6,600 איש נלחמים על 50 דירות מוזלות במגדלי גינדי TLV

המשתתפים מתמודדים על 50 דירות של שני חדרים בדמי שכירות מוזלים של 4,200 לחודש • הפעם ההגרלה של עיריית תל אביב וחברת עזרה ובצרון מיועדת לרווקים ולזוגות ללא ילדים בלבד

פרויקט השוק הסיטונאי – גינדי TLV / צילום: גיא ליברמן
פרויקט השוק הסיטונאי – גינדי TLV / צילום: גיא ליברמן

50 דירות של שני חדרים הוגרלו הבוקר (ג') בפרויקט גינדי TLV בין 6,600 מועמדים זכאים, כחלק מסדרת הגרלות שנערכו בשנים האחרונות על ידי עיריית תל אביב יפו וחברת "עזרה ובצרון", ואולם הפעם הדירות יוחדו לזכאים רווקים ולזוגות ללא ילדים בלבד. הזוכים ישלמו דמי שכירות מוזלים של 4,200 שקל לחודש. לפי הערכות מדובר בכ-70% מדמי השכירות המושלמים בשוק החופשי.

ההגרלות על הדירות העירוניות כוללות חוזי שכירות יציבים לחמש שנים. במקרה הנוכחי הוקצו 50 דירות של שני חדרים, 52 מ"ר, עם מרפסות של 6 מ"ר בדמי שכירות של 4,200 שקל. אכלוס מחצית מהדירות צפוי לרבעון האחרון של 2019 ואכלוס 25 הדירות הנוספות ייערך במהלך הרבעון הראשון של 2020. על פי נתוני חברת "עזרה ובצרון", האמונה על ניהול הפרויקט, הגיל הממוצע של הנרשמים להגרלה זו היה 32. 69% מהנרשמים רווקים ו-31% זוגות ללא ילדים. 

גינדי TLV ׁ(השוק הסיטונאי) הוא פרויקט עירוני חדש בפינת הרחובות השוקקת של קרליבך/החשמונאים (החשמונאים 96), שבמרכזה הוקם קניון TLV. 

עיריית תל אביב יפו היא העירייה שמובילה את תחום הדיור בר-ההשגה בישראל, וזאת כחלק ממדיניות שגובשה בשנים האחרונות, לנצל את מעמדה כרשות תכנונית ומוניציפלית, וגם כבעלת קרקע (בשוק הסיטונאי העירייה החזיקה בבעלות על חלק קטן מהקרקע), כדי להגדיל את היצע הדירות להשכרה במחירים מוזלים בעיר. לעתים הדבר כרוך בהוספת יחידות דיור לפרויקטים, דבר שאירע במקרה השוק הסיטונאי. בסך-הכול בנתה העירייה מאגר בן כ-2,600 יחידות דיור בהן, משולבת דיור בר-השגה בתב"עות (תוכניות בניין עיר) המובאות לאישור הוועדה המקומית.