"ראש הממשלה בתואר הוא נתניהו. בכל היתר, ראש הממשלה הוא ליצמן"

את הדברים אמר ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, שדיבר היום בכנס התעשיינים • בנוגע לשיתוף-פעולה עם הרשימה המשותפת, אמר כי "הבעיה שלנו היא לא עם הערבים או המוסלמים, הבעיה היא עם הרשימה המשותפת. חבר כנסת שמחרים את ההלוויה של שמעון פרס ובאותו שבוע הולך לאזכרה של ערפאת - זה פסול"

עודד פורר / צילום: שלומי יוסף
עודד פורר / צילום: שלומי יוסף

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו דיבר היום (ב') בכנס התעשיינים ואמר: "העלות של הממשלה הצרה שהייתה אמורה לקום הייתה לאין ערוך גבוהה יותר מעלות הבחירות. אנחנו רוצים למנוע הקמת ממשלה עם החרדים והחרד"לים ובלי התקדמות למדינת הלכה. לא נהיה בממשלה עם חרדים וחרד"לים, גפני, ליצמן, דרעי וסמוטריץ'. אם סמוטריץ' ופרץ רוצים לסגור את האוניברסיטאות ולפתוח בתי ספר לנבואה, אנחנו נהיה אלה שנמנע את זה. היעד הוא ממשלה לאומית ליברלית רחבה ולשם אנחנו מנסים להביא את נתניהו וגנץ - אבל כרגע הם נותנים לחרדים כל מה שהם רוצים".

פורר המשיך ואמר ש"ראש הממשלה בתואר, במדיניות החוץ ובביטחון הוא נתניהו. בכל היתר, ראש הממשלה הוא ליצמן. מי ישלם את הגירעון? החילונים. אי אפשר לנהל מדיניות כלכלית עם משבר של 50 מיליארד שקל גירעון. בכל העולם החרדים עובדים: בברוקלין, בלונדון ובפריז. בשום מקום אין קהילה שלא עובדת כמו כאן. זה עוד עשרות מיליארדים לתקציב אם יכנסו לשוק העבודה. זה לא נגד החרדי - אלא לטובתו".

בנוגע לאפשרות של מערכת בחירות נוספת, אמר כי "לא תהיה עוד מערכת בחירות נוספת. אנחנו נלך עם הראשון שיתחייב להקמת ממשלת אחדות בלי החרדיות, החרד"ליות והמשותפת. לא נקבע לליכוד מי יעמוד בראשו אבל בסוף, הקמפיין שלנו לא אישי. ראש הממשלה הוא ראשון בין שווים. ליצמן, דרך ועדת השבת של פעילים חרדים בגיבוי הרבנות, גורם לסגירה של מפעל עם מאות עובדים שיאבדו פרנסה. אי אפשר להיות שבויים בידי קבוצה קיצונית. גפני סירב לכנס את ועדת הכספים על זה. גפני מוכן לחתום על חוק הגיוס וליצמן לא מוכן בגלל הקיצוניים של החברה החרדית".

בנוגע לשיתוף-פעולה עם הרשימה המשותפת, אמר פורר: "הבעיה שלנו היא לא עם הערבים או המוסלמים, הבעיה היא עם הרשימה המשותפת. חבר כנסת שמחרים את ההלוויה של שמעון פרס ובאותו שבוע הולך לאזכרה של ערפאת - בעיני זה פסול. מי שהולך לבקר את קבר עז א-דין אל-קסאם לא יכול להיות חבר בכנסת ישראל. שוויון זכויות למיעוטים הוא מלא, וכך צריך להיות השוויון בחובות".