הודות להשפעות חשבונאיות ובתמיכת הבת קנדוק: אינטרקיור מציגה במחצית רווח תפעולי של 27 מיליון שקל

חברת הקנאביס קנדוק רשמה במחצית השנה הראשונה הכנסות של כ-5.1 מיליון שקל • באינטרקיור מעריכים כי החברה הבת תחל להציג לתזרים מזומנים חיובי ברבעונים הקרובים

הדוחות הכספיים של חברת אינטרקיור , שפעילותה העיקרית נעשית באמצעות חברת הקנאביס קנדוק שבבעלותה המלאה, מלמדים כי החברה הבת רשמה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של כ-5.1 מיליון שקל. אולם, מאלו אוחדו בדוחות החברה האם "רק" 4.5 מיליון שקל, מאחר שהמיזוג בוצע בפברואר.

מדובר בגידול של כ-67% בהכנסות קנדוק לעומת התקופה המקבילה, כפי שעולה מדוחות אינטרקיור שפורסמו בסוף השבוע. מניית אינטרקיור, שנסחרת לפי שווי של כ-674 מיליון שקל, משילה היום כ-5% מערכה.

קנדוק נהנתה מגידול בהכנסות לאחר שהועברו אליה מטופלים בעקבות הקפאת רוב פעילות חברת תיקון עולם. רוב הפעילות הנוכחית של החברה נעשית במסגרת הסדרת הקנאביס הישנה, וזאת בעוד שרפורמת הקנאביס נכנסה לתוקף באפריל (היישום נתקל בקשיים והחלתה כתקינה מחייבת עדיין מתעכבת). עם זאת, אינטרקיור, שגם משקיעה בחברות ביומד, מצהירה בדוחותיה כי היא כבר מייצרת מוצרים גם על פי התקינה החדשה, אך מוצרים אלה עדיין לא נמכרו בבתי המרקחת נכון לסוף המחצית הראשונה.

אינטרקיור עצמה מציגה רווח גולמי של 2.1 מיליון שקל, בעוד שהרווח התפעולי הגיע ל-27 מיליון שקל מסיבות חשבונאיות שנובעות מרכישת מלוא הבעלות על קנדוק, וכן עלייה בשווי חברה בת נוספת - ריג'נרה, אשר עדיין אינה רושמת הכנסות.

לצד השפעות חשבונאיות אלה, הוצאות השיווק והכלליות עמדו על 6.4 מיליון שקל, כך שבפועל נוצר למעשה הפסד תפעולי. תזרים המזומנים ששימש לפעילות שוטפת עמד על 3.6 מיליון שקל. אינטרקיור פרסמה הערכה לפיה קנדוק תעבור ברבעונים הקרובים לתזרים מזומנים חיובי.

המלאי של החברה מוערך ב-4.5 מיליון שקל. זהו סעיף משמעותי בדוחות חברות הקנאביס המקומיות בשל המחסור במוצר בשוק, כאשר מלאי של החברות אינו בהכרח מגיע לשוק. זאת משום שהיק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי) עלול להשמיד מלאי שאינו עומד בדרישות האיכות להערכתו. עם זאת אצל קנדוק לא היו השמדות עד כה.

לאינטרקיור 51 מיליון שקל בקופת המזומנים, בעיקר בעקבות גיוס פרטי בהובלת המיליארדר גארי פיגל שבוצע בתחילת השנה. החברה הגישה תשקיף סמוי להנפקה בנאסד"ק, ועדיין מכוונת להנפקה זו, אך בוחנת את תנאי השוק שבחודשים האחרונים היו פחות טובים עבור חברות קנאביס.

מנכ"ל חדש לקנדוק

בימים אלה קנדוק סיימה לשדרג את מתקן הגידול שלה בצפון הארץ והיא מתכננת לסיים את בניית המתקן הגדול יותר בדרום הארץ עד סוף השנה.

מבחינת פעילותה בחו"ל, החברה התקשרה עם חברה בדנמרק וחברה בקנדה, לייצור קנאביס על בסיס הידע של קנדוק, וזאת נוסף על הסכם הפצה של האחרונה בגרמניה.

במקביל לדוחות הכספיים הודיעה החברה על מינויו של אלון גרנות למנכ"ל קנדוק. גרנות שימש בעבר כסמנכ"ל הכספים של פרוטרום והוא נחשב לבעל ידע בתעשיית עיבוד הצמחים. הוא יחליף בתפקיד את ניצן אלון שהגיע ממערכת הביטחון ושימשיך לשמש כיועץ לחברה, במה שנראה כחלק מגל של העדפת אנשי מקצוע בראשות חברות הקנאביס על פני אנשי מפתח בעלי שם מעולמות הפוליטיקה ומערכת הביטחון - שבלטו במינויים בענף זה עד כה.