דרמה בבית ההשקעות פסגות: ראובן קפלן מונה למנכ"ל, ברק סורני פורש

ברק סורני, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, הודיע על בקשתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל לאחר 3 שנים • קפלן סיים לאחרונה קדנציה של 4 שנים כמנכ"ל עמידר, קודם לכן כיהן 8 שנים בכלל ביטוח כמשנה למנכ"ל וכמנכ"ל כלל בריאות • סורני: "שוק ההון שינה את פניו באופן משמעותי; גאה בעשייה שלנו"

ראובן קפלן / צילום: ענבל מרמרי
ראובן קפלן / צילום: ענבל מרמרי

דירקטוריון בית ההשקעות פסגות, שבבעלות המלאה של קרן אייפקס, מינה הבוקר (א') את ראובן קפלן למנכ"ל בית ההשקעות. הוא ייכנס לתפקידו בימים הקרובים.

ברק סורני, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, הודיע לדירקטוריון החברה על בקשתו לסיים את תפקידו לאחר 3 שנות כהונה כמנכ"ל בית ההשקעות וכ-21 שנים בקבוצת פסגות. סורני ימשיך ויכהן כיועץ לבית ההשקעות.

פסגות, שנמצא על המדף, הוא בית ההשקעות הגדול בישראל מאחר שהוא מנהל כ-187 מיליארד שקל עבור יותר מ-1.3 מיליון לקוחות. בית ההשקעות פועל כמעט בכל תחומי השירותים הפיננסיים, להוציא חיתום, ובשנים האחרונות הוא נכנס לתחום הביטוח - ויצא ממנו. בית ההשקעות, שבשליטת קרן אייפקס, החל את דרכו ב-1963, אז הוקמה פעילות ניהול התיקים של לאומי תחת השם אופק. כעבור כשני עשורים וחצי הוקמה פסגות - פעילות קרנות נאמנות של בנק לאומי. ברבות השנים שני הגופים הפכו לאחד ונרכשו בעקבות רפורמת בכר על-ידי קרן יורק.

לראובן קפלן יש ניסיון של יותר מ-20 שנה בניהול: סיים לאחרונה קדנציה של 4 שנים כמנכ"ל עמידר, קודם לכן כיהן 8 שנים בכלל ביטוח כמשנה למנכ"ל וכמנכ"ל כלל בריאות. בנוסף כיהן כמנכ"ל שחל ישראל וכמנכ"ל השמירה מדיקל. קפלן בעל תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר ראשון עם התמחות בשיווק ומימון מהמכללה למנהל.

מדירקטוריון פסגות נמסר: "ראובן קפלן מביא עמו עשרות שנים של ניסיון במגזר הפרטי, בשוק ההון ובעולם הציבורי. אנו מאמינים שיכולות הניהול המוכחות שלו בתפקידיו המגוונים והניסיון הרב שצבר יסייעו לקבוצה לעמוד בפני האתגרים ולמנף את פעילותה העסקית לטובת העמיתים שלנו".

ראובן קפלן מסר: "אני מבקש להודות לדירקטוריון פסגות על האמון שנתן בי. כבית ההשקעות הגדול והמוביל בישראל על פסגות מוטלת החובה והאחריות לנהל את הכסף של העמיתים שלנו בצורה מושכלת ולאפשר להם לחסוך ולהשקיע בצורה המיטבית למען העתיד שלהם. עובדי ומנהלי החברה ידועים כחוד החנית של שוק ההון ואני מחויב להצעיד את החברה קדימה יחד איתם".

ברק סורני כיהן בפסגות בתפקידים מגוונים, בהם מנהל השקעות בכיר, מנהל הנכסים הלא סחירים, מנכ"ל פסגות ניירות ערך (במשך 5.5 שנים) וב-3 שנים האחרונות מנכ"ל בית ההשקעות. במקביל לכהונתו כמנכ"ל מכהן ברק גם כיו"ר פסגות ני"ע וכיו"ר פסגות קרנות נאמנות.

ברק סורני מסר: "אני מסיים כהונה ארוכה ומלאת עשייה בבית ההשקעות הגדול והמוביל בישראל. התחלתי את דרכי בשנת 1998 כאנליסט בחברת גמולות, שנרכשה על ידי פסגות בשנת 2008, ואני מסיים את דרכי בקבוצה בגאווה ובסיפוק כמנכ"ל בית ההשקעות הגדול והוותיק בישראל. במהלך שנים אלה, שינה שוק ההון את פניו באופן משמעותי, ואני גאה בעשייה שלנו לשמירה על כספי לקוחותינו במקצועיות, בחדשנות ובאחריות".

סורני הוסיף: "בכל אחד מהתפקידים בהם כיהנתי מצאתי לצדי את האנשים הטובים והמקצועיים ביותר שיש בשוק ההון הישראלי. השנים הללו תהיינה חקוקות בליבי לעד. אני מודה לעובדי ומנהלי פסגות, לדירקטוריון ולבעלי המניות על ההזדמנות להוביל את בית ההשקעות הגדול בישראל. אמשיך ואסייע לבית ההשקעות כיועץ. איחולי הצלחה למנכ"ל החדש ראובן קפלן. אני בטוח שניסיונו הרב יתרום לפסגות ויחד עם עובדי החברה יכבשו פסגות חדשות".

דירקטוריון בית ההשקעות הודה לסורני: "ברק כיהן כמנכ"ל בתקופה מאתגרת עם שינויים רבים, בהם הרפורמה בתעודות הסל, הכניסה לפנסיה הנבחרת, שינויי חקיקה ורגולציה ועוד. ברק כיהן גם כיו"ר בשתי חברות בנות מרכזיות בקבוצה וסייע לה לעמוד באתגרים עימם התמודדה בשנים האחרונות במקצועיות ובאחריות. ברק ימשיך להיות חלק מבית ההשקעות ויכהן כיועץ לבית".

פסגות הינו בית ההשקעות הגדול בישראל, המנהל נכסים עבור כ- 1.3 מיליון לקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים וגופים מוסדיים בהיקף של כ-185 מיליארד שקל בחיסכון פנסיוני, קופות גמל, השתלמות, קרנות נאמנות וקרנות מדדים, ניירות ערך, ניהול תיקים, ברוקראז' וסוכנויות ביטוח.