שובר את החרם: נתניהו יתראיין הערב בערוץ 12

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, רה"מ יתראיין הערב בתוכניתה של רינה מצליח "פגוש את העיתונות", יחד עם הראיון הצפוי עם איילה חסון בערוץ 13 • למרות קריאתו לחרם על ערוץ 12 והאשמות כי בעליו "מנסים להטות את תוצאות הבחירות", נתניהו מעדיף לוותר על רטוריקת ההחרמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

שבועיים בלבד לאחר שקרא להחרים את קשת 12, עושה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההפך ממה שהטיף לו ומצביע ברגליים (או בשלט): אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, צפוי נתניהו להפציע לראיון בתוכניתה של רינה מצליח "פגוש את העיתונות".

נזכיר כי לפני כשבוע מלחמתו של נתניהו בתקשורת הגיעה לשיאה כשקרא להחרים את קשת - בעלת הרישיון החזקה ביותר מבין כל הערוצים המסחריים. הסיבה הרשמית בעטיה קרא נתניהו להחרים את הערוץ הייתה המעורבות שלו בסדרה "הנערים" עבור HBO. הסדרה מתמקדת בעיקר בסיפור הרצח של הנער מוחמד אבו חדיר.

יום לאחר שקרא להחרים את ערוץ 12 הגדיל נתניהו לעשות, ובלייב ששידר בעמוד הפייסבוק שלו תקף אישית גם את בעלי הערוץ, דרורית ורטהיים ויצחק תשובה, ואת מנהלי הערוץ וחברת החדשות - אבי ניר, מנכ"ל קשת, ואבי וייס, מנכ"ל חדשות 12.

נתניהו טען כי אנשי הערוץ עושים לו משפט שדה ערב הבחירות "כדי להטות את תוצאות הבחירות". עוד טען כי מי שעושה זאת הוא לא רק גיא פלג, שאת הפרסומים שלו בנוגע לתמלילי החקירות כשל נתניהו למנוע יומיים לפני כן.

את פלג הוא הגדיר כ"בובה המושכת בחוטים", בעוד שמי שאחראים הם "אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12, אבי ניר, שמוביל את קשת, דרורית ורטהיים ויצחק תשובה". לטענתו, "אבי וייס מנחה את פלג ואת אברמוביץ'. הם מדברים על עיתונות חופשית, בזמן שהם מגויסים לחלוטין לעשות פיגוע לדמוקרטיה הישראלית".

אבל נראה כי בעת שהסקרים ממשיכים להצביע על קרב צמוד בין נתניהו לגנץ, מעדיף נתניהו לוותר על רטוריקת ההחרמה ולהתראיין בערוץ שמחזיק נתח צפייה מסחרי גבוה משמעותית מהמתחרים לו.

נזכיר כי בשישי אחר-הצהריים התראיין נתניהו באכסניה הנוחה יחסית של התוכנית אותם מנחים שרון גל ורני רהב ברשת 13; אולם יש להניח שהוא מבין כי אחוזי הרייטינג שזוכה להם התוכנית, גם ברגעי השיא שלה, אינם מספיקים כדי לתפוס את מדורת השבט.

התוכנית שכעת מסתמן שיתראיין בה היא תוכניתה של רינה מצליח. אומנם לא מדובר בתוכנית פריים-טיים, ויש להניח כי נתוני הרייטינג שלה לא יאמירו לנתונים של המהדורה המרכזית גם אם התוכנית תכלול ראיון עם נתניהו, אך סביר שנתניהו יודע שחדשות 12 וקשת יהדהדו כל כותרת מתוך ראיון כזה גם בהמשך הערב.

נתניהו, כידוע, איננו מרבה להתראיין בימים רגילים, אך כשמערכות הבחירות מגיעות לישורת האחרונה, הוא הופך לתקשורתי במיוחד. גם בבחירות הקודמות הוא הסכים ברגע האחרון לשתף פעולה לא רק עם אכסניות שנחשבות לידידותיות לו כמו ערוץ 20.

נזכיר כי בבחירות הקודמות נתניהו הפציע לראיון של הרגע האחרון, כמעט ללא התראה מראש, עם העיתונאית קרן מרציאנו בחדשות 12. אז מי שזכה לטיפול צונן היו דווקא חדשות 13, אותם סימן נתניהו באותה תקופה כעוינים לו במיוחד.

לא רק רינה מצליח צפויה לשדר ראיון עם נתניהו: ראיון כזה ישודר גם בתוכניתה של איילה חסון בחדשות 13. אבל בניגוד למערכת הבחירות הקודמת בה הגיע נתניהו לראיון בשידור חי באולפן, הפעם צפוי הראיון להתקיים במעונו בבלפור.