גרמניה | פודקאסט

"עדיף לקנות בניין שלם מדירה בודדת, ואם אפשר - כמה בניינים"

עמוס רוטנברג זנח את עסקי המסעדנות לטובת השקעות בנדל"ן • אחרי 20 שנות השקעה יש לו כמה המלצות: קנו בניין שלם ואם אפשר מספר בניינים: "רגע הקנייה הוא החשוב ביותר בחיי השקעה. קחו כמה שיותר מימון מהבנקים" • האזינו לפודקאסט "כסף בקיר"

עמוס רוטנברג, משקיע נדל"ן בגרמניה, הונגריה וישראל / צילום: איל יצהר, גלובס
עמוס רוטנברג, משקיע נדל"ן בגרמניה, הונגריה וישראל / צילום: איל יצהר, גלובס

"בנדל"ן, כמו שאני מבין, הקנייה היא הדבר החשוב ביותר. המכירה היא הגורם המשני. אם אתה קונה טוב, העסקה תהיה פנטסטית. אם אתה קונה רע, לא משנה מה יהיה בסוף - העסקה לא תהיה טובה" - כך מצהיר עמוס רוטנברג מגבעתיים.

עד לפני 20 שנה הוא היה בעסקי המסעדנות, אלא שאז, לדבריו, הוא הבין שכסף גדול הוא לא יראה משניצלים ותפוחי אדמה. "מה אפשר להרוויח על מנת בשר - 20 שקל? 30 שקל? 40 שקל? בשביל להרוויח מיליון שקל, צריך למכור 50 עד 100 אלף מנות", הוא אומר ומסביר כי בהכשרתו הוא רואה חשבון, וכי "לשחק עם מספרים זו אהבה שלי מגיל צעיר".

הוא נסע להונגריה והחל להשקיע בנדל"ן. "בשנת 1999 נסעתי לעיר בודפשט שבהונגריה, כי הבנתי שמחירי הנדל"ן מאוד נמוכים בהשוואה לערים הגדולות שסובבות אותה". הוא רכש שם דירה בעסקה די מוצלחת מבחינתו. "זו הייתה דירה במרכז העיר, במקום מעולה. שטח הדירה היה 76 מ"ר, והמחיר שלה היה 29 אלף דולר. היא נמכרה בשנה שעברה במחיר של 150 אלף דולר, כשכל השנים הרווחתי ממנה שכר דירה, ככה שהרווחתי לא רע על העסקה הזו", הוא מספר.

למרות הפוטנציאל, רוטנברג נתקל, לדבריו, בקשיי מימון מהבנקים המקומיים והעתיק את השקעותיו לגרמניה. אחרי שנים רבות בהן השקיע שם, יש לו גם מסר להעביר: "אם אתה בוחר בהשקעה במגורים, אתה צריך להתמקד בבניינים שלמים, כי אם אתה קונה רק דירות, יש לך צרות עם דיירים אחרים על הסכמות איך לנהל את הבניין. ברגע שאתה בעל הבניין, אין לך בעיות בניהול הנכס".

בין לבין רוטנברג רכש גם נכסים בישראל.

לסיפור המלא האזינו לפודקאסט "כסף בקיר"