גיא סלע, מנכ"ל סולאראדג', ייעדר מהתפקיד בגלל מחלתו; צבי לנדאו מונה למנכ"ל בפועל

סולאראדג' עדכנה לאחר סיום המסחר בוול סטריט כי במצבו הבריאותי של סלע חלה החמרה משמעותית, וכתוצאה מכך הוא ייעדר מהתפקיד • לנדאו מכהן כסגן הנשיא למכירות בחברה מאז 2009

גיא סלע / צילום: תמר מצפי
גיא סלע / צילום: תמר מצפי

ימים ספורים לאחר שחברת סולאראדג' מינתה את נדב צפריר ליו"ר-משותף בשל מחלתו של היו"ר והמנכ"ל גיא סלע, החברה דיווחה אתמול (ד') על היעדרותו הצפויה של סלע מתפקיד המנכ"ל. סולאראדג' עדכנה לאחר סיום המסחר בוול סטריט כי במצבו הבריאותי של סלע חלה החמרה משמעותית, וכתוצאה מכך הוא ייעדר מהתפקיד במטרה לטפל בבריאותו. דירקטוריון החברה מינה את צבי לנדאו, סגן הנשיא למכירות בחברה מאז 2009, לתפקיד המנכ"ל בפועל. לנדאו כיהן בעבר בתפקידים בכירים בחברת אפלייד מטיריאלס.

לפני קרוב לשנתיים עדכן סלע את בעלי המניות של סולאראדג'  כי הוא חולה בסרטן. הוא כתב אז במכתב למשקיעים כי "החדשות הטובות הן שניתן לטפל במצב", והעריך שהטיפול הרפואי יאפשר לו להמשיך לעבוד. בתקופה שחלפה מאז הוא המשיך להוביל את החברה כיו"ר ומנכ"ל, וסולאראדג' המשיכה לצמוח גם באופן אורגני וגם באמצעות רכישות, שהרחיבו את השווקים אליהם היא פונה. סולאראדג' מפתחת ומספקת מערכות לניטור ואופטימיזציה של אנרגיה סולארית, ורכישות שביצעה בשנתיים האחרונות הכניסו אותה לשווקים נוספים - אגירת אנרגיה, פתרונות לרכב חשמלי ומערכות אל-פסק. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי של 4.2 מיליארד דולר ומנייתה נמצאת במחיר שיא של כל הזמנים.

מניית סולאראדג'
 מניית סולאראדג'

סלע (54), יוצא יחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין, הקים יחד עם שותפים את סולאראדג' בשנת 2006, לאחר שהיה שותף בקרן ההון סיכון סטאר ונצ'רס. סלע מחזיק בכ-2.7% מהון המניות של סולאראדג', ושווי ההחזקה הנוכחי שלו הוא 114 מיליון דולר.

"כידוע, לנדאו הוא חלק מצוות ההנהלה של החברה מאז 2009, ויש לו ניסיון מוכח במכירות ובביצוע", אמר נדב צפריר, היו"ר המשותף של סולאראדג'. "הנסיבות של המינוי הן עצובות. עם זאת, הדירקטוריון בטוח שלנדאו ימשיך לקדם את החברה בדרכה להמשך צמיחה והצלחה".

צפריר עצמו (לשעבר מפקד יחידה 8200 ומי שהקים את קבוצת Team8 לבניית חברות סטארט-אפ) מונה לתפקיד בשבוע שעבר. אתמול דיווחה החברה גם על מינוי סמנכ"ל תפעול - אורי בכור, שמגיע לחברה לאחר שכיהן בתפקידים בכירים בחברת פלקסטרוניקס.