דירקטוריון סלקום אישר הסכם עבודה חדש; 450 עובדים יפרשו מרצון

(עדכון) - העובדים הנותרים יקבלו 42 מיליון שקל באופציות ב-3 מנות, בהתאם לביצועי החברה • כמו כן, סוכם כי העובדים ימנו דירקטור מטעמם לדירקטוריון סלקום

יו"רית ועד עובדי סלקום מיה יניב והמנכ"ל אבי גבאי / צילומים: כדיה לוי, איל יצהר
יו"רית ועד עובדי סלקום מיה יניב והמנכ"ל אבי גבאי / צילומים: כדיה לוי, איל יצהר

דירקטוריון סלקום  התכנס היום (ה') בצהריים ואישר הסכם עבודה חדש בחברה. ההסכם עם ועד העובדים בראשות מיה יניב הושג בעקבות שיפור באווירה וביחסי העבודה בין ועד העובדים למנכ"ל הנכנס אבי גבאי.

גבאי, שנכנס לתפקיד מנכ"ל סלקום לפני כשלושה שבועות, הצליח לבסס יחסי אמון עם יו"רית הוועד מיה יניב, דבר שהוביל לפריצת דרך במגעים.

במסגרת ההסכם יפוטרו 450 איש בתוכנית פרישה מרצון. העובדים הפורשים יקבלו פיצויי פרישה נדיבים, והעובדים הוותיקים מביניהם יקבלו מצנחי זהב והטבות נוספות. 

גולת הכותרת של ההסכם היא שעובדי סלקום יקבלו אופציות בשווי 42 מיליון שקל ב-3 מנות בהתאם לביצועי החברה. מדובר בשיפור ניכר לעומת ההסכם הקודם, שעמד על אופציות בשווי 15 מיליון שקל. כמו כן, סוכם כי העובדים ימנו דירקטור מטעמם לדירקטוריון החברה. 

הנהלת סלקום והעובדים מקווים שההסכם החדש יוציא את החברה לדרך חדשה, על-מנת שהחברה תיכנס למסלול של שיפור בתוצאות. נזכיר כי במקור הציגה החברה בפני שוק ההון את התוכנית כאשר היא כוללת קיצוץ של עד כ-1,000 עובדים. ככל הנראה פיטורי העובדים אינו כולל עובדים במיקור חוץ או קבלני משנה וכו'. 

ההסכם יביא לכך שהוצאות סלקום יקטנו בהיקף של כ-150 מיליון שקל בשנה, מה שאמור להחזיר את החברה לרווחיות בשנה הבאה. אם המחירים בשוק הסלולר ימשיכו לרדת או להישאר ברמתם הנוכחית, יהיה קשה מאד לסלקום, כמו גם ליתר החברות בשוק, שלא להידרדר להפסדים. 

סלקום גייסה הון בהיקף של 300 מיליון שקל על-מנת שתוכל לעמוד בהחזר ההלוואות לבעלי האג"ח שלה בשנה הבאה כחלק מתוכנית ההבראה. יישום התוכנית הוא השלב הקשה באמת, שכן מדובר בהיקף עובדים מאד רחב יחסית שישפיע על כל תהליכי העבודה בחברה, והמטרה של גבאי תהיה לעשות זאת ללא פגיעה בשירות הלקוחות.