באטמ מפרסמת דוח כספי ראשון לאחר חזרתה לבורסת ת"א: החברה עברה לרווח תפעולי ונקי

הכנסותיה של חברת הטכנולוגיה הסתכמו במחצית הראשונה של 2019 ב-56.2 מיליון דולר - ירידה של 3.4% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018 • עם זאת, בתחום הביו-רפואה נרשמה עלייה של 2% בהכנסות

צבי מרום, מייסד ומנכ"ל באטמ / צילום: איל יצהר
צבי מרום, מייסד ומנכ"ל באטמ / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה באטמ  תקשורת מתקדמת, שחזרה באחרונה להיסחר בבורסת תל-אביב, פרסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2019. בתגובה לדוחות, מניית באטמ נחלשת בכ-6%, ובמקביל נסחרה בלונדון בירידה דומה.

באטמ, שהוקמה ומנוהלת על ידי ד"ר צבי מרום, התחילה את דרכה בתחום התקשורת, אבל הרחיבה את עסקיה גם לתחום הרפואי, באמצעות מכשירי אוטומציה לבדיקות מעבדה וטיפול באשפה רפואית. הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו ב-56.2 מיליון דולר - ירידה של 3.4% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018, אם כי החברה מציינת שבנטרול השפעות שערי חליפין, ההכנסות היו דומות לאלה של התקופה המקבילה.

שיעור הרווחיות הגולמית של באטמ במחצית הראשונה היה 27.3%, לעומת 28.3% בתקופה המקבילה, אבל החברה עברה מהפסד תפעולי לרווח תפעולי, בהיקף של 1.2 מיליון דולר, בזכות רווח הון בסך 3.2 מיליון דולר שבו הכירה החברה בתקופה זו.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של החברה עלה מרמה של כחצי מיליון דולר ל-3.9 מיליון דולר. הרווח הנקי במחצית השנה עמד על 575 אלף דולר, לעומת הפסד של 1.4 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד. 

באטמ רשמה במחצית הראשונה של 2019 תזרים שלילי מפעילות בסך 2.6 מיליון דולר, ובסיום התקופה היו לה בקופה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 13.3 מיליון דולר. עם זאת, לאחר סיום הרבעון השני הסכום גדל, משום שהחברה גייסה כ-17 מיליון דולר ממשקיעים קיימים וחדשים בחודש יולי.

"עמדה טובה לקראת צמיחה בת-קיימא"

באטמ מספקת נתונים בחלוקה לחטיבות פעילות שלה. חטיבת הביו-רפואה של החברה תרמה 54% מההכנסות, בהיקף של 30.2 מיליון דולר - עלייה של 2% מהתקופה המקבילה. תחום התקשורת והסייבר הניב לבאטמ הכנסות של 26 מיליון דולר - ירידה של 9.1% - והיווה 46% מסך ההכנסות.

במבט קדימה, באטמ צופה כי חטיבת התקשורת והסייבר תציג ביצועים טובים יותר במחצית השנייה לעומת המחצית הראשונה של 2019, בזכות האצה בהכנסות מתחום ה-NFV (רשתות וירטואליות). "החברה מצפה להציג צמיחה טובה בשנת 2019", נכתב בדוח.

לדברי מרום, שני תחומי פעילות של החברה צוברים תאוצה, והם יבטיחו לה את הצלחתה שנים קדימה: תחום ה-NFV, שצפוי לצמוח עם המעבר הגלובלי לדור החמישי בסלולר, ותחום הביולוגיה המולקולרית. מרום הוסיף כי "כתוצאה מכך, אנחנו נמצאים בעמדה טובה לקראת צמיחה בת-קיימא".

באטמ חזרה למסחר בבורסת ת"א לפני כחודש וחצי, לאחר שמנייתה נמחקה ממנה ב-2015. החזרה למסחר הייתה בשווי יותר מכפול מזה שנמחקה בו.

ביום הראשון למסחר המחודש בת"א נסחרה המניה במחיר של כ-1.94 שקלים, הדומה למחיר הנעילה אתמול. היום המניה יורדת למחיר של כ-1.9 שקלים, שמשקף  לחברה שווי של 830 מיליון שקל.