ברק: "מיליון אזרחים יצטרכו לבלום בגופם את הרס הדמוקרטיה"

ברק הזהיר הערב כי אחרי הבחירות צפוי משבר פוליטי כתוצאה מחוסר יכולת להרכיב ממשלה או כתוצאה מניצחון של נתניהו עם 61 מנדטים וקרא למחאה פוליטית במצב כזה • "אבו מאזן הוא איש רציני אחראי ואמיץ, ואנחנו נדע כמה הוא פרטנר כשניכס לחדר המו"מ"

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס הערב לפרסום "גלובס" על המגעים לקיום הפגישה עם אבו מאזן, ועל אמירת העבר שלו כי "אין פרטנר" בצד הפלסטיני. בכנס בגבעת ברנר אמר ברק כי טועה מי שחושב שאין פרטנר, "אני אמרתי את זה לפני 20 שנה. והתייחסתי לפרטנר ערפאת בעת ההיא. אבל היום אבו מאזן הוא איש רציני אחראי ואמיץ. ואנחנו נדע כמה הוא פרטנר כשניכס לחדר המו"מ. וגם אנחנו צריכים לבוא באומץ ולהיכנס איתו לחדר. אסור לנו להמשיך ברעיון העיוועים הזה שלנצח נחיה על החרב".

ברק הזהיר כי ישראל הולכת לכיוון של דיקטטורה, שבה קבוצה קטנה מחזיקה את הרשות המחוקקת, השופטת והמבצעת. לדבריו הרשות המחוקקת כבר כפופה לגמרי לרשות המבצעת ואין להם שיקול דעת עצמאי. "הם מנסים גם להשתלט על הרשות השופטת, וזה יכול לגמור אותנו". הוא הזהיר כי אחרי הבחירות יהיה משבר פוליטי וחוקתי כתוצאה מחוסר יכולת להרכיב ממשלה, או כתוצאה מניצחון של נתניהו עם 61. ברק קרא למחאה פוליטית וחברתית אם זה יקרה: "אז נצטרך לצאת לרחוב מיליון אזרחים ולבלום בגופנו את ההרס של הדמוקרטיה".