השר חיים כץ במכתב ההתפטרות: החלטת היועץ המשפטי גורמת לי עוול

"הניסיון להטיל דופי בניקיון-כפיי ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר כנסת שבוצעה בתום-לב מלא - הוא חסר יסוד ונועד לכישלון", כתב כץ הבוקר במכתב ההתפטרות שלו מהממשלה

חיים כץ / צילום: שלומי יוסף
חיים כץ / צילום: שלומי יוסף

שר הרווחה חיים כץ הכין היום (ו') את מכתב התפטרותו מן הממשלה, בו ציין כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתב אישום גורמת לו עוול רב. נזכיר כי כץ הקדים את הוראת היועמ"ש אביחי מנדלבליט להתפטרות עוד אתמול.

"הניסיון להטיל דופי בניקיון-כפיי ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר כנסת שבוצעה בתום-לב מלא - הוא חסר יסוד ונועד לכישלון", כותב כץ.

הבוקר אחרי הודעתו, היועמ"ש אביחי מנדלבליט הורה לכץ להתפטר לפי הלכת פנחסי, לפיה שר הנמצא תחת כתב אישום אינו יכול להמשיך לכהן. הדבר שונה ממצבו של ראש ממשלה, אשר החוק מתיר לו להישאר על כיסאו עד הרשעה, כלומר כל משך משפטו.

עוד כותב כץ כי ההאשמה נגדו נוגעת להליך חקיקה שהוא הוביל לפני 9 שנים: "החוק נחקר בתקופת ה'תספורות' שהייתה קשה לציבור". לדבריו, אותו החוק נועד לתקן עוול ולהגן על אינטרסים של משקיעים מפני מניפולציות של בעלי שליטה בחברות.

כץ מציין במכתב התפטרותו 180 חוקיים חברתיים ועשייה נרחבת בתחום הפנסיה, העבודה, הקנאביס הרפואי, ביטוח לאומי ועוד. עוד הוא מזכיר את ארבע שנותיו במשרד הרווחה, כולל הגדלת תקציב משרד הרווחה, הפניית המשאבים לטיפול באוטיסטים, טיפול בנוער בסיכון, מעונות היום ועוד.

בסיום מכתבו מציין כץ כי להבנתו לא חלה עליו חובה להתפטר, ואף על-פי כן הוא מגיש את התפטרותו לפי סעיף 22 (א) לחוק יסוד: הממשלה. 

*** חזקת חפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של השר חיים כץ עדיין בראשיתם. השר מכחיש את המיוחס לו על-ידי הפרקליטות, ועומדת לזכותו חזקת החפות.