ארה"ב | פיצ'ר

היו זמנים באמריקה: מנהלים נזכרים בפעם הראשונה שלהם בחו"ל

אבישי קרואני נזכר בפעם הראשונה בצפון אמריקה עם מי שהפכה היום לאשתו • רון קלדס מתגעגע לרוד טריפ הבלתי נשכח עם המשפחה בגיל 12 • פרויקט מיוחד

רון קלדס ואבישי קרואני / צילום: אביב חופי, סיון פרג'

"במקום דרום אמריקה עם תרמילים, טסנו לצפון אמריקה עם מזוודות"

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות / צילום: סיון פרג'

טסתי לחו"ל בפעם הראשונה בתחילת שנות ה-90 אחרי הצבא יחד עם חברתי רקפת, שלימים הפכה לאשתי. במקום דרום אמריקה עם תרמילים, טסנו לצפון אמריקה עם מזוודות.

התחלנו בטבע מהמם בארה"ב וקנדה וחרשנו את אזור הרי הרוקי עם השלג הקרחונים, המפלים והיערות. כשהגענו לאזור המדברי של לאס וגאס ראינו שלט פרסום: "בואו לראות את הגרנד קניון בטיסה מלמעלה!". הגרנד קניון אמנם לא היה בתוכנית בשל שיקולי מרחק, אבל זה כבר היה ממש מפתה. התלבטנו מאד, בכל זאת המחיר היה יקר ביותר לזוג סטודנטים, אבל החלטנו ללכת על זה. זו הייתה החוויה היקרה ביותר בטיול, הטיסה ארכה רק 20 דקות - ומתוכן רקפת נרדמה ל-15 דקות (שילוב של שעת בוקר מוקדמת ועייפות מצטברת).

אבישי ורקפת קרואני בארה"ב   / צילום: אלבום פרטי
 אבישי ורקפת קרואני בארה"ב / צילום: אלבום פרטי

בחלקו השני של הטיול הגענו לניו יורק. חווינו הלם תרבות במעבר מהטבע לג'ונגל העירוני. שמחתי שיצא לי לחוות את העיר פעם ראשונה כשאני כבר בשנות ה-20 לחיי. זה היה בלתי נשכח לראות מצד אחד את המרחבים הענקיים בטבע ומנגד את העוצמה של העיר הסואנת במיוחד.

חזרנו לארה"ב בטיול בר המצווה של בני הבכור, וביקרנו עם הילדים בהרבה מקומות שבהם היינו כרווקים. בסן פרנסיסקו אכלנו באותה גלידריה וישבנו על אותו ספסל המשקיף על המפרץ. הרגשה של סגירת מעגל אחד ופתיחת מעגל שני. בניו יורק יצא לבקר במסגרת עבודתי בשוק ההון, ביקורים שאפשרו לי להכיר את הצד העסקי של העיר.

"בלי מדריך ובלי קבוצה - רק אנחנו ומפת הכבישים של ארה"ב"

רון קלדס, מנכ"ל תור גיימינג יבואנית נינטנדו

רון קלדס, מנכ"ל תור גיימינג, יבואנית נינטנדו / צילום: אביב חופי

הפעם הראשונה שטסתי לחו"ל הייתה בגיל 12. טסתי עם המשפחה הקרובה לארה"ב ובמשך חודש חרשנו את המדינה מחוף לחוף, עשינו רוד טריפ בלתי נשכח.

אני זוכר את ההתרגשות לפני הטיול, ועל המפה סימנתי ערים שרציתי שנגיע אליהן. בטיול הזה הרגשתי את חוויית המשפחתיות, חווית הביחד. ביום יום לכל אחד יש את החיים שלו, בית ספר, עבודה ושגרה. אבל בטיול עברנו הכל בתור יחידה אחת, משפחה אחת.

רון קלדס בארה"ב / צילום: אלבום פרטי

באותה תקופה, בשנות ה-90, היה אמנם מקובל לטוס לארה"ב - אבל לא באופן הזה. טיילנו בלי מדריך תיירים, בלי קבוצה - רק אנחנו ומפת הכבישים של ארה"ב הגדולה. זה היה מדהים להתנתק מהכול ולהיות בתוך הרגע, בתוך החוויה הזאת, ביחד עם המשפחה. כמובן שלא כל החוויות היו טובות ושמחות, אבל גם זה חלק מהקסם של טיול.

במשך השנים יצא לי לחזור לחלק מהמקומות שביקרנו בהם, אבל לא במסגרת של חופשה משפחתית שכולה הרפתקה אחת גדולה. היום אני מקווה לעשות טיול כזה עם הילדים שלי ולקחת אותם לרוד טריפ שהם לא ישכחו לעולם.