פורטיסימו רוכשת את סוגת מתאגיד מאן תמורת 60 מיליון דולר

מדובר במחיר הנמוך ב-40% מהמחיר אותו קיוו להשיג במקור בתאגיד המזון הבריטי מאן

מפעל סוגת בקריית גת / צילום: תמר מצפי
מפעל סוגת בקריית גת / צילום: תמר מצפי

קרן פורטיסימו חתמה על עסקה לרכישת חברת המזון סוגת בתמורה ל-60 מיליון דולר מתאגיד המזון הבריטי מאן. מדובר במחיר הנמוך ב-40% מהמחיר אותו קיוותה מאן להשיג במקור. את הרכישה ביצעה פורטיסימו באמצעות חברת מלח הארץ שרכשה בתחילת השנה מקבוצת אריסון בתמורה ל-160 מיליון שקל.

לפני כארבעה חודשים שכרה מאן את שירותיה של לאומי פרטנרס למציאת רוכש עבור סוגת, וזאת על רקע רצונה לצאת מהפעילות בישראל. בחודשים האחרונים ניהלה מגעים עם גופים שונים, בהם קרנות, חברת הטואלטיקה סנו וקבוצת משקיעים בה שותף המנכ"ל הנוכחי של סוגת ג'יל גמון, שהפסידה בשלב האחרון את העסקה לטובת פורטיסימו.

סוגת היא אחת מיצרניות המזון הגדולות בענף המזון המקומי. היקף המכירות השנתי שלה לשוק הקמעונאי הסתכם ב-2018 ב-410 מיליון שקל - המשקף ירידה של 4.4% ביחס למכירותיה ב-2017, זאת בניגוד למגמת הצמיחה של 4% בשוק המזון, כך לפי נתוני סטורנקסט. סוגת נחלשה באותה שנה גם מבחינת נתח השוק שלה, כשרשמה ירידה של כ-8%, וכעת היא אוחזת ב-1.1% ממכירות שוק המזון והמשקאות בישראל.

פורטיסימו, קרן הפרייבט אקוויטי בראשותו של יובל כהן, הוקמה ב-2003 לאחר שפרש מקרן ההון סיכון JVP. ההון המנוהל בפורטיסימו עומד על מיליארד דולר בארבע קרנות.