נשיא ומנכ"ל חברת נטפים רן מידן פורש מתפקידו

מידן יסיים את תפקידו באמצע השנה הבאה • מכהן בתפקיד מאז תחילת 2014 ובקיץ שעבר הוביל לחתימת העסקה למכירת נטפים למקסיכם

הנשיא והמנכ"ל של חברת ההשקיה נטפיםרן מידן, הודיע כי יסיים את תפקידו באמצע השנה הבאה. דירקטוריון החברה, שבראשות דניאל מרטינז מינה ועדה שתאתר מנכ"ל חדש.

מידן מכהן בתפקיד מאז תחילת 2014 ובקיץ שעבר הוא הוביל לחתימת העסקה למכירת נטפים למקסיכם, שכיום נקראת אורביה, בסכום של 1.9 מיליארד דולר. 

בשיחה הבוקר (א') עם "גלובס" אמר מידן כי "אני מחויב לנטפים עד אמצע 2020, ועדיין לא קיבלתי שום החלטה מעבר לזמן זה. מסרתי הודעה מוקדמת על סיום תפקידי כדי לאפשר לנטפים כמה שיותר זמן בשביל למצוא מנכ"ל חדש ובשביל לקיים תהליך חפיפה סדור. ולגביי, יש הרבה אפשרויות שעומדות על הפרק ובהמשך אבחן אותן: אולי ניהול של חברות גדולות, אולי ליווי של חברות צמיחה צעירות, אולי ניהול השקעות. יש הרבה רעיונות וכיוונים".

לדברי מידן, "נטפים תמיד הייתה חברה טובה אבל כשבאתי, התוצאות שלה דשדשו ופעילותה התאפיינה בסטגנציה ובשחיקה ברווחיות ועשינו מהלכים שבמסגרתם בנינו לה מנועי צמיחה משמעותיים, המכירות שלנו זינקו ב-50% וכיום היא פועלת ביותר מ-100 מדינות ויש לה יותר מ-30 חברות בנות". בתקופה זו גם הרווח התפעולי תזרימי (EBITDA) של החברה הוכפל.

בתוך כך, בימים האחרונים חברת האם של נטפים, מקסיכם המקסיקנית הודיעה על תהליך מיתוג מחודש של הקבוצה ובמסגרתו שמה שונה לאורביה. בעקבות תהליך זה, החברה תיסחר בבורסה של מקסיקו בשמה החדש.