הקבלן רמי שבירו נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות של פועל

כך הותר היום לפרסום • התאונה הקטלנית בה נהרג פועל סיני אירעה לפני חמישה ימים בפרויקט מחיר למשתכן בהרצליה של חברת רמי שבירו • נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר: "המוות של הפועל הזר יוצר תופעה של מכת מדינה"

רמי שבירו / צילום: מורג ביטן
רמי שבירו / צילום: מורג ביטן

הותר לפרסום כי הקבלן רמי שבירו נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות של פועל סיני במתחם הבנייה של החברה. שבירו נעצר ביום חמישי האחרון ושוחרר למחרת. 

התאונה הקטלנית אירעה לפני חמישה ימים בפרויקט מחיר למשתכן בהרצליה של חברת רמי שבירו. החברה הוציאה הודעה עוד באותו היום, המתנערת לחלוטין מאחריותה לתאונה הקטלנית. "מדובר בפועל זר של חברת ג'אנגסו סנטונג קונסטרקשיין גרופ קו בע"מ, שאושרה לעבודה מטעם המדינה. הפועל נכנס לאתר ללא כל אישור ועל דעתו, בזמן שהאתר היה סגור מכל פעילות. האתר נפתח בשעה שבע בבוקר, והתאונה אירעה טרם פתיחת האתר".

המשטרה לא התרשמה כנראה מטענות החברה והחליטה לעצור ולחקור את שבירו בחשד לגרימת מוות ברשלנות.  

נציג המשטרה אמר בדיון על הארכת המעצר כי מהחקירה עולה כי "אתר הבנייה בו התרחשה התאונה, מתקיים בו אקלים לקוי ונוהל רשלני, ולא קוימו בו נהלי בטיחות כנדרש על-פי התקנות והנהלים. אבקש לציין כי המוות של הפועל הזר יוצר תופעה של מכת מדינה". בהקשר זה נציין כי מתחילת השנה נהרגו 33 עובדים בתאונות בנייה בישראל.

חברת רמי שבירו ביקשה צו איסור פרסום על החשודים בפרשה, כיוון שעלולה להיגרם נזק קשה לשמה של החברה שלא לצורך. "החברה המדוברת באירוע היא החברה הכי טובה בארץ, סתם יכול להיגרם לה נזק", טען עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין, המייצג את החברה.

השופט אילן בן-דוד קיבל את בקשת החברה והודיע על איסור פרסום שמות החשודים עד היום (ב') בשעה 10:00, וכעת כאמור הותרו הפרטים לפרסום.