"ללא מיזוגים, שוק התקשורת בישראל לא יוכל לעמוד בהשקעות הנדרשות למשק מודרני"

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, בוועידת המשפיעים של חדשות 12: "שוק התקשורת נדרש להשקעות עצומות בתשתיות סיבים ודור 5 בהיקף של בין 8-10 מיליארד שקל מעבר להשקעות הנוכחיות; אפשר לעשות זאת רק באמצעות שינוי מבני משמעותי ומיזוג בין חברות תקשורת"

מנכ"לית קבוצת הוט, טל גרנות-גולדשטיין, מזהירה מפני ההשלכות של צמצום בהשקעות בתחום התקשורת. גרנות-גולשטיין אמרה היום (ה') בוועידת המשפיעים של ערוץ 12 כי נדרשת המשך השקעה בתשתיות תקשורת אם רוצים שהמשק ימשיך לצמוח. גרנות-גולדשטיין חשפה כי מאז שהושקה מהירות הגלישה הגבוהה של 500 מגה לפני פחות מחודש, הצטרפו 10,000 מנויים לחבילה.  

לדבריה, "תשתיות התקשורת תמכו והאיצו את הצמיחה הכלכלית המהירה של ישראל במהלך העשורים האחרונים. התשתית היא זו אשר אפשרה את הצמיחה המהירה בין היתר בהייטק הישראלי והיוותה גורם חיוני בהפיכתה של ישראל לסטארט-אפ ניישן. זה ברור, כי חיבור לרשת ותשתיות תקשורת בטכנולוגיות מתקדמות הם תנאי בסיסי וחיוני לתפקוד, צמיחה והתפתחות של המשק ככלל ובפרט תעשיית ההייטק שמהווה את קטר הצמיחה של המשק".

בהתייחסותה לעתיד שוק התקשורת בישראל בעשור הקרוב, אמרה גרנות-גולדשטיין: "אנחנו צופים מהפכה בדרישות ובשימושים של רשתות התקשורת הקוויות והסלולריות. להערכתנו, עד 2030 כ-500 מיליארד מכשירים יחוברו לרשת האינטרנט (בהשוואה ל-פחות מ-30 מיליארד כיום), והדרישה למהירויות גבוהות תלך ותתגבר. אם היום אנחנו מתוסכלים מ'דיליי' בשידורי כדורגל, תחשבו מה יקרה במקרה של 'דיליי' או רשת קורסת כשמדובר בנסיעה ברכב אוטונומי. ישראל היא מובילה עולמית בכל הקשור לטכנולוגיה וחדשנות. אנחנו צריכים להוביל בעקבות זאת גם את עולמות תשתית התקשורת, כי זה הבסיס לכל השאר". 

מנכ"לית הוט הוסיפה ואמרה כי "אל מול ההשקעה האדירה הזו אנו נמצאים מול תמרור אזהרה: בעוד שהתוצר בישראל צומח, שוק התקשורת הישראלי הולך ומתכווץ, וכתוצאה מכך ישראל ממוקמת במקום ה-22 מבין מדינות ה-OECD במדד חלקו של שוק התקשורת מתוך התוצר. על-מנת שישראל תוכל להתקדם לדור הבא של התשתיות, יש להשקיע סכומים אדירים - בנוסף על ההשקעות הנוכחיות, נדרשת תוספת השקעות של בין 8-10 מיליארד שקל".

לדבריה, "למדינת ישראל ולחברות התקשורת יש אחריות משותפת - הצמיחה שהתשתית מביאה איתה נוגעת לכל אחת ואחד מאיתנו. בעולם כבר הבינו שכדי לעמוד בביקושים ולפתח את התשתית, יש צורך לאחד כוחות ולהתמזג: AT&T האמריקאית רכשה את ענקית המדיה טיים וורנר; בריטיש טלקום, חברת הכבלים הגדולה בבריטניה, התמזגה עם מפעילת הסלּולר הגדולה במדינה EE; ורק בשנה שעברה מפעילות הסלולר T Mobile וספרינט הודיעו על מיזוגן.

"במצב השוק היום, כאשר הכנסות חברות התקשורת נשחקות, יש צורך בשינוי מבני משמעותי בשוק - מיזוגים הם הדרך לעמידה באתגר הלאומי הזה, ויש בכוחם לעודד חדשנות, לייצר שינוי, להגדיל את מקומות התעסוקה ולחזק את הכלכלה הישראלית".