נתניהו: לא מתחייב על החזרת המנדט לנשיא המדינה

רה"מ התראיין הערב בערוצים 12, 13 ו-11, וכשנשאל ע"י רינה מצליח האם יתחייב להשיב לנשיא את המנדט להרכבת הממשלה במקרה שלא יצליח בכך, השיב כי הוא לא מאמין שיגיע לרגע הזה, אך לא היה מוכן להתחייב • נתניהו נשאל הן ע"י מצליח והן ע"י אילה חסון על המתקפות הבוטות היוצאות מדף המסרים שלו נגד האוכלוסייה הערבית, והשיב כי לא ידע על כך

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה מוכן הערב להתחייב על אי-החזרת המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה. נתניהו הופיע במספר ראיונות ארוכים בערוצים 12, 13 ו-11, וכאשר נשאל על-ידי אחת המראיינות - רינה מצליח - האם יתחייב להשיב לידי הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא במקרה שלא יצליח להרכיב ממשלה, השיב כי הוא לא מאמין שיגיע לרגע הזה, אך לא היה מוכן להתחייב על כך שהמדינה לא תצא לבחירות שלישיות.

עוד בראיון לערוץ 12, נתניהו הכחיש כי הוא עוסק בנושא החסינות האישית שלו והעיר למצליח: "תפסיקי לפמפם את הציבור על כל השטויות האלה. אני לא עוסק בזה. פסקת ההתגברות היא בכלל נוגעת לדברים אחרים".

בראיון לערוץ 12 נתניהו אמר עוד כי היום בבוקר הוא כינס ישיבה מיוחדת של בכירי הליכוד בביתו לדון בתחקיר עיתון "מעריב", לפיו המשטרה לא פנתה לאנשים שהעידו בנוגע לאי-סדרים ב-80 קלפיות. מצליח ציינה בפניו כי המשטרה דיווחה לה כי דווקא נעשתה אליהם פנייה.

דוברו של ראש הממשלה אמר כי נתניהו ביקש לכנס ישיבת חירום עם יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר מיד בצאת השבת, כדי להבטיח שלא תהיה גניבת בחירות נוספת בבחירות האלה, אך השופט מלצר פרסם הודעה בצאת השבת כי לא הגיעה אליו כל פנייה כזו.

בראיון לערוץ 13 נשאל נתניהו על-ידי המראיינת אילה חסון האם הוא יודע כמה טילים נורו מרצועת עזה לעבר ישראל במהלך השנה האחרונה, והשיב "כמה מאות", אך חסון ציינה בפניו כי מדובר ב-1,800 טילים.

חסון שאלה את נתניהו על אישור ההלוואה עבורו מאיש העסקים פרטרידג' ומדוע לא לקח הלוואה מן הבנק, ונתניהו השיב: "אני אחזיר את ההלוואה. הלוואה ממנו ומהבנק זה היינו הך".

בשני הראיונות נשאל נתניהו על המתקפות הבוטות היוצאות מדף המסרים שלו נגד האוכלוסייה הערבית, והוא ציין שלא ידע על כך ושמדובר בעבודה של עובדים בקמפיין.