שר העבודה חיים כץ רוצה להשתתף בישיבת הקבינט לאישור עסקת אירונאוטיקס

הדיון צפוי להיערך מחר בקבינט החברתי-כלכלי, וכץ, לשעבר יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית, בודק אם השתתפותו בו מהווה ניגוד עניינים

שר העבודה והרווחה חיים כץ / צילום: יוסי זמיר
שר העבודה והרווחה חיים כץ / צילום: יוסי זמיר

שר העבודה והרווחה חיים כץ (ליכוד) פתח בבדיקה לקראת השתתפות אפשרית מצדו בדיון שצפוי להתקיים מחר (ד') בקבינט החברתי - כלכלי לאישור עסקת הרכישה של חברת המל"טים אירונאוטיקס בידי חברת רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו בתמורה ל 850 מיליון שקל.

כץ הוא עובד לשעבר של התעשייה האווירית וכיהן במשך שנים ארוכות בתפקיד יו"ר ועד העובדים שלה. כיום מכהן בתפקיד זה בנו, יאיר כץ ובעבר בכירים בתעשייה האווירית אמרו כי הם רואים בפעילותו הפוליטית של השר כץ ככזאת שמקדמת את ענייני החברה.

מתוקף תפקידו כשר העבודה והרווחה כץ הוא בין חברי הקבינט החברתי-כלכלי.

ל"גלובס" נודע כי היום (ג') הוא פנה לגורמים משפטיים בבקשה לבדוק אם יש באפשרותו לקחת חלק בישיבה המתוכננת, וזאת כדי לשלול מצב שישתתף בה תוך ניגוד עניינים. בסביבתו של כץ אמרו כי הוא טרם קיבל מענה על שאלה זו והוסיפו כי אם יקבל מענה שלפיו אין בהשתתפותו בישיבה כדי להעמידו במצב של ניגוד עניינים - יש בכוונתו לקחת בה חלק.

גורם בכיר שמעורב בעסקת אירונאוטיקס -רפאל-סטולרו אמר בשיחה עם "גלובס" כי יש בניסיון של כץ לקחת חלק בדיון הקבינט מחר כדי "להדליק נורה אדומה אודות טרפוד אפשרי של העסקה". בסביבתו של כץ דחו את הטענה בתוקף.

יוזכר כי עוד טרם נחתמו ההבנות למכירת אירנואוטיקס לרפאל ולסטולרו, התעשייה האווירית התערבה בהליך, וזאת בניסיון להקשות על רפאל לחדור באמצעות אירונואטיקס לשוק כלי הטייס הבלתי מאוישים. כיום שתי החברות המרכזיות שעוסקות בתחום זה הן התעשייה האווירית ואלביט מערכות.

כך, בעת שרפאל וסטולרו הניחו הצעה ראשונית לרכישת אירונאוטיקס בסכום של כ 430 מיליון שקל, התעשייה האווירית הפתיעה והניחה הצעה משלה לרכישת החברה בסכום של כ-600 מיליון שקל.

הכניסה של התעשייה האווירית למרוץ על אירונאוטיקס אילצה את סטולרו ואת רפאל לעדכן את הצעתם לסכום של כ 850 מיליון שקל.

מצב זה עורר לפני מספר חודשים ביקורת חריפה מצד גורמים ממשלתיים על כך שחברה ממשלתית אחת מאלצת חברה ממשלתית אחרת לשלם כסף ציבורי רב במסגרת מהלך עסקי.

מתווה העסקה שיובא מחר לדיון בקבינט אושר בימים האחרונים ברשות החברות הממשלתיות וזאת לאחר תהליך בחינה ממושך, שכלל גם תיקונים בהסכם שבין סטולרו לבין רפאל.