קבוצת דלק: עלות עסקאות הגידור על העסקה עם שברון מסתכמת בכ-173 מיליון דולר

קבוצת דלק הגדילה ברבעון השני את הרווח הנקי ב-12% ל-190 מיליון שקל - סכום שמתוכו מגיעים 27 מיליון שקל מהפקת ומכירת נפט באמצעות איתקה • בקבוצה ממשיכים לנסות להרגיע את החששות בנוגע לרכישת נכסיה של שברון בים הצפוני בהיקף של 1.8 מיליארד דולר

אסי ברטפלד/  צילום: אוריה תדמור
אסי ברטפלד/ צילום: אוריה תדמור

קבוצת דלק של יצחק תשובה פרסמה הבוקר (ה') את דוחותיה לרבעון השני והחצי הראשון של השנה, מהם עולה כי הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הסתכם בכ-190 מיליון שקל, גידול של 12% לעומת הרבעון המקביל.

לקבוצת דלק 3 פעילויות מרכזיות: הפקת גז טבעי בישראל (מאגר תמר ובקרוב גם מאגר לווייתן), מכירת דלקים ומוצרים אחרים באמצעות רשת תחנות תדלוק וחנויות הנוחות בארץ, ופעילות הפקה ומכירת נפט בינלאומית באמצעות חברת איתקה, הפועלת בחיפושים ובהפקה של נפט בים הצפוני.

איתקה תרמה 27 מיליון שקל לרווח הנקי ברבעון האחרון, לעומת הפסד של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל. פעילות הדלקים בישראל תרמה לרווח 39 מיליון שקל, שיפור של 44% לעומת הרבעון המקביל ואילו התרומה ממכירת גז טבעי בארץ הסתכמה ב-58 מיליון שקל, ירידה של 45% לעומת הרבעון המקביל. הרווח מפעילויות אחרות הסתכם בכ-124 מיליון שקל ברבעון לעומת 101 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תרומת המגזרים לרווח הנקי של קבוצת דלק ברבעון השני
 תרומת המגזרים לרווח הנקי של קבוצת דלק ברבעון השני

בשורה העליונה הציגה דלק הכנסות של כ-2.1 מיליארד שקל, עלייה של 1.4% לעומת הרבעון המקביל. זאת, על רקע גידול של 3.6% בהכנסות מפעילות הדלקים בארץ לכ-1.3 מיליארד שקל ושיפור של 4.2% בהכנסות איתקה לכ-350 מיליון שקל. מנגד, בהכנסות ממאגר תמר נרשמה ירידה של 14% לכ-304 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה הקבוצה עם הכנסות של כ-4.1 מיליארד שקל, גידול של 6% לעומת התקופה המקבילה. זאת, בעיקר עקב עלייה של 43% בהכנסות מאיתקה לרמה של 743 מיליון שקל ברבעון.

מהדוחות עולה עוד כי פיתוח מאגר לווייתן מתקדם על פי לוחות הזמנים המתכוננים - נכון להיום הושלמו כ-90% מהעבודות לפיתוח לווייתן, והזרמת הגז מהמאגר צפויה להתבצע כבר במהלך 2019. במסגרת זו, הושלמו העבודות להנחת רגלי האסדה מול חופי ישראל, וחלקה העליון של האסדה נמצא בדרכו לישראל וצפוי להגיע בשבועיים הקרובים.

מגעים להכנסת שותף לעסקת שברון

אבל עם כל הכבוד לדוחות, מה שמעניין בעיקר את המשקיעים בדלק הוא השלמת עסקת הענק בהיקף של כ-1.6 מיליארד דולר לרכישת נכסי שברון בים הצפוני, עליה הכריזה דלק בסוף חודש מאי. נזכיר כי מאז ההודעה על העסקה (שאמורה להיסגר בתוך כ-3 חודשים) צנחה מניית קבוצת דלק  ב-21% על רקע חששות המשקיעים מרמת המינוף הגבוהה ועלויות העסקה. זאת, למרות נסיונות הרגעה של הבעלים יצחק תשובה, והמנכ"ל אסי ברטפלד, שכינסו מאז מספר שיחות ועידה עם אנליסטים ומשקיעים.

בדלק חוזרים ומדגישים היום כי השלמת העסקה תגדיל משמעותית את יכולת ההפקה היומית של איתקה בכ-300%, מהיקף שנתי ממוצע של כ- 20 אלף חביות ליום, להיקף הפקה ממוצע של מעל ל-80 אלף חביות ליום וכן תגדיל בכ-150% את כמות הרזרבות המוכחות של החברה לכ-225 מיליון חביות שווה ערך נפט, ופוטנציאל רזרבות נוסף של כ-45 מיליון חביות. איתקה צפויה לשמש גם כמפעיל (Operator), בארבעה נכסים מתוך עשרת הנכסים הנרכשים.

עוד ציינו בדלק כי "מאחר ולאיתקה קיים נכס מס משמעותי בהיקף של כ-2.2 מיליארד דולר, שאותו היא תנצל באופן מואץ כנגד התזרים החזק מהמאגרים הנרכשים, ובמקביל איתקה וקבוצת דלק כבר ביצעו עסקאות גידור על מחירי הנפט בהיקף של כ-32 מיליון חביות (כ-30% מהכמות), עד לחודש דצמבר 2022 לפי מחיר חבית ממוצע של 65 דולר".

אגב, עלות עסקאות הגידור של קבוצת דלק ואיתקה על ההכנסות הצפויות ממכירת נפט וגז בשלוש השנים הקרובות (לאתר שתושלם עסקת רכישת נכסי שברון) מסתכמת נכון להיום בכ-173 מיליון דולר.

קבוצת דלק ואיתקה מנהלות בימים אלה מגעים להכנסת שותף לעסקת שברון, בהיקף של כ-300 מיליון דולר, בין השאר, בדרך של הקצאת מניות בכורה באיתקה. בנוסף החברה מנהלת מו"מ על הסכם שיווק נפט לשנים הקרובות בהיקף של עד ל-150 מיליון דולר.

מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד ציין היום כי "במהלך החודשים הקרובים של 2019, אנו צופים את השלמתם המוצלחת של מספר מהלכים חשובים שהתחלנו בהם בחציון הראשון של השנה, ואשר צפויים להמשיך ולחזק את ההון של הקבוצה ולהגדיל את התזרים השוטף שלה בשנים הקרובות: השלמת עסקת מכירת מניות הפניקס בתמורה לסכום של כ- 1.64 מיליארד שקל, תחילת הזרמת הגז ממאגר לוויתן, והשלמת עסקת רכישת הנכסים של שברון בים הצפוני, אשר צפויה להפוך את איתקה וקבוצת דלק לשחקן בשוק האנרגיה הבינלאומי, לאפשר את הנפקתה של איתקה, ולייצר לאיתקה תזרים חופשי משמעותי גדול שיהיה ניתן בין השאר לחלוקה".