהובילו למשבר העולמי של 2008-2009. וייתכן שגם רעידות אדמה עתידיות, שימשיכו לזעזע את השווקים בשנים הקרובות. 

כרוניקה של מלחמת הסחר: ששת הקרבות בין ארה"ב לסין

הקרב הראשון: פאנלים סולריים ומכונות כביסה
באוקטובר 2017 מחלקת הסחר הבינלאומית של ארה"ב מזהירה כי בעקבות עליה ביצוא של מכונות כביסה ופנלים סולריים, בעיקר מסין, המפעלים המקומיים נפגעו באופן קשה

הקרב השני: פלדה ואלומיניום
באפריל 2017 מורה הנשיא טראמפ על חקירה שנועדה לבדוק האם יבוא פלדה מחו"ל עלול לפגוע בביטחון הלאומי של ארה"ב

הקרב השלישי: טכנולוגיה ו"נכסים אינטלקטואליים"
באוגוסט 2017 ארה"ב מתחילה לבדוק האם סין "גונבת" מהאמריקאים נכסים אינטלקטואליים, ומכריחה חברות אמריקאיות לחשוף בפניהם יכולות טכנולוגיות

הקרב הרביעי: חברות ההייטק
כחלק מהמאבק על טכנולוגיה ונכסים, נכלל גם הקרב בין שתי המדינות על חלקן בשוק ההייטק העולמי

הקרב החמישי: תעשיית המכוניות
במאי 2018 מורה הנשיא טראמפ לבדוק האם היצוא המוגבר של רכבים גורר תלות ביצוא, ומאיים על יציבות הכלכלית

הקרב השישי: מלחמת מטבעות
באוגוסט 2019 מאפשרת סין פיחות במטבע שלה - היואן, במהלך שמעלה מדרגה את מלחמת הסחר

כל הטלות המכסים במלחמת הסחר

המהלכים של ארה"ב
22.1.2018: ארה"ב מטילה מכסים על יבוא מכונות כביסה ופאנלים סולריים
8.3.2018: ארה"ב מודיעה על הטלת מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום
15.6.2018: ארה"ב מודיעה על הטלת מכסים (25%) בסך 50 מיליארד דולר על סחורות
10.5.2019: העלאת המכסים ל-25% (מ-10%) על סחורות בהיקף של 200 מיליארד ד'
1.8.2019: ארה"ב מודיעה על הטלת מכסים בשיעור 10% על סחורות בשווי 300 מיליארד דולר
סה"כ מכסים:
מטילה מכס בשיעור ממוצע של 18.3% על כל המוצרים הסינים; מאיימת להעלות את שיעור המכס הממוצע ל-27.8%. שיעור המכס הכולל הוא על סחורה בשווקי 550 מיליארד דולר


המהלכים של סין
2.4.2018: הכרזה על הטלת מכסים על סחורות בשווי 3 מיליארד דולר
15.6.2018: בתגובה לצעד האמריקאי - הטלת מכסים (25%) על סחורות בשווי 50 מיליארד דולר
13.5.2019: העלאת מכסים (25%) על סחורות נוספות בשווי 60 מיליארד דולר
5.8.2019: סין מאפשרת פיחות בשער המטבע המקומי, היואן, של עד 10%
סה"כ מכסים:
שיעור מכס של 25% על סחורה אמריקאית בשווי 110 מיליארד דולר

עוד כתבות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן