עוד לחיצה מטה: UBS מוריד מחיר היעד למניית טבע בפעם השלישית בפחות מחצי שנה, ל-8 דולר

מדובר בהורדה של 4 דולר ממחיר היעד הקודם שהציב הבנק • האנליסט מעריך כי מיחזור חוב שטבע תבצע (בסך 3 מיליארד דולר) יגדיל את הוצאות הריבית שלה ואת תשלומי הריבית השנתיים במאות מיליוני דולרים בשנתיים הקרובות

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

כלכלני בנק UBS מורידים את מחיר היעד שלהם למניית טבע  בפעם השלישית תוך פחות מחצי שנה. מחיר היעד החדש של UBS למניית טבע הוא 8 דולר, ירידה של 4 דולר ממחיר היעד הקודם שנקבע בחודש מאי - ולעומת מחיר יעד של 22 דולר שבו נקבו בחודש מרץ. בתחילת השנה, אגב, בבנק העלו את המלצתם למניית טבע מ"נייטרלי" ל"קנייה" אחרי שנים ארוכות של נייטרליות כלפי טבע, ובבנק טענו כי המניה "זולה מכדי להתעלם ממנה", אולם ההמלצה הופחתה לפני כשלושה חודשים על רקע תביעות תיאום המחירים והאופיואידיים, אליהן טבע חשופה.

ההורדה הנוכחית של מחיר היעד ל-8 דולר - שמהווה פרמיה של 19% על המחיר הנוכחי בניו יורק - מגיעה בעקבות שינוי שערך האנליסט נאווין ג'ייקוב במודל, והוא מסביר כי כעת הוא משתמש במכפיל EV/EBITDA ולא במכפיל רווח, במטרה לקחת בחשבון את החששות הקשורים להפחתת החוב ואי הוודאות בנוגע לתזרים המזומנים בטווח הקצר. ג'ייקוב מעריך כי מיחזור חוב שטבע תבצע (בסך 3 מיליארד דולר) יגדיל את הוצאות הריבית שלה, ויוביל להגדלת תשלומי הריבית השנתיים ב-150 מיליון דולר ב-2020 וב-225 מיליון דולר ב-2021.

בנוגע להליכים המשפטיים כותב האנליסט כי הם ממשיכים להעיק על המניה, ומזכיר את ההפרשה בסך כ-650 מיליון דולר בגין הליכי האופיואידיים ברבעון השני. לפיכך, ב-UBS מעריכים שזה יהיה הסכום המינימלי שטבע תידרש לשלם כדי לשים מאחוריה את הפרשה, כשלהערכתם המקסימום יגיע ל-4.25 מיליארד דולר.

2 תרחישים אפשריים והתפתחות חיובית

ב-UBS מספקים גם שני תרחישים למניית טבע, תרחיש אפסייד שבו מחיר היעד יגיע ל-17 דולר, ותרחיש דאונסייד שבו מחיר היעד יהיה 1 דולר בלבד. בתרחיש האפסייד ההנחות הן שחיקה נמוכה יותר במכירות הקופקסון וצמיחה גבוהה יותר במכירות התרופות המקוריות אג'ובי ואוסטדו, כמו גם הוצאות משפטיות נמוכות מהצפוי. בתרחיש הדאונסייד, ההנחות הן צמיחה נמוכה מהצפוי במכירות אג'ובי ואוסטדו ושחיקת מחירים גבוהה יותר בגנריקה בצפון אמריקה, לצד ירידה חדה יותר במכירות הקופקסון והוצאות משפטיות גדולות מהצפוי.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בניו יורק ובתל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 7.05 מיליארד דולר. היום הודיעה החברה על הזמינות של הגרסה הגנרית שלה ל-EpiPen המקורית של חברת מיילן, מזרק המיועד לטיפול באלרגיות מסכנות חיים. המוצר יהיה זמין ברוב בתי המרקחת בארה"ב והמחיר יהיה 300 דולר לאריזה של שניים. לאחרונה פורסם בארה"ב על מחסור בתרופה, כך שמדובר בבשורה טובה עבור המטופלים, וכמובן גם בשורה חיובית לבעלי המניות בטבע.