יממה לאחר דברי טראמפ, בסין מכחישים: "לא היו שיחות טלפון"

הנשיא האמריקאי אמר אתמול לפני פתיחת שבוע המסחר כי נציגיה של סין קראו בפנייה לילית לבכירים במשלחת האמריקאית לחזור לשולחן הדיונים בנוגע למתיחות המסחרית - אבל בסין לא מאשרים את הדברים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומקבילו הסיני שי ג'ינפינג / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומקבילו הסיני שי ג'ינפינג / צילום: רויטרס

יממה לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי נציגיה של סין קיימו שתי שיחות טלפון ליליות בבקשה לחזור לשולחן הדיונים, בסין לא מצאו מי שיאשר כי אכן התקיימו שיחות שכאלה. 

"לא שמעתי על מצב כזה בהתייחס לשתי שיחות טלפון שארה"ב ציינה שהתקיימו", אמר דובר משרד החוץ הסיני, גנג שואנג, במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ג'), זאת בהמשך להכחשה שלו אתמול לקיום השיחות הללו. "למרבה הצער, ארה"ב הגדילה עוד יותר את שיעור המס על היצוא של סין לארה"ב. לחץ קיצוני זה מזיק גרידא לשני הצדדים ואינו בונה כלל", כפי שתרגמו את דבריו ברשת CNBC.

"אנו מקווים כי ארה"ב תשמור על רוגע, תחזור לרציונליות ותיצור לשני הצדדים את האפשרות לקיים התייעצויות על בסיס כבוד הדדי, שוויון ותועלת הדדית", הוסיף שואנג.

"סין לא נכנעה ולא תיכנע", מסרו נציגה של סין בהמשך למתיחות הסחר האחרונה. "ממשלת ארה"ב הפעילה בריונות ולחץ מקסימלי, הסלימה שוב ושוב את המתח המסחרי ומנסה להכריח את סין לקבל את דרישותיה הלא הגיוניות".

בנוגע לדיווח לפיו סין לא מאשרת את קיום השיחות, אמר שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, כי הייתה "תקשורת" בין הצדדים.