מחבל חמוש התקרב לגדר - ונורה; אין נפגעים ללוחמי צה"ל

המחבל התקרב לגדר המערכת בצפון לרצועה ופתח באש לעבר כוח צה"ל, שירה בו בתגובה • במקביל, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר עמדות של חמאס • אתמול נורו למוות 4 פלסטינים שניסו לחדור לשטח ישראל מדרום הרצועה

גדר רצועת עזה / צילום: באדיבות דובר צה"ל
גדר רצועת עזה / צילום: באדיבות דובר צה"ל

צה"ל זיהה מחבל חמוש שהתקרב לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, וירה לעבר הלוחמים. בתגובה, פתח כוח צה"ל באש לעבר המחבל - כך נמסר הבוקר (א') מדובר צה"ל.

במקביל לאירוע זה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר עמדות של חמאס באזור. אין נפגעים לכוחותינו ולא גרם נזק. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו בשעה האחרונה על חילופי אש וירי פגזי ארטילריה באזור בית חאנון בצפון רצועת עזה.

במהלך השבת נהרגו ארבעה פלסטינים במהלך חילופי אש עם צה"ל, לאחר שהתקרבו לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, תוך ניסיון לחדור לשטח ישראל. על פי דובר צה"ל, הם זוהו על ידי תצפיות בעודם קרבים לגדר, כשהם מצוידים בכלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. "לוחמי צה"ל, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לאחר שאחד המחבלים חצה את הגדר והרגו אותם. במהלך האירוע הושלך רימון על ידי המחבלים". עוד נמסר מדובר צה"ל כי "אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק".

בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי במסגרת חילופי הירי נהרגו ארבעה חמושים, וכן דווח על השלכת הרימונים על חיילי צה"ל. במקביל, ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח כי עמדת חמאס הותקפה באזור דיר אל-בלאח שבמרכז הרצועה. עוד דווח כי ארבעת מהמחבלים הם עבדאללה אל-גומרי בן 19, עבדאללה חמאידה בן 21, אחמד עדיני בן 20 ורשאד אל-בדיני. לפי אתר "אמד", המחבלים הם סלפים שפרשו מהזרוע הצבאית של חמאס לפני שלושה חודשים.