אחרי גילי ורמוט ועמרי כספי: הכדורגלן טל בנין יגייס משקיעים עבור מדיוי

יתווך בין מדיוי לבין חברה באיטליה המפיצה מוצרים בשילוב CBD • בנין לאחרונה פוטר מתפקיד מאמן הקבוצה אחי נצרת, לאחר משחק אחד, כך שהוא פנוי לעסוק בפעילות הקנאביס

טל בנין / צילום: שלומי יוסף, גלובס
טל בנין / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בחודשים האחרונים ישנה האטה בהודעות על גיוס בכירים מעולמות שונים בכלכלה ובתרבות הישראלית כבכירים בחברות קנאביס. והנה היום על רקע עליה מחודשת בעניין בשוק, גם הסלבס חוזרים: חברת מדיוי  הפועלת בתחום של גידול ועיבוד קנאביס, גייסה את הכדורגלן טל בנין לחפש עבורה השקעות לחברה הנכדה Medivie USA. בעקבות ההודעה עלתה היום מניית החברה ב-7% והחברה נסחרת לפי שווי של 42 מיליון שקל.

בנין, 48, הוא כדורגלן עבר שהתבלט בעיקר במכבי חיפה, הפועל חיפה ומכבי תל אביב, קפטן נבחרת ישראל והיום מאמן כדורגל. לאחרונה פוטר מתפקיד מאמן הקבוצה אחי נצרת, לאחר משחק אחד, כך שהוא פנוי לעסוק בפעילות הקנאביס.

בנין מצטרף במהלך זה לשני ספורטאים נוספים ששמם כבר נקשר בתעשיית הקנאביס: הכדורסלן עומרי כספי שהשקיע מספר מיליוני דולרים בחברת קנאביס הפועלת מחוץ לישראל, והכדורגלן גילי ורמוט, אשר אשתו איריס ורמוט היא מן המייסדות של חברת הקנאביס הישראלית הפרטית דרך לחיים. כדורגלן נוסף, חיים מגרלשווילי, תבע את איריס ורמוט בטענה כי היו אמורים להקים יחד חוות קנאביס, אך ורמוט נסוגה מן ההסכם כדי לחתום עם החברה הציבורית תפן.

בכירי מערכת הביטחון, הפוליטיקה, הספורט ואפילו זמר אחד - אביב גפן, גויסו לחברות הקנאביס הישראליות בשנה האחרונה. הם מונו לתפקידים ממנכ"ל ויו"ר ועד דירקטור, אך בשיחות פרטיות לרוב הובהר כי תפקידם העיקרי הוא העלאת המודעות לחברות ופתיחת דלתות מול משקיעים פוטנציאליים. אצל בנין, זו הגדרת התפקיד הרשמית. הוא יפעל למצוא משקיעים בסכום של 4 מיליון דולר לפחות לחברה, וכן יסייע בסגירה של הסכם במסגרתו מדיוי מעוניינת לרכוש 51% מחברה איטלקית העוסקת בהפצת מוצרים מועשרים ב- CBD (החומר הפעיל העיקרי הלא ממסטל בקנאביס). על פי גורמים מקורבים לעסקה, בנין הוא שאיתר מראש את החברה עבור מדיוי, ולכן הוא נמצא במעמד המאפשר לו לתווך גם בסגירת העסקה.

בעבור שירות זה יקבל בנין 15 אלף שקל כבסיס שיוענק לו גם אם המאמצים לא יבשילו לעסקאות. אם שני המהלכים יצליחו, יקבל בנין אופציות לרכישת מניות המהוות 2.86% מהון החברה הנכדה מדיוי ארה"ב, בדיסקאונט של 70% על מחיר השוק. המטרה לאחר הגיוס היא להנפיק את החברה הנכדה האמריקאית בארה"ב. לחברה זכות להעניק לו בונוס נוסף של עד 2% מהיקף ההשקעה.

כאמור, הסכם זה םורט לפרטים לראשונה את תפקיד "פתיחת הדלתות" של הסלב ומציג את התמורה המדויקת שהסכימה מדיוי להקצות עבור שירות זה.