ליברמן מטרפד את הצעת חוק המצלמות: הליכוד מנסה לגנוב את הבחירות

יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי לא יתמוך בחוק המצלמות • לדבריו, "הוא וחבריו נדהמו לראות את הצעת החוק של הליכוד" • "תמכנו עקרונית ואנחנו עדיין תומכים בהצעה להצבת מצלמות - אבל לא מצלמות מפלגתיות אלא מצלמות בפיקוח ממלכתי" • בעקבות ההחלטה שלא יתמוך בחוק המצלמות, לליכוד אין רוב להעביר את הצעת חוק המצלמות

אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: שלומי יוסף

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי לא יתמוך בחוק המצלמות. לדברי ליברמן מדובר ב"הצעת חוק לשיבוש הבחירות שנועדה לסייע לליכוד לגנוב את הבחירות". בתום ישיבת סיעה בכנסת לקראת הדיון בקריאה ראשונה אמר ליברמן כי "הוא וחבריו נדהמו לראות את הצעת החוק של הליכוד". 

"תמכנו עקרונית ואנחנו עדיין תומכים בהצעה להצבת מצלמות - אבל לא מצלמות מפלגתיות אלא מצלמות בפיקוח ממלכתי. מצלמות שינוהלו ויפוקחו על ידי גורם כמו ועדת הבחירות המרכזית. מצלמות שמפלגה שולטת בהן נועדו להשפיע ולהטות את הבחירות", כך אמר ליברמן.

בעקבות ההחלטה שלא יתמוך בחוק המצלמות, לליכוד אין רוב להעביר את הצעת חוק המצלמות. החלטה זו מביאה לרוב אופוזיציוני נגד הצעת חוק הליכוד, שבה תומכים 59 חברים מהליכוד, איחוד הימין והמפלגות החרדיות, אך ללא חבר הכנסת רועי פולקמן שהודיע כי ייעדר. נכון לעכשיו, האפשרות היחידה להעברת ההצעה היא אם האופוזיציה תיכשל בהבאת כל אנשיה להצבעה.

ליברמן אמר עוד במסיבת העיתונאים כי "כל הליכוד עוסק כעת ביום שאחרי נתניהו. הם מדברים על כך בינם לבינם והם מדברים על כך עם חברים ממפלגות אחרות".

הועדה המיוחדת של הכנסת המתפקדת בזמן המעבר עד הבחירות אמורה לדון בפטור מההצעה מההליך הרגיל, ולאשר אותה להצבעה בקריאה ראשונה בצהריים. יתכן וכבר בשלב הזה ההצעה תיפול.

ליברמן אמר במסיבת העיתונאים כי הצעת החוק של הליכוד מתואמת עם איימן עודה והרשימה המשותפת, שכן היא מועילה לשתי המפלגות. "לא ייתכן שהמצלמות יהיו רק בידי המיליציה של נתניהו. מדובר במסך עשן שמנסה להסיט את הדיון מענייני הבחירות המרכזיים, לרבות סוגיות הדת ומדינה שהם מנסים להתחמק מהן. אם רוצים לפקח על הבחירות נתמוך רק אם זה יהיה בפיקוח של ועדת הבחירות המרכזית ולא נתניהו. זה בלתי סביר בעליל שנתניהו יפקח על הבחירות. נתניהו רוצה לפגוע במהלך התקין של הבחירות. אם יקבלו את עמדתנו בנושא זה, התנאי השני הוא שהקואליציה תתמוך בהסתייגותנו בעניין מתן יום חופש רק למי שהצביע בבחירות. אם לא, נפעל להפיל את החוק כבר בוועדה המסדרת של הכנסת - הוועדה שנקבעה לתקופת הבחירות וממשלת המעבר".

בני גנץ אמר הבוקר בתגובה להצהרת ליברמן: "מברך את ישראל ביתנו על ההחלטה להצביע נגד חוק המצלמות. הבלוף של נתניהו בניסיון להסתיר את אובדן ההרתעה בדרום לא יעבוד על אזרחי ישראל. הזייפן היחיד שיש במערכת הפוליטית הוא נתניהו".