גפני על ליברמן: "אי אפשר להיות עד כדי כך צבוע"

יו"ר ועדת הכספים בכנס התאחדות התעשיינים: "אני לא יכול להגיד שאני לא הולך עם ליברמן, כי מחר הוא יהיה שוב איתנו, עם החרדים. כשדיברתי איתו, הוא היה כמעט חצי משלנו" • גפני הוסיף ואמר כי "לאף אחד מאלה המתמודדים מול נתניהו אין ניסיון לטפל בבעיות הכלכליות של ישראל"

משה גפני / צילום איל יצהר
משה גפני / צילום איל יצהר

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, אמר היום (ב') בכנס התאחדות התעשיינים כי "חייבת לקום ממשלה אחרי הבחירות האלה. אסור למדינה כמו ישראל לא לעבוד שנה שלמה. הכנסת היא כלי כלכלי חשוב, ויש לי ערימה של נושאים לטפל בהם על השולחן. נאלצנו להצביע על פיזור הכנסת כי היה מי שאמר שיילך עם ביבי וחזר בו, וזה אביגדור ליברמן.

"אי אפשר להיות עד כדי כך צבוע, ללכת איתנו ופתאום לשנות כיוון", אמר גפני. "הוא אומר דבר והיפוכו. 'סכר אסואן כבר הותקף'. לכן אני לא יכול להגיד שאני לא הולך איתו, כי מחר הוא יהיה שוב איתנו, עם החרדים. כשדיברתי איתו, הוא היה כמעט חצי משלנו".

באשר לחיבור בין בני גנץ ויאיר לפיד, הדגיש גפני כי "אני לא פוסל את גנץ, אבל הוא עשה טעות בכך שהצטרף ללפיד. לא נוכל להיות איתו בשום אופן. כל ההסתכלות שלו והאמירות שלו על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית נוגדות למה שאנחנו מאמינים".

גפני התייחס גם לגירעון באמרו כי "זו הבעיה הגדולה ביותר, אבל יש לכך פתרונות. אני ביקשתי למשל להעלות את גיל הפרישה לנשים. המשמעות של זה היא שמיליארדי שקלים הולכים מהקרנות הוותיקות.

"הבאנו חוק שעליו חתמו כל הסיעות, דאגנו למקצועות השוחקים ולנשים העניות, אבל אגף התקציבים טרפד את זה. הם רצו דיון חסוי ולא הסכמתי. חוסר המנהיגות הזה גרם לגירעון לתפוח. שר האוצר לא רצה לטפל בזה והניח לאגף הכספים למנוע את ההתקדמות. העלייה בתוחלת החיים מחייבת את העלאת גיל הפרישה, גם לגברים. רק זה היה מוריד מיליארדים מהגירעון.

"אנחנו חצי מדינת חלם כי אנחנו מאפשרים לאויבים שלנו לנהל את התעשייה הישראלית כמו בסינרג'י. אם לא היינו מתערבים, עובדי סינרג'י היו מפוטרים. ניסיתי למצוא פתרון גם לפניציה, אבל הבעיה שם היא לא החלטה מימסדית, אלא של קבוצה פרטית. אצלי זה קריטי לדאוג למפעלים בפריפריה".

יו"ר ועדת הכספים סיכם ואמר שהם הולכים עם הליכוד כי הציבור המסורתי איתו. "נתניהו הוא ראש ממשלה טוב, ואני לא חסיד שוטה שלו. הוא יודע להתמודד היטב עם הקשיים המדיניים והביטחוניים. הוא מצליח במדיניות החוץ של ישראל.

"לאף אחד מאלה המתמודדים מולו אין ניסיון לטפל בבעיות הכלכליות של ישראל. אני לא חייב לקואליציה כלום, אני עושה בוועדה מה שצריך לעשות. הממשלה הזו עשתה גם דברים טובים. דירוג כלכלי גבוה, מקום טוב ב-OECD. אין אצלי 'הציבור שלי', אני דואג לכלל האזרחים במדינה".