גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ספורטיבית באדום וירוק: דגם הספורט של מרצדס גם ידידותי לסביבה

עם מנוע חדש ומשופר, מרצדס מציגה מכונית ספורט חדה, קשוחה וידידותית לסביבה ● עם תא נוסעים שמרגיש כמו מלון בוטיק, מחירה מתחיל ב-830 אלף שקל

מרצדס CLS53 / צילום: יח"צ
מרצדס CLS53 / צילום: יח"צ

הביטוי "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" רלוונטי רק לעתים רחוקות לרכבי יוקרה בכלל ולפלח ה"קופה-ארבע-דלתות" בפרט. תכלית הקיום של הפלח היא להיראות וליצור "אפקט הגעה", ולשם כך מוכנים הלקוחות להקריב לא מעט קורבנות בתחום השימושיות כמו מרווח הראש, נפח תא המטען והמרחב במושב האחורי.

גם מ"הקנקן" של מרצדס CLS53 AMG קשה מאוד להתעלם. יש לה מרכב חלקלק, רחב ונמוך, שזורם בקו אלגנטי רצוף מהחרטום ועד לזנב התלול לאורך כמעט חמישה מטרים; חרטום שמציב פנסים צרים ומלוכסנים מעל גריל ופגושים אגרסיביים עם חן אסתטי של כלב "בול טרייר" כועס; ושלל קישוטים אגרסיביים מבית היוצר של סדנת AMG , דוגמת חישוקי ענק ייחודיים ורביעיית מפלטים.

אבל המקרה של ה-CLS53 שונה. מאחורי הכסות החיצונית המוחצנת שוכן מערך טכנולוגי-הנדסי עתידני, עם מנוע שישה צילינדרים בנפח צנוע, יחסית, של שלושה ליטרים בלבד, שמחליף את מנועי ה-V8 השמנים והצמאים מגרסאות העל הקודמות של AMG. זהו מנוע "ירוק אדום".

מצד אחד, יש לו מגדש טורבו דו-שלבי עם גיבוי של מגדש חשמלי, שמנטרל את ההשהייה בתגובת הדוושה, שאופיינית למנועי טורבו "מתוחים", והוא מייצר 435 כ"ס ומומנט של 52 קג"מ בטווח סל"ד רחב שמתחיל כבר ב-1,800 סל"ד. כלומר, הוא גמיש הרבה יותר ממנוע ה-V8 המוחלף. הוא גם מייצר ביצועים אימתניים - תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ופוטנציאל להעפיל לכיוון ה-270 קמ"ש.

מצד שני, הוא גם היברידי בזכות מנוע חשמלי קטן ויעיל וסוללה קומפקטית, שמלבד תפקידם הסביבתי - עצור סע, שיוט נטול זיהום על הכביש המהיר, הפחתת פליטת ה-CO2 הממוצעת ב-50% - משמשים גם לתגבור ההספק בכ-20 כ"ס ולהקפצת והמומנט תחת עומס.

ואם אתם מרגישים שאתם טובעים בשטף המלל הטכני, נתרגם ונתמצת אותו לשפת הכביש: וואו. אתם משייטים בנחת על הכביש המהיר, המנוע כמעט בלתי נשמע וברקע מתנגן "קול המוזיקה" מבעד ל-16 רמקולים איכותיים. אבל אז משהו משתנה. אולי זו פרובוקציה של איזה נהג חולף. אולי לוח הזמן שמתקצר לפגישה חשובה או אולי סתם קצר בסינאפסות במוח.

אתם מעבירים את הידית למצב "ספורט פלוס", מעניקים לדוושה הימנית הדיפה קלה ועוברים ליקום מקביל. המנוע משמיע נהמה שתגרום לשערכם לסמור גם אם יש לכם קרחת; עמוד השדרה חובק את כריות האוויר של המושב והנוסעים מתחילים לחפש את הסמארטפונים שלהם שהתעופפו ונעלמו ברחבי תא הנוסעים. בטרם הספקתם להגיד "AMG" הפכתם מבני תרבות (עשירים) לעברייני תנועה מסוכנים ומבוקשים, לפחות בישראל.

אבל זה רק צד אחד בסיפור. הנעה כפולה מחוכמת, צמיגים שעולים בסביבות 12 אלף שקל לסט וכיול של מהנדסים גרמנים עם עשרות שנות ניסיון ומסלול מירוצים פרטי משלהם, הופכים את הקופה המגודלת הזו למכונית ספורט חדה וקשוחה על כבישי נהיגה רציניים.

נטיית הגוף בפניות אפסית, ההגה כבד ומהיר מאוד עם כשניים ורבע סיבובים מנעילה לנעילה, ובמצב התכנות הספורטיבי ההנעה הכפולה מעבירה מספיק כוח לאחור כדי לספק לנהג עינוגים של הנעה אחורית מלאה, אך עדיין בלי לאפשר לו להשמיד את עצמו ואת רכבו היקר בסבסוב בלי נשלט. זוהי מכונת נהיגה רצינית שרק במקרה נראית כמו מכונית פאר מוחצנת.

אבן דרך לכל מכוניות הספורט

מרצדס, כמובן, מכירה היטב את החתך הדמוגרפי והסוציו-אקונומי של לקוחות ה-CLS, ולפיכך ציידה את המכונית הזו גם בספיגת זעזועים שידידותית מאוד לבני כל הגילים ובעלי כל הכיסים, על כל סוגי האספלט, ובתא נוסעים בנוסח מלונות בוטיק של 800 דולר ללילה עם הרבה הייטק ואוטומציה, שעטופים בחומרים ובאיכות ייצור ממגרש המשחקים של הכסף הגדול. המושב האחורי מתוכנן לשניים אבל יכול לאכלס גם שלושה, מרחב הראש מוגבל יחסית כצפוי ותא המטען מציע נפח סביר של 570 ליטר.

המחיר של CLS53 בישראל מתחיל מאיזור ה-830 אלף שקל, די והותר כדי להפוך אותה לנישת מכירות זעירה לקומץ לקוחות פוסט אקזיט. אבל בפועל זוהי אבן דרך טכנולוגית חשובה שמסמלת את הכיוון לכל מכוניות הספורט בעידן "הידוק החגורה הסביבתי" שאליו צועדת כיום תעשיית הרכב. הריגושים הם בונוס. 

עוד כתבות

אורן שובל מייסד שותף ומנהל מרכז הפיתוח של Via / צילום: יח"צ

מה עומד מאחורי גיוס של מאות מיליוני דולרים בלב המשבר? מייסד Via מדבר

חברת Via הודיעה על גיוס לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר ● אורן שובל, ממייסדי החברה, מסביר למה הם לא חוששים מפגיעה בנסיעות התחבורה הציבורית, מספר איך הרימו פרויקט חדש בברלין תוך יומיים כדי להסיע עובדי קורונה ואומר: "קשה לדעת אם המשבר יפגע בכלכלה השיתופית"

עבודות במיזם הסיבים אנלימיטד / צילום: איל יצהר

אנלימיטד תאיץ פריסת סיבים אופטיים על גבי תשתיות עליות של חח"י

בדיון אצל יו"ר חברת חשמל יפתח רון-טל בשבוע שעבר סוכם שחח"י תסייע בעבודות הפריסה היכן שניתן

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית HOT / צילום: יח"צ

בצל משבר הקורונה: הוט מושכת את ההצעה לרכישת פרטנר

על רקע התמשכות המגעים ועל רקע קריסת השווקים הפיננסיים הוחלט באלטיס, חברת האם של הוט להפסיק המו"מ ● מהוט לא נמסרה תגובה

ישראלים עם מסכות בתל אביב / צילום: Ammar Awad, רויטרס

שעת המבחן של מערכת הרפואה הפרטית: למה רק עכשיו היא התבקשה להיערך לקליטת חולי קורונה?

משרד הבריאות דורש מבתי החולים הפרטיים לפהסיק תוך יומיים את כל הפעילות הקיימת בהם ולהיערך לקליטת חולי קורונה קלים • איך זה יראה ומה המשמעות למערכת הרפואה הפרטית בישראל?

אוטובוס חברת דן / צילום: איל יצהר, גלובס

אקזיט בטיימינג מושלם: חברי דן מכרו מניות ב-450 מיליון שקל רגע לפני שהקורונה הכתה בתחבורה הציבורית

בין המשקיעים בעסקה שנסגרה בחודש שעבר - הכשרה ביטוח, דיסקונט, נורסטאר, חן למדן, דוד פתאל ודן פרופר

יולי אדלשטיין בנאום התפטרותו מתפקידו כיו"ר הכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

“דווקא המהלך הקיצוני של אדלשטיין הביא את נתניהו וגנץ להשיב את הממלכתיות על כנה”

ד"ר אסף הראל מנתח את התנהלות יו"ר הכנסת היוצא, שסירב לקיים הצבעה להחלפתו כהוראת בג"ץ, כדילמה של "אישיות דו-מהותית" הנקרעת בין הממלכתיות לבין המחויבות הפרטית-מפלגתית ● "אדלשטיין העדיף את היבטיו הפרטיים והמפלגתיים וגרם לפגיעה אנושה בדמוקרטיה"

יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים / צילום: תמר מצפי

"מנורה מבטחים מגיעה מוכנה למשבר הקורונה, עם רווחי שיא"

מנורה מבטחים ביטוח רשמה ב-2019 רווח נקי של 537 מיליון שקל ● המנכ"ל יהודה בן אסאייג: "שנת 2019 הייתה השנה הטובה ביותר בתולדות הקבוצה"

אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ

בשל משבר הקורונה: שר המשפטים אישר להמציא כתבי בי-דין בדוא"ל

המהלך נועד לייתר ככל הניתן העברת עותק קשיח באמצעות שליח כפי שהיה נהוג בשגרה עד כה, וכך להפחית קירבה לא הכרחית בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכן להקל על הציבור מבחינה ביורוקרטית ● התקנה לא תחול על כתב בי-הדין הראשון בתיק

בנימין נתניהו, מסיבת העיתונאים בצל הקורונה, אמש / צילום: Gali Tibbon, Associated Press

הבדיקות של רה"מ יצאו תקינות, בשלב זה הוא עדיין נשאר בבידוד

אחרי שהיועצת למגזר החרדי של לשכת רה"מ רבקה פאלוך נמצאה כחולה בקורונה, מתקיימות בשעה זו חקירה האפידמיולוגית ● מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בהתאם לממצאים, משרד הבריאות ורופאו האישי של רה"מ יקבעו יום לסיום הבידוד"

דורשי עבודה חדשים שנרשמו בלשכת התעסוקה מתחילת החודש

שיעור האבטלה מתקרב לרבע מהמשק; מעל ל-800 אלף נרשמים חדשים במרץ

עד היום ב-17:00 נרשמו 20,413 דורשי עבודה – דומה למספר הנרשמים הכולל אתמול ● 89.9% מהנרשמים בשירות התעסוקה מתחילת מרץ נמצאים בחל"ת ● שיעור האבטלה עומד על 23.1%

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

מידרוג בוחנת "עם השלכות שליליות" את דירוג האג"חים של שלמה אליהו

מידרוג מצמידה כיום לאג"חים של שלמה אליהו דירוג A1.il שמשקף כושר החזר גבוה

נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר / צילום: לע"מ

ישיבת ממשלה בזום? הממשלה תתכנס מחר כדי לדון באכיפת האיסורים החדשים

הישיבה תתנהל בשלט רחוק בגלל שרה"מ נכנס לבידוד היום ● על סדר היום, החמרה בצעדי ההגבלה על תנועה מחוץ לבתים, הפחתה במספר העובדים שיכולים להגיע למקומות העבודה, מ-30% מכוח האדם ל-15%, אישור התקנות המאפשרות לחיילים להצטרף לסיורי המשטרה לאכיפת מגבלות הקורונה

יאיר לפיד מגיב למינויו של בני גנץ ליו"ר הכנסת / צילום: אלעד גוטמן

לפיד: "לא אוותר על הערכים שלי בשביל להיות שר החוץ בזום"

יו"ר האופוזיציה המיועד בביקורת חריפה על נתניהו והממשלה הנוכחית ● "כולנו נילחם יחד בקורונה. הם מהממשלה ואנחנו מהכנסת. אך הגיע הזמן להגיד מה באמת קורה פה: המשבר לא מנוהל"

מחאת העצמאים בירושלים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

"העצמאים לקחו את גורלם בידם. לא מאמינים יותר לאף פוליטיקאי"

היום התקיימה בירושלים הפגנה של אלפי עצמאים, שמחו נגד התעלמות הממשלה מקריסתם על רקע משבר הקורונה ● יועץ המס ירון גינדי: "אני פשוט לא מסוגל להאמין למשמע אוזניי ולמראה עיניי שזאת תוכנית האוצר"

ליאו ליידרמן/ צילום: אלה פאוסט

הנה התסריט הסביר לפיו ניתן לנהל את תיק ההשקעות בימים אלו

ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של פועלים, מציין את עקרונות ההשקעה בימים של חוסר ודאות, ומתייחס לפעולות הממשלה: "אם הגירעון יעלה והיחס חוב תוצר יעבור את ה-70%, אין בזה גורם שיזעזע את השווקים"

מסיבת עיתונאים של "ימינה" ביישוב אלקנה / צילום: מפלגת ימינה

חברי סיעת ימינה לנתניהו: "חייבים להיות קווים אדומים"

6 חברי סיעת ימינה שלחו מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו הביעו דאגה מן ההליך הפוליטי המסתמן ● במכתבם הם שמו דגש על הבעיות: הוויתור על תיק המשפטים, שינוי חוק קמיניץ, שהגביר את הרס בתים בחברה הערבית, שינויים בחוק יסוד הלאום, זכות הווטו לגנץ על החלת ריבונות על ישובים ביהודה ושומרון, ועוד

שליחי Wolt, תל אביב / צילום: יח"צ

מסעדנים קוראים ל-Wolt להפחית את העמלות: "בלי המסעדות גם אתם לא תשרדו"

Wolt בתגובה: "לצערנו, היות שוולט איננה חברה רווחית, אין ביכולתנו להוריד את עמלות המשלוחים מבלי לפגוע בהכנסות השליחים ובהפעלת השירות. מעבר לכך, העמלה הנגבית זהה לעמלה של כל המתחרים שלנו בשוק"

אסדת קידוח נפט / צילום: חסן ג'מאל, AP

רוסיה, ערב הסעודית והקורונה: מחיר הנפט צלל לשפל של 17 שנה

מלחמת המחירים בין שתי מפיקות הנפט הגדולות, רוסיה וסעודיה, והירידה בביקושים כתוצאה מהמגפה העולמית מושכות את מחירי הנפט כלפי מטה - לטריטוריה של 20 דולר לחבית

מתוך מחאת העצמאים בירושלים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

המעסיקים בקריאה דרמטית לממשלה: "יש חיים אחרי הקורונה"

לא להגדיל את מעגל האבטלה: מאות מעסיקים פנו לממשלה בבקשת סיוע ● "ההטבה היחידה שהמדינה נותנת היא לשלוח עובדים הביתה. למה לשלוח הביתה? תעזרו לנו להחזיק אותם במקומות העבודה"

רן גולדשטיין, סמנכ"ל מידרוג / צילום: סיון פרג'

מידרוג: הקורונה והסחר מקוון יורידו את מחירי השכירות ואת הדירוג של חלק מחברות הנדל"ן המסחרי

גם אם משבר הקורונה יארך זמן קצר, במידרוג מעריכים כי בעלי שטחים מסחריים יהיו חייבים להוריד את דמי השכירות כדי לתמוך בעסקים השוכרים; וכי האצת תופעת הסחר המקוון תאיץ את ירידת המחירים גם לטווח רחוק