הפורשה הראשונה בדרך למכירה פומבית: צפויה לשבור שיאים

אחד מבין שלושת הדגמים שיוצרו בסוף שנות ה-30, יעמוד בשבת הקרובה למכירה פומבית בקליפורניה

פורשה 64  / צילום: Getty Images, גלובס
פורשה 64 / צילום: Getty Images, גלובס

הזדמנות פז לאספני המכוניות: אם בשבת הקרובה יצא לכם לבקר במונטריי שבקליפורניה, אז הידיעה הזאת במיוחד בשבילכם. הדגם הראשון של חברת המכוניות הגרמנית "פורשה" יעמוד למכירה פומבית בסכומים שכנראה ישברו כל שיא אפשרי. 

הרכב שיעמוד למכירה הוא דגם הפורשה 64 שיוצר ב-1939, והוא אחד מבין שלושה דגמים אשר פותחו על ידי פורשה בעיקר כדי להשתתף במרוצי סיבולת למרחק ארוך. ב"ניו יורק טיימס" תיארו את הרכב שנוצר בגרמניה בשנות ה-30 של המאה הקודמת כ"רכב זעיר" ושגופו העשוי מגיליונות דקיקים של אלומיניום המעוצבים בעבודת יד מייצג "שבריריות". הרכב מכיל מנוע בוקסר 4 צילינדרים בנפח 1.1 ליטר והספק של 50 כ"ס, כאשר מהירות השיא מגיעה ל-145 קמ"ש.

Embed from Getty Images

יש הרואים בפורשה 64 כדגם המכונית הראשון של החברה, ויש החולקים על כך מאחר שהפורשה 64 הייתה מכונית אשר חלקה את רוב רכיביה עם דגם החיפושית של פולקסווגן. מזהים את הדמיון? 

Embed from Getty Images

מאחר ומדובר במכירה פומבית תג המחיר שיודבק לרכב לא ידוע עדיין, אך היסטוריון הרכב, אנדי פריל, תיאר במדויק ל"ניו יורק טיימס" את מעמד המכירה: "במשך יותר מ-130 שנה של תולדות הרכב' כמה הזדמנויות יש לרכוש את המכונית הראשונה של אי פעם של מותג רכבים כה מוכר?". נכון לעכשיו ההערכה היא כי הרכב ימכר ביותר מ-20 מיליון דולר. 

"הערך שבהחזקת רכב במונחים היסטוריים שכאלו הוא כמעט בלתי נתפס", אמר פריל לטיימס. בסופו של דבר משהו ישלם עבור מה שהמוכר מציע".

 

כפי שניתן לראות, דגם הפורשה 64 נמצא במצב טוב ואותנתי, חרף השינויים שנעשו בו עם השנים. חווית הנהיגה בו היא נוחה, בהתחשב בזה שמדובר ברכב משנות ה-30 של המאה הקודמת.