גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למשוגעים בלבד: הכירו את מסלולי ה"קוקו טרייל"

לרוץ ולטייל בטבע, אלה שני הדברים שקובי פלד הכי אוהב. אז הוא חיבר אותם, ויצר את "קוקו טרייל", מיזם של טיול בריצה במסלולים לא שגרתיים ● סביב אירועי הריצה שהוא מארגן התאספה קבוצה של משוגעים לדבר

לרוץ עם הטבע/ צילום: איתי בן זאב
לרוץ עם הטבע/ צילום: איתי בן זאב

כשקובי פלד (39), מספר על ילדותו, על הטיולים עם הוריו, איך סחב אותו אביו על הכתפיים, כיצד רץ בין הרים ובין סלעים, השתכשך בבורות מים וספג טונות של אהבת טבע בטיולים ובמסעות - אפשר להבין את הצורך שלו להמשיך לטייל, אבל הפעם בריצה. "אהבתי את תחושת החופש והשחרור שהטבע הציע - נטו, בלי הסחות דעת, ונהניתי מהמסלולים", הוא מספר.

"לקראת הצבא התחלתי לרוץ, מה שאז לא היה כל-כך נפוץ, ועד אחרי גיל 30 שמרתי את זה על אש קטנה. בשלב מסוים התחלתי לרוץ באופן קצת יותר רציני, אבל בכביש. ריצות שטח לא היו ממוסדות אז והמעט שהיה זמין, היה לייט", הוא מספר ומוסיף: "במקביל, המשכתי כל הזמן לטייל".

נקודת המפנה התרחשה בטיול שאליו יצא עם חבר: "היינו תמיד כמו שני משוגעים שיוצאים ליומיים או יותר עם ציוד על הגב, ופשוט הולכים, ואז באחד הטיולים האלה התחלתי לפזול לריצות שטח ובסופו של דבר החלטתי לחבר את שני הדברים שאני אוהב לעשות, לטייל ולרוץ. כיוון שאני גם אדם חברתי שאוהב אנשים וחברים, היה לי חלום לחבר את כל אלה למפגש ריצה בשטח".

הפער בין החזון למציאות היה גדול, ולפלד נדרש זמן לא מבוטל כדי לבשל זאת, ובינתיים הוא המשיך לרוץ בשטח, אבל תמיד במסלולים לא שגרתיים, אקסטרימיים למדי, עם קטעים טכניים מאתגרים שדורשים סיבולת.

אז ה"קוקו טרייל" זה בעצם טיול בריצה?
"כן, אותי מעניין הטבע. להגיע למקומות מיוחדים במסלולים שמאפשרים חוויה של טבע אמיתי עם קטעי הליכה, טיפוסים, גלישות ועוד, וכל זה בריצה לא קלה, אבל גם לא מהירה. ריצות ההרים שאליהן התחברתי הן מורכבות, ומבחינתי, אם אין שביל זה דווקא יותר טוב, וזה גם הרעיון, כי כשהולכים לאיבוד מוצאים את המקומות הכי יפים שיש".

לרוץ עם הטבע/ צילום: איתי בן זאב

רצים שמחוברים לטבע

"כשהתחלתי עם השילוב של ריצה בשטח, היו מעט רצים", הוא מספר, "אבל הייתי חלק מקבוצה של ריצות בפייסבוק, והיה לי חבר קבוע לריצות הפחות קונבנציונליות. כשהחלטתי לנסות למסד את הרעיון ולחפש עוד פרטנרים שיצטרפו, בחרתי כמילת פתיחה ב’קוקו’."

מלשון שיגעון?
"בהתחלה זה היה כמו קריאת הפתעה, ובהמשך כמו קול ההשכמה של תרנגול כדי להעיר אנשים, וזה הפך לפתיח הקבוע שלי מדי שבוע. עם הזמן זה הפך לשם כינוי, וראיתי שאנשים שואלים למשל ‘מה עם קוקו?’. קלטתי שזה הפך לסלוגן מוכר ומזוהה ומאז זה נשאר. כל האנשים שהצטרפו לריצות השבועיות חיפשו דברים כאלה, הייתה לזה דרישה.

"בהמשך הקוקו הפך לשיגעון, כי עשינו דברים משוגעים. כל אלה שהגיעו והצטרפו הם כאלה שמחוברים לטבע ואוהבים לטייל, והם הבינו שמבחינתי, בכל מקום שנגמר השביל מתחיל הטבע האמיתי ושם אנחנו רצים.

"אני בעיקר עושה מה שאני אוהב, ומשתדל להכניס גם אותם לטירוף הזה ורואה שהם מתחברים ואוהבים. אני נותן מעצמי מה שאפשר, והכול באהבה ובכיף. אין כאן פרסום או רווח כלכלי אלא ריצה נטו שהיא טיול בטבע, כי הטבע הוא של כולנו".

מאז ייסד פלד את "קוקו טרייל" הצטרפו אליו כמה עשרות משוגעים לדבר כמוהו והפכו לחלק משגרת האימונים שלו. "אין לי מאמן וגם לא היה לי, כי אני פחות ממסדי", הוא אומר. "עם הזמן חקרתי, קראתי ולמדתי, אבל בעיקר ניסיתי וגיליתי מה עובד לי, מה לא טוב ומה עושה לי כיף. יכולתי לשכלל את זה אם הייתי מתמקד יותר, אבל האימונים שלי מותאמים לאתגר הבא. לא מעניין אותי להגיע לשיא כמו בתחרות, אלא להתמיד ולהמשיך, ולכן אני לא מגזים באימונים.

"יש לי ארבעה-חמישה אימונים בשבוע, והם תלויים במספר האנשים שמצטרפים. באמצע שבוע, אם אי אפשר לצאת לטבע אז אנחנו רצים בסביבה, ובסוף שבוע יש ריצה בהרים. סך הכול 50-80 ק"מ בשבוע. בכל מקרה, לא מדובר באימון מדויק כמו עם מאמן, אלא יותר בצבירה של נפח ריצה".

לרוץ עם הטבע/ צילום: איתי בן זאב

ויש תחרותיות?
"הריצות לא תחרותיות וזמנים פחות מעניינים אותי. מדובר במסלולים ארוכים ומאתגרים שלוקחים יותר זמן. אני בונה אותם לבד ומחפש שבילים שמדליקים אותי, והפידבקים חיוביים".

הניחו את השעונים בצד

אחד הדברים הכי מיוחדים ומשוגעים ביוזמה הזו, הם האירועים. פלד מפיק אירוע שנתי אחד גדול ובין לבין כמה אירועי ריצה חברתיים קטנים יותר. אחד המורכבים שבהם היה אולטרה מרתון לאורך נחל צפית ותמר, שהיה הפתיח לכל השיגעון הזה.

"מבחינתי זה היה כמו לקפוץ ראש לבריכה עמוקה. זה לא היה קונבנציונלי. אנשים לא רצו בשבילים כאלה. רצנו 36 ק"מ בשמש במסלול הליכה עם סולמות ויתדות. היו רצים שיצאו ממנו בהלם ואמרו שזה מסוכן. אז כדי למנוע טעויות ותאונות אני עושה תדריכים ומסביר ומזהיר לפני. הפרויקט הכי גדול שפנטזתי עליו שנים היה לרוץ את שביל הגולן ביומיים - 130 ק"מ. ההכנה שלו הייתה מסלול ים אל ים, שסיכם את הפן הלוגיסטי. למדתי מהקשיים, והגשמתי".

לפלד היה ברור שיש קהל יעד מצומצם לריצת האולטרה הזו, אבל מרגע שפרסם את היוזמה הייתה היענות גדולה, ויותר מ-40 איש הצטרפו. חלקם הגיעו רק למקטע אחד, אחרים ליום אחד או ליומיים, ופלד מסכם: "זו הייתה ריצה מאתגרת וקשה ולכן סיימו אותה רק מעטים. אבל זה בסדר, כי המקום של קוקו זה להנגיש ולהכווין את הטבע ולהרגיש אותו.

"זה לא עוד מרוץ, ואת השעונים מניחים בצד. באים ומתחברים, רצים או הולכים, כל אחד לפי יכולתו. מבחינתי זה היה עוד אימון, נחתי ואני ממשיך הלאה. יש לנו אירוע בכרמל ואחר כך באילת, וההפקה הגדולה הבאה היא במארס 2020".

לאחרונה הרחיב פלד את היוזמה והרחיב את השורות תחת השם "קוקו טריפ": "הוספנו רכיבות אופניים ושחייה, ולאחרונה גם טיולי משפחות. הרעיון הוא לא ללכת במיינסטרים, אלא לעשות דברים אחרים תוך כדי החוויה של הנוף במהלך ריצה, רכיבה או טיול".

עוד כתבות

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

חברת TRULLION / צילום: TRULLION

"כמו מערב פרוע": חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 הקימו חברה מבטיחה

מאחורי חברת טרוליון עומדים חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 שחולקים חזון משותף: ייעול עבודה חשבונאית בארגונים באמצעות בינה מלאכותית • נגד מה הם מתחרים? "הלקוחות שדבקים באקסל" ● הסטארט-אפים המבטיחים

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

אלישע מדן. החברים / צילום: פרטי

אלישע מדן איבד את שתי הרגליים: זה מה שנותן לו כוח

אלישע מדן נפצע אנוש בעזה ● בשבוע שעבר החברים שלו סחבו אותו כדי שיוכלו לטייל יחד בערבה: "אני יודע שאוכל לחזור להיות יותר ממה שהייתי" ● פרויקט מיוחד

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

דיווחים: לפחות 3 הרוגים בתקיפה ישראלית בדרום לבנון

כלי תקשורת לבנוניים מדווחים על לפחות 3 הרוגים בתקיפה ישראלית באל-ג'בין • ראש הלשכה המדינית של חמאס נפגש עם נשיא טורקיה ארדואן • נמשך המבצע בנור א-שמס, עשרה מחבלים חוסלו •הפצצה בבסיס מיליציות פרו-איראניות בעיראק, גורמים ישראלים ואמריקנים: לא קשורים לתקיפה • שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • כל העדכונים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

איך לשמור על תחושת הפליאה שהרגשנו בטיול בחו''ל / צילום: Shutterstock

איך לשמור על תחושת הפליאה שהרגשנו בטיול בחו"ל

אנו עומדים בקצה מכתש, צופים בשמש זורחת מעל הר, מבקרים ביערות הגשם, צופים בגלים המתנפצים - ומשהו עמוק מתרחש בקרבנו ● ואז אנחנו חוזרים הביתה, לשגרה, והכול מתפוגג ● אבל זה לא חייב להיות ככה ● ארבעה דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על הניצוץ

שכונה ד' בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

מתל אביב עד באר שבע: השכונות עם הכי הרבה שוכרים בארץ

אמנם שיעור הבעלות על דירות בישראל גבוה, אולם יש אזורים שבהם שיעור השוכרים עולה כבר על 50% ● נתוני הלמ"ס מגלים איפה השכונות המבוקשות וכמה זה עולה למשקיעים ● כתבה שנייה בסדרה

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים