יזמים, משקיעים ומנהלים בכירים בהייטק בקריאה לעובדים: צאו להצביע

שתי יוזמות של בכירים צוברות תאוצה בקרב עובדים בהייטק ובשתיהן קריאה לעובדים לצאת להצביע, איש איש על פי אמונתו • היוזמה האחת מובלת על ידי האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) והשנייה על ידי קבוצה של משקיעים • בין החותמים: איל וולדמן, דב מורן, ארנה ברי, יואל חשין ושלמה דברת

אזרחי ישראל מצביעים בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף
אזרחי ישראל מצביעים בבחירות 2019 / צילום: שלומי יוסף

גורמים בכירים בתעשיית ההייטק קוראים לעובדי ההייטק לצאת להצביע בבחירות ביום שלישי הקרוב. באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות פרסמו מכתב, בו קראו ליזמים ולעובדים בתעשייה לבטל טיסות מתוכננות על מנת להצביע. יוזמה נוספת היא של משקיעי הון סיכון, שמפיצים קריאה דומה בין חברות הפורטפוליו שלהן.

במכתב של האיגוד נכתב כי "כעת עומדת במבחן האחריות והחובה שלנו, כמנהלים ומנהלות, לשמור על ודאות עסקית ועל יציבותה הכלכלית של ישראל, כמו גם על הקלות בה ניתן לעשות עסקים. זוהי חובתנו להצביע ולהשפיע על פניה של המדינה בכלכלה, בביטחון, בחינוך, בבריאות ובכל תחומי החיים.

"אנו קוראים לכל חברי האיגוד, מנהלים ומנהלות - עשו כל שביכולתכם כדי להצביע. דחו ככל שניתן נסיעות מתוכננות שלכם ושל עובדי החברה לחו"ל ביום הבחירות. דחו פגישות עסקיות מתוכננות ועודדו את עובדיכם לגשת ולהצביע, לממש את זכותם וחובתם האזרחית".

באיגוד ציינו כי "עולם ההיי-טק העולמי ולקוחותיכם בכל העולם, הרואים בישראל מצפן עולמי בתחום, יבינו זאת ויכבדו את הרצון לדאוג לעתיד מדינתנו".

על המכתב חתמו בין השאר איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס; אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל; המשקיע והיזם דב מורן; ד"ר שלמה מרקל מברודקום; צחי וייספלד מאינטל; רוני גמזו, מנכ"ל איכילוב ועוד.

המכתב השני, אותו יזם טל ברנוח, הופץ על ידי משקיעי הון סיכון מובילים שכתבו: "מדינת ישראל נמצאת בשעת מבחן ואיננו יכולים להרשות לעצמנו ללכת למועד ג'. כל קול קובע הפעם, אנא תדאגו שכולם יגיעו לקלפי בלי שום קשר למה הם מצביעים".

על המכתב חתמו שורה של משקיעים, בהם אדן שוחט, חמי פרס, רועי סער, שלמה דוברת, אורנה ברי, יואל חשין, גיגי לוי, טל סלובודקין, בועז דינטה ועוד.