בקשה לפירוק הוגשה נגד רשת הסופרמרקטים קינג סטור במסגרת סכסוך עסקי

שותף בנכס שהחברה שוכרת לטובת הפעלת החנות של הרשת בשפרעם טוען כי קינג סטור חייבת לו סכום של כ-550 אלף שקל עבור דמי שכירות מתחילת 2019 • בסביבת הרשת טוענים כי מדובר בסכסוך עסקי בין מגיש הבקשה לבין שותפו בנכס, וכי דמי השכירות שולמו כדין לבעלים השני של הנכס

על רקע סכסוך עסקי: בקשה לפירוק הוגשה היום (ג') נגד רשת הקמעונאות קינג סטור בניהולו של מג'די כיתאני ובבעלות משותפת של מוחמד סלאח וקבוצת הביטוח הפניקס - כך נודע ל"גלובס". הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת מטעם עאסליה נכסים בבעלות מוחמד סלימאן, אחד מבעלי של הכנס ששוכרת החברה עבור החנות שהיא מפעילה שפרעם.

בסביבת הרשת גורסים כי הבקשה הוגשה על רקע מחלוקת בין השותפים שהם בעלי הנכס, וטוענים כי דמי השכירות שולמו כדין לבעלי השני של הנכס בהתאם להסכמות עבר בין הצדדים.

במסמך שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת טוענת עסאליה כי קינג סטור חדלה לשלם דמי שכירות המגיעים לה בגין חלקה בהשכרת מבנה משכרי המושכר לרשת, וכי קינג סטור חייבת לעסאליה דמי שכירות בגין שנת 2019 בסך של כ-548 אלף שקל, זאת לפי דמי שכירות חודשיים של 39 אלף שקל לחודש.

עוד נטען כי החברה לא השיבה לדרישה חוקית שנשלחה לה לפרוע את חובה או להגיע לסידור החוב לשביעות-רצון המבקש. עוד מציינים המבקשים כי נגד החברה גם עומדת תביעת פינוי מרכול בשפרעם, אותו הם מגדירים כ"אחת מספינות הדגל".

לדברי גורם מעורה, "לא מדובר באינדיקציה מדאיגה לגבי הרשת. החברה לא תלך לפירוק, ומדובר בסכסוך עסקי קטן".

לפני כשנה וחצי קבוצת הביטוח הפניקס השקיעה כ-40 מיליון שקל בהלוואה ובמניות בהיקף של כ-20% ברשת הסופרמרקטים קינג סטור שבשליטת משפחת סלאח מכפר כנא.

חברת קינג סטור נוסדה ב-1983, כחנות קטנה בכפר כנא הגלילית, על-ידי מוחמד ובילאל סלח, בני-דודים מהכפר משהד. הרשת מונה כיום 12 סניפים ומעסיקה כ-9,000 עובדים. מחזור המכירות של קינג סטור ב-2018 עמד על כ-750 מיליון שקל. הרשת מחזיקה בסניפים בשורת יישובים ערביים מוכרים, בהם קלנסווה, כפר קאסם, אום אל-פחם ודליית אל-כרמל, וכן ביישובים יהודיים כמו באר-שבע, ראש-העין, נצרת עלית ורגבה.