גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לאחר דחיית ועדת הבחירות, חוק המצלמות לא יובא להצבעה בכנסת

לאחר דיון סוער ושתי הפסקות דחתה הוועדה המסדרת של הכנסת את פניית הליכוד לקדם באופן מזורז את הצעת חוק המצלמות ● המשמעות: ההצעה לא תובא היום להצבעה בקריאה ראשונה במליאה אלא לדיון בלבד, ואין להצעה סיכוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית לפני הבחירות ● ח"כ מיקי זוהר הוציא את ח"כ טיבי מהדיון ואמר במהלך הוויכוח: "הגזע היהודי הוא גזע מיוחד, תתמודד עם זה"

עודד פורר / צילום: שלומי יוסף
עודד פורר / צילום: שלומי יוסף

 

לאחר דיון סוער ושתי הפסקות דחתה הוועדה המסדרת של הכנסת את פניית הליכוד לקדם באופן מזורז את הצעת חוק המצלמות. 12 חברי האופוזיציה, כולל אלה של העבודה וישראל ביתנו, התנגדו ו-12 מהקואליציה תמכו. משמעות התיקו היא שההצעה לא תובא היום (ב') להצבעה בקריאה ראשונה במליאה אלא לדיון בלבד. לפי לוח הזמנים, צפוי דיון במליאה לקראת הצבעה בקריאה ראשונה, אך אין להצעה סיכוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית לפני הבחירות.

בינתיים אמור יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, להשיב לפניית הליכוד לתגבר את המצלמות שהוועדה תפעיל. מלצר המתין לתוצאות ההצבעה וכעת יוכל להחליט ללא איום הצעת החוק מעל ראשו.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת אמרה ל"גלובס": עמדתנו ניצחה. נתניהו נכשל. המחטף של הימין הוא ניסיון התנקשות בשאריות הדמוקרטיה. בינתיים הוא נכשל. בלמנו את מסע הגניבה הגדול של נתניהו. עוד דחיפה קטנה ונתניהו נופל".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מסר בתגובה להצבעה: "על ידי התנגדות נציגתו בוועדה לחוק המצלמות, ליברמן קושר קשר עם המפלגות הערביות ונותן להן רוח גבית לזיופים ההמוניים שלהם. בזאת הוא מוכיח שוב שהוא יצטרף לממשלת שמאל-ערבים בראשות לפיד וגנץ". 

בתוך כך, ועדת הבחירות המרכזית העלתה את מספר המצלמות שבהן ישתמשו פקחי ומשקיפי הוועדה ביום הבחירות לכמעט 3,000. ל"גלובס" נודע כי הוועדה תשתמש בשירותי חברת אבטחה וכוח-אדם שתספק מצלמות דוגמת מצלמות הגוף של המשטרה, כדי לסייע בפיקוח על הבחירות ובמניעת זיופים.

הוועדה הודיעה בתחילה כי תספק למשקיפים 1,000 מצלמות. בשבוע שעבר חשפנו ב"גלובס" כי המשטרה תספק למשקיפים עוד 1,000 מצלמות מפרויקט מצלמות הגוף של המשטרה, והיום אומר גורם בוועדה כי עוד כמעט 1,000 מצלמות נוספו לפי דרישת היו"ר השופט חנן מלצר, ואותן תספק חברת כוח-האדם והביטחון העובדת עם הוועדה.

הגורם הכחיש דיווחים כי הוועדה פנתה לליכוד לקבל ממנו את המצלמות שהוא ייעד לאנשיו שישבו בוועדות הקלפי.

ההתייעצויות בין סגני היו"ר חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד וחבר הכנסת משה ארבל מש"ס עם היו"ר השופט מלצר, נמשכות, ומלצר הציג בפניהם את תוספת המצלמות. ביטן לפי הדיווחים דרש בין השאר כי יצולמו גם תעודות הזיהוי של המצביעים במהלך ההצבעה.

במהלך הדיון בוועדה אמר חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) לחברי הליכוד: "אני לא סומך עליכם. ראינו את הטכנולוגיה של החלפת הפרצופים שכאילו מישהו מדבר עם מישהו. אני לא מאמין לצילומים שלכם". הוא התייחס למודעת בחירות שפרסם הליכוד ובה תמונה שעובדה בפוטושופ של ליברמן עם איימן עודה מהרשימה המשותפת. שר המשפטים אמיר אוחנה אמר בדיון: "סברנו בהתחלה שאין צורך בחוק כי ניתן לתעד ולצלם, ואז אמרו שצריך חוק. עכשיו אומרים שלא לגיטימי להביא אותו לפני הבחירות. מי שיצביע נגד הוא זייפן או נהנה מהזיופים".

במהלך הדיון בוועדה הוציא היו"ר ח"כ מיקי זוהר מהליכוד את ח"כ אחמד טיבי שדרש ממנו להגיד היכן היו זיופים. לדברי טיבי וחברי הכנסת מהקואליציה, הזיופים היחידים שנמצאו היו בהצבעה לליכוד. במהלך הוויכוח אמר ח"כ זוהר לטיבי: "הגזע היהודי הוא גזע מיוחד, תתמודד עם זה".

בינתיים מחוץ לכנסת מפגינים כמה עשרות מפעילי המחנה הדמוקרטי. בדקות האחרונות הם ירדו לכביש ומנסים לחסום את כניסת כלי הרכב לכנסת.

מהליכוד נמסר כי בניגוד לדיווחים, העבודה בכנסת על אישור החוק נמשכת.

הקוקפיט של כחול לבן, על ארבעת מנהיגיו, כינס מיני מסיבת עיתונאים ובה הגיב על הפסד הקואליציה בהצבעה בוועדה המסדרת של הכנסת על זירוז הדיונים וההצבעות על הצעת חוק המצלמות. יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר: "היום חשפנו את תרגיל ההונאה של נתניהו. במקום לעסוק בירי על הדרום, נתניהו רצה שנעסוק בקונספירציות. במקום שנעסוק במערכת הבריאות והחינוך - הוא רצה שנעסוק בשקרים. הדמוקרטיה ניצחה, מוסדות שלטון החוק שעליהם נתניהו מנסה לערער ניצחו. בימים הקרובים נתניהו ימשיך בספינים שלו - הוא ינסה לשבש את יום הבחירות, לערער על תוצאות הבחירות, והוא עלול להחזיר את החוק הזה".

ח"כ גבי אשכנזי האשים את נתניהו בניסיון לפוצץ את הבחירות, ואמר כי האופוזיציה לא נתנה לגנוב את הבחירות והמדינה.

ח"כ משה (בוגי) יעלון אמר כי נתניהו נכשל. כפי שנכשל בהרכבת הקואליציה, ונכשל מוסרית כשלא החזיר את המנדט לנשיא ובזבז 3 מיליארד שקל שלא הלכו לבתי חולים ולצרכים נוספים. "אני מציע לידידיי בליכוד להאזין היטב למה שאמר ידידי השר והח"כ לשעבר בני בגין - בנימין נתניהו הפך לנטל על המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר על עמדתו, ולפיה אין שום סיבה למי שרוצה באמת טוהר בחירות להתנגד לחוק המצלמות, שמונע לדבריו זיופים בבחירות. הוא הוסיף כי זה לא מפתיע שלפיד וגנץ חברו לאחמד טיבי ולאיימן עודה כדי לקבור את חוק המצלמות. לדבריו, "מה שמאכזב במיוחד זה שליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות. פעם הוא אמר שתוך 48 שעות הוא יחסל את הנייה, ועכשיו תוך 48 שעות הוא עשה זיגזג והלך עם אחמד טיבי ואיימן עודה".

עוד כתבות

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

5 דברים לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר צפוי להיפתח במגמה מעורבת ויושפע מההתפתחויות הבטחוניות ● השקל התחזק מול הדולר, 3.71 שקלים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" ● עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ב-5% ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה 

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

החוכמה של וורן באפט היא יותר מאשר רק בחירת מניות נהדרות

המבנה החדשני של ברקשייר האת'ווי יוצא דופן — ומועיל לבעלי המניות

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

״חזירות״: הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

השכירויות שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיעות לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

ארה"ב דוחה את שליחתו של נשק מדויק לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

יפספסו את הריבאונד: מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם