משרד ראש הממשלה חוסם כניסתן לארץ של חברות קונגרס אמריקאיות מהמפלגה הדמוקרטית

גורמים מדיניים אומרים הבוקר כי נתניהו קיים אתמול התייעצויות בנושא • ערוץ 13 פרסם השבוע כי עד עתה לא הייתה התנגדות לכניסתן לישראל, אולם עקב לחץ פוליטי של טראמפ הוחלט בלשכת רה"מ לשקול את העניין מחדש • יחסי נתניהו עם המפלגה הדמוקרטית הידרדרו מאז החליט לנאום בקונגרס נגד הנשיא אובמה בנושא איראן, בעידוד הרפובליקנים

אילהן עומאר / צילום: רויטרס
אילהן עומאר / צילום: רויטרס

לקראת הגעתן של שתי חברות הקונגרס האמריקאי הדמוקרטיות, ראשידה טאליב ואילהן עומאר, לביקור בישראל, החליטו במשרד ראש הממשלה לחסום את כניסתן.

גורמים מדיניים אומרים הבוקר (ה') כי אתמול התקיימו התייעצויות בנושא זה בין ראש הממשלה, שר הפנים אריה דרעי, שר החוץ ישראל כ"ץ, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לדברי אותם גורמים, "קיימת אפשרות שישראל לא תאפשר את הביקור במתכונתו הנוכחית". כלומר, במתכונת ששתי חברות הקונגרס תכננו כעת שכוללת היעזרות בצד הפלסטיני, ביקור בהר בית ועוד. אותם הגורמים מציינים שהסמכות לחסימת הכניסה נתונה בידי שר הפנים.

יצוין כי ראש הממשלה אינו מפרסם הודעה בשמו ובקולו בנושא הזה, בשל הרגישות המוגברת אל מול המפלגה הדמוקרטית. יחד עם זאת, ערוץ 13 וברק רביד פרסמו השבוע שעד עתה לא הייתה התנגדות לכניסתן לישראל, אולם עקב לחץ פוליטי של הנשיא טראמפ והבית הלבן, הוחלט בלשכת ראש הממשלה לשקול את העניין מחדש.

יחסיו של נתניהו עם המפלגה הדמוקרטית הידרדרו מאז החליט לעקוף את הבית הלבן ואת המיעוט הדמוקרטי (אז) בקונגרס ולנאום נגד נשיא ארה"ב בנושא איראן, וזאת בעידודם של הרפובליקנים.

שתי חברות הקונגרס - הראשונה ילידת מישיגן בת להורים פלסטינים והשנייה ילידת סומליה - הן הנשים המוסלמיות הראשונות שנבחרו לכהן בתפקיד זה והן שנויות במחלוקת גם בתוך המפלגה הדמוקרטית, בשל אמירות נגד ישראל. אולם חסימת כניסה של נבחרות ציבור אמריקאיות המייצגות ציבורים במחוזות בחירתן היא עניין חסר תקדים.