גוגל מגבילה את השיח בפלטפורמות הפנימיות של החברה

לפי המדיניות החדשה, על העובדים להימנע מלבלות זמן רב בוויכוחים על פוליטיקה ונושאים נוספים שלא נוגעים לעבודתם בפורומים הפנימיים, באופן שיפריע לעבודה • מגוגל נמסר כי הצעד מגיע אחרי שיחות בוטות שעלו בפורומים הפנימיים

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל / צילום: סטפן לם, רויטרס
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל / צילום: סטפן לם, רויטרס

גוגל פרסמה כללים חדשים עבור עובדיה שמגבילים את השיח בפלטפורמות התקשורת הפנימיות של החברה. לפי המדיניות החדשה, על העובדים להימנע מלבלות זמן רב בוויכוחים על פוליטיקה ונושאים נוספים שלא נוגעים לעבודתם בפורומים הפנימיים, באופן שיפריע לעבודה. מדובר בשינוי דרמטי למדיניות החברה שעודדה את עובדיה לבטא את עצמם במסגרת שעות העבודה, התגאתה בתרבות של שיח פתוח, ומפעילה אלפי קבוצות דיון פנימיות בנושאים מגוונים שלא נוגעים באופן ישיר לעבודה.

"בעוד שהשיתוף במידע וברעיונות עם קולגות עוזרים לבניית קהילה, הפרעה ליום העבודה כדי לקיים דיון ער על פוליטיקה או סיפור חדשותי כלשהו לא. האחריות העיקרית שלנו היא לעשות את העבודה שכל אחד מאיתנו הועסק כדי לעשות, ולא לבלות את זמן העבודה בדיונים על נושאים שלא נוגעים לעבודה", נכתב במסמך.

במסגרת הכללים המעודכנים, דיונים פוליטיים אמנם אינם אסורים לחלוטין, אך מנהלים נדרשים להתערב בשיחות שיפריעו לעבודה. גוגל אף אמרה כי תמנה עובדים שיפקחו על התכנים המפורסמים בכלי ההתכתבות הפנימיים, במקום לאפשר למתנדבים לפקח עליהם כפי שקרה עד היום, ותשיק כלי בהמשך השנה שיאפשר לעובדים לסמן תכנים בדיונים פנימיים שלא עומדים בכללים החדשים. הכללים שיסומנו ייבחנו ע"י קבוצת המפקחים.

בנוסף, בכללים הודגש כי מידע חסוי ופנימי צריך להישמר כזה, והעובדים התבקשו להימנע משיח לא מכבד: "אל תהיו טרולים, אל תכנו אנשים בשמות, ואל תתקיפו אנשים תוך שימוש בטיעוני אד הומינם (התייחסות לאדם המציג את הטיעון במקום לטיעון עצמו)", נכתב, "תנהגו בכבוד כשאתם מגיבים לעמיתים שלכם".

בכללים הודגש כי עובדים עדיין רשאים לדבר בפורומים על משכורות, שעות העבודה ותנאי עבודה אחרים - זכויות שמוגנות בחוק האמריקאי.

שינוי הכללים מגיע ככל הנראה בעקבות תקריות בשנתיים האחרונות בהן הדיונים בקבוצות יצאו מכלל שליטה, הודלפו מחוץ לחברה, והציתו מחאות עובדים נגד גוגל. ב-2017, מזכר שהפיץ המהנדס ג'יימס דמור בפורומים פנימיים בו טען כי הפער המגדרי בתעשיית ההייטק נובע מהבדלים ביולוגיים בין נשים וגברים דלף והביא לפיטוריו של דמור, ובעקבותיהם לתביעה ייצוגית נגד גוגל בטענה לאפליית בעלי עמדות שמרניות. מחאות כמו מחאת הנשים נגד מדיניות החברה כלפי תלונות על הטרדה מינית, במסגרתה 20 אלף עובדי החברה מחו בשנה שעברה, החלו בהתכתבות פנימית.

דובר גוגל מסר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי, "הצעדים מגיעים בעקבות שנה של גסות רוח גוברת בפלטפורמות הפנימיות שלנו. שמענו שעובדים רוצים חוקים ברורים יותר לגבי מה בסדר לומר ומה לא".