מניית פרשקובסקי זינקה מעל 600% ב-5 שנים: "צופה עליית מחירי הדירות בשנה הקרובה"

חברת הנדל"ן הציגה בתחילת השבוע תוצאות חזקות לרבעון השני ולמחצית 2019: בשורה העליונה דיווחה על הכנסות של כ-219 מיליון שקל, קפיצה של 74% לעומת הרבעון המקביל; הרווח הנקי גדל ב-29% • מגמה חיובית גם בדוחות אפריקה מגורים, עם עלייה של 27% בהכנסות

פינוי-בינוי בנוה שאנן בחיפה /  קרדיט: חברת פרשקובסקי
פינוי-בינוי בנוה שאנן בחיפה / קרדיט: חברת פרשקובסקי

שוק הנדל"ן למגורים מתאושש - כך משתקף מדוחות חברת הנדל"ן פרשקובסקי , שהציגה בתחילת השבוע  תוצאות חזקות לרבעון השני ולמחצית 2019. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של כ-219 מיליון שקל, קפיצה של 74% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי שלה ברבעון הסתכם בכ-53 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 29% ברווח הנקי שהגיע לכ-31 מיליון שקל ברבעון.

בסיכום החצי הראשון של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-471 מיליון שקל, קפיצה של 85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת, על רקע עלייה חדה של 89% בהכנסות ממכירת דירות שהסתכמו בכ-453 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-113 מיליון שקל (24% מההכנסות), עלייה של 71% לעומת התקופה המקבילה. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-64 מיליון שקל בחצי הראשון של השנה, שיפור של 33% לעומת התקופה המקבילה.

במקביל לפרסום הדוחות לרבעון השני הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסכום של 14 מיליון שקל. מתחילת השנה חילקה החברה לבעלי מניותיה דיבידנדים בהיקף של 34 מיליון שקל.

לדברי יוסי פרשקובסקי, יו"ר החברה, "לאור העובדה שהממשלה לא מוציאה מכרזים לפרויקטים חדשים מזה חודשים ממושכים, אני צופה עליית מחירי הדירות בשנה הקרובה". פרשקובסקי מציין כי החברה מתכננת למסור בחודשים הקרובים כ-900 דירות בשלושה פרויקטים גדולים של מחיר למשתכן, אותן היא בונה בשכונת הרקפות בראשון-לציון ובמערב רמלה.

ההתאוששות בפעילות פרשקובסקי ניכרת גם בשוויה של החברה, שנסחרת כיום בבורסה בתל-אביב בשווי של 835 מיליון שקל לאחר שהכפילה את שווייה מתחילת השנה (עלייה של 620% ב-5 שנים). החברה מתמקדת בתחום הנדל"ן למגורים באזורי הביקוש בישראל ובנדל"ן מניב. בחברה מקדמים בימים אלה פרויקטים להקמת כ-3,000 יח"ד, ביניהם פרויקט פינוי-בינוי גדול בחיפה, פרויקטים של מחיר למשתכן גדולים בראשון-לציון, במערב רמלה ובגליל ים בהרצליה, ופרויקטים נוספים של מגורים ברמלה.

לאחרונה ביצעה החברה מספר עסקאות בתחום הנדל"ן המניב: רכישת קרקע במתחם האלף בראשון-לציון, כאשר מחצית מהפרויקט נמכר לחברת הביטוח מגדל, רכישת קרקע בהרצליה פיתוח ובנוסף זכתה במכרז של דירה להשכיר להקמת פרויקט להשכרה ארוכת טווח ברמלה מערב.

פרשקובסקי ואפריקה מגורים השוואת התוצאות במחצית הראשונה של 2019 (מיליוני שקלים)
 פרשקובסקי ואפריקה מגורים השוואת התוצאות במחצית הראשונה של 2019 (מיליוני שקלים)

אפריקה מגורים: "יש מגמת התעוררות"

גם הדוחות של אפריקה מגורים, שפורסמו אתמול (ב') הצביעו על מגמה חיובית. החברה דיווחה כי הכנסותיה ממכירת דירות הסתכמו ברבעון השני בכ-315 מיליון שקל, עלייה של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. סך הכנסות החברה ברבעון גדל בכ-27% לרמה של כ-325 מיליון שקל.

ברווח הגולמי, עם זאת, נרשמה עלייה מתונה של 7% לכ-45 מיליון שקל (15% מהמכירות) על רקע גידול במכירת דירוג במסגרת פרויקטים של מחיר למשתכן ששחקו את שיעור הרווח. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 17.8 מיליון שקל, עלייה של 11% לעומת הרבעון המקביל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הציגה אפריקה מגורים עלייה של 6% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 558.6 מיליון שקל. ההכנסות ממכירת דירות רשמו עלייה של 7% והסתכמו ב-536 מיליון שקל. ברווח הגולמי נרשמה ירידה של 3% לכ-83 מיליון שקל והרווח הנקי נותר יציב ברמה של כ-32 מיליון שקל. מניית אפריקה מגורים  הגיבה לדוחות בחיוב והשלימה התקדמות של 65% מתחילת השנה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.05 מיליארד שקל.

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה מגורים, ציין עם פרסום הדוחות כי "מגמת ההתעוררות במספר הרוכשים הפוטנציאליים באתרי המכירות של החברה המשיכה גם ברבעון הנוכחי. התעוררות זו באה לידי ביטוי עם גידול בהיקף המכירות של דירות שלא במסגרת פרויקטים של תכנית מחיר למשתכן, וזאת חרף אי הוודאות הפוליטית".