סלקום מפסיקה לשווק חבילות אינטרנט וטלוויזיה על רשת הוט

החברה נואשה מאי ההתערבות של משרד התקשורת במחירי הוט שלטענתה מוכרת אינטרנט במחירים קמעונאיים נמוכים יותר מאשר המחירים הסיטונאיים • הוט: סלקום אינה מעוניינת ביישום ההסדרים בשוק הסיטונאי תום לב

בנין סלקום / צילום: בראל
בנין סלקום / צילום: בראל

סלקום החליטה להפסיק למכור חבילות טריפל על גבי רשת הוט, לאחר שנואשה מחוסר ההתערבות של משרד התקשורת בכל הקשור למדיניות המחירים של הוט. לסלקום יש יחסית מעט לקוחות על גבי הרשת של הוט, ובינתיים היא תמשיך לספק להם שירות, אך ללקוחות חדשים בשוק הסיטונאי היא תמכור על גבי הרשת של בזק, או על גבי IBC, היכן שתוכל.

ל"גלובס" נודע שסלקום החליטה לאחרונה להפסיק ולשווק חבילות תקשורת על גבי הרשת של הוט, וזאת אחרי שהגיעה למסקנה שהוט נוקטת במדיניות מחירים שהופכת את מחירי השוק הסיטונאי ללא כדאיים כלכלית. בסלקום הפנו כמה וכמה פעמים תלונות למשרד התקשורת על כך שהוט מוכרת שירותי אינטרנט במחיר נמוך יותר מאשר המחירים הסיטונאיים שקבע המשרד, והמשמעות של מדיניות מחירים כזו היא שאין לה מספיק מרווח כדי להרוויח.

במשרד התקשורת ניסו להתמודד עם העניין פעמים מספר, והמשרד אף אמר שהסוגיה הזו מונחת לפתחו והיא מטופלת, אך ככל הנראה בפועל הדברים נראים אחרת ובסלקום הגיעו למסקנה שהמחירים הסיטונאיים של הוט במסגרת מבצעים שהחברה עושה מעת לעת, גבוהים יותר מאשר המחירים הקמעונאיים.

כך, למשל, באחת התלונות שהועברו למשרד צויין כי הוט נמצאת במבצע על מהירות 200 מגה ביט במחיר של 79 שקלים לפני מע"מ, בעוד המחיר הסיטונאי שקבע המשרד לקצב של 100 מגה ביט עומד על 81 שקלים לפני מע"מ. בתנאים אלה אין סיכוי שלקוח יעדיף להישאר בהוט ולא לעבור למתחרים.

מהוט נמסר בתגובה: "הוט פעלה ופועלת באופן שוטף בהתאם להחלטות המשרד, לרבות התעריפים שנקבעו, השקיעה ומשקיעה משאבים אדירים בהשקת השוק הסיטונאי ותפעולו על גבי רשת הכבלים. לצערנו כפי שעולה מהכתבה, מודיעה סלקום על הפסקת שיווק תשתיות הוט. ההודעה מלמדת על כך שסלקום אינה מעוניינת ביישום בתום לב של ההסדרים הרגולאטורים שנקבעו.

"בנסיבות אלו אנו מצפים כי משרד התקשורת לא יאפשר לספקיות השירות להמשיך לעשות שימוש לרעה ובחוסר תום לב בהוראות הרגולטורית, ככלי לניגוח התחרות. כך קרה כאשר סלקום ופרטנר פעלו על מנת לעכב את השקת 500 מגה ללקוחות הוט, ובהמשך לא שיווקו את המהירויות, כמו גם בנושאים רבים נוספים".

ממשרד התקשורת נמסר: "משרד התקשורת עוסק בימים אלו בסוגיית השוק הסיטונאי של הוט, הן בסוגיות הטכנולוגיות והן בטיפול בטענות החברות להפליה בין המחיר הסיטונאי לקמעונאי".