גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוכנית הבנייה המסיבית באזור סירקין תשנה את פתח תקווה לתמיד, והתושבים מתרעמים

תושבי פ"ת וכפר סירקין יצאו למאבק נגד הבנייה הנרחבת הצפויה באזור ● הטענות שהם מעלים מצטרפות לטענות שנשמעות בכל מקום שבו מתוכננות דירות רבות בבת אחת: אין תשתיות, יש פקקים, חבל על השטחים הפתוחים האחרונים ● ברקע עומדת גם השאלה איך תתמודד העיר עם תוספת התושבים

הפגנה נגד הבנייה המואצת בפתח תקווה / צילום: גלעד קוולרצ'יק
הפגנה נגד הבנייה המואצת בפתח תקווה / צילום: גלעד קוולרצ'יק

ביום שישי שעבר בבוקר הפגינו תושבים מכפר סירקין ופתח תקווה בכניסה לעיר החרדית אלעד במחאה על סיפוח שטחי המושב לעיר אלעד; ביום ראשון התקיימה פגישה של נציגי תושבי שכונת דדו עם ראש העיר; ביום שני בערב התקיימה פגישה של מטה "בינוי שפוי" עם ח"כ מיקי חיימוביץ' ממפלגת "כחול לבן" על עניין פינוי המחנה הצבאי סירקין; ביום שלישי הגיעו פעילים לדיון בוועדת הגבולות על ההתרחבות הפוטנציאלית של העיר אלעד על חשבון השטחים החקלאיים שמעבר לכביש 6 - כל האירועים הללו הם רק חלק קטן מהתרחשות אינטנסיבית שמתקיימת בימים אלה ונוגעת לבנייה באזור כפר סירקין ובעצם, להתרחבות של העיר פתח תקווה לכיוון מזרח.

המאבק על הבנייה המסיבית הצפויה באזור סירקין מגלם בתוכו שורה ארוכה של קונפליקטים - טענות על פקקים ומחסור בתשתיות, מלחמה על שטחים בין חרדים לחילונים, דאגה לעצים ולשטחים הפתוחים ועוד.

פתח תקווה ממוקמת בטבעת השנייה של מטרופולין תל אביב. ב-2018 חיו בעיר כ-245 אלף איש, והצפי הוא שעד 2040 תגיע אוכלוסיית העיר ל-340 אלף איש. מ-80 אלף יחידות דיור בהווה ל-125 אלף יחידות דיור ב-2040.

תוכניות הבנייה באזור מזרח פתח תקווה כוללות את שטח המחנה הצבאי סירקין ובו 8,070 יחידות דיור בתוכנית תמ"ל 1076 מערב; ועוד 4,000 יחידות דיור בתוכנית סירקין מזרח; ועוד 4,000 יחידות דיור בשטח שבין השכונות הדר גנים ועמישב וההרחבה של כפר סירקין - בסך הכול יותר מ-12 אלף יחידות דיור. לצד אלה מתוכננים עוד עשרות אלפי שטחי מסחר.

למספרים אלו יש להוסיף עוד אלפי יחידות דיור שיתווספו בשכונות הדרום מזרחיות של העיר לכשיעברו הליך התחדשות. אין ספק שמדובר בשינוי משמעותי, מבחינה פיזית ותפקודית, לאזור שהיה עד כה אזור קצה, העורף של גוש דן.

אם המחאה של תושבי כפר סירקין ותושבי פתח תקווה עצמה נגד הבנייה המואצת נשמעת לכם מוכרת, זה משום שהם חוזרים על אותן הטענות שנשמעות בהוד השרון, בכפר סבא, בהרצליה, בקריית אונו ובערים רבות אחרות: קודם תבנו תשתיות, ואז תתנו היתרי בנייה לדירות; שמרו על השטחים הפתוחים; ותמצו קודם את הבנייה בתור שטחי העיר.

התוכניות באזור מחנה סירקין

ראש העירייה: "תהליך מובנה, לא בבום"

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, רואה את המשך תהליך התרחבות העיר כטבעי ואפילו חיובי: "כל הבנייה בסירקין (במחנה הצבאי - ג.נ) זו החלטה של הממשלה. פתח תקווה ניסתה להתנגד לאורך השנים, אך שום דבר לא עזר. במקביל, העירייה תמיד פעלה כדי להשיג את התוצאות הכי טובות עבור העיר. הבנייה בסירקין נועדה לשמש זוגות צעירים וגם התחדשות עירונית לעיר. כשאני מאפשר לנייד חלק מהזכויות כלפי סירקין, זה מאפשר לחדש את השכונות הוותיקות כמו רמת ורבר, יוספטל, תקומה ואחדות, שבהן חיה אוכלוסייה מוחלשת. בסירקין יהיה מחיר למשתכן, יהיה שם דיור מוגן. התהליך הזה הולך להיות מובנה. לא בבום".

גרינברג מצהיר שהוא עצמו מתנגד לבנייה בשטחים החקלאיים של כפר סירקין, אך אם זה מה שהמדינה מעדיפה - הוא מעדיף שהשטח ינוהל על ידי פתח תקווה ולא יועבר לאלעד. "בכותרות העיתונים דיברו על זה ש'סירקין הקטנה' (השטח החקלאי שמדרום להרחבה של כפר סירקין - ג.נ) עובר לאלעד. בקדנציה הקודמת היה ראש עיר חלש ואיימו עליו שייקחו את זה. אני נכנסתי לתפקיד וישבתי עם ראש הממשלה ושרי הממשלה ואמרתי, שאם יש תכנון לבנות, אז שזה יהיה במסגרת פתח תקווה. זה גם הכיוון של רשות מקרקעי ישראל ושל ועדת הגבולות".

באלעד, מטבע הדברים, דווקא מעוניינים בשטחים החדשים, אף שהם מרוחקים מהעיר ונמצאים מעבר לכביש 6. ראש העיר אלעד, הרב ישראל פרוש, שהגיע אף הוא להפגנה שנערכה בשבוע שעבר, אמר ל"גלובס" כי "ישנן כמה וכמה אפשרויות להרחבת העיר, וכולן נידונות בימים אלה בוועדות התכנון השונות.

ישראל פרוש / צילום: איל יצהר, גלובס

"חשוב להבהיר שהתכנון לבנייה בשטח כפר סירקין הגיע הרבה לפני שדובר על סיפוחו לאלעד. הוא עוד אופציה שנבחנת להרחבת אלעד. כפי שהבהרתי למפגינים בשטח. חשוב לי לגנות את שלטי ההסתה בגנותם של החרדים שהונפו בהפגנה. אין מקום לשיח של שנאה בשום ויכוח לגיטימי בארץ. כך או אחרת, לאלעד יתווספו אלפי יחידות דיור כי בסוף גם המתנגדים יבינו שאי אפשר לחנוק עיר ולא לאפשר לה להתרחב".

בין אם השטחים של מושב כפר סירקין יסופחו בסוף לאלעד או לא, שאלה אחרת היא האם העיר פתח תקווה מסוגלת להתמודד מבחינה כלכלית עם הכמות הגדלה של האוכלוסיה, לאחר שכבר אוכלסו בה בעשור האחרון אלפי דירות בשכונות אם המושבות והדר גנים.

גרינברג: "חלק מההתניות של כל הפרויקט הזה (הבנייה במחנה סירקין - ג.נ) היא שתהיה בנייה של תעסוקה ומסחר. במסגרת הבנייה בסירקין יש 500 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. המינהל הולך לבנות עוד מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר בקריית אריה. במקביל, הרצנו התחדשות של אזור התעשייה קריית אריה".

לדברי גיא קפלן, מתכנן מחוז מרכז, "במקרה של סירקין התעסוקה חשובה לפיתוח העירוני של המקום. לא מדובר על אזור תעסוקה נפרד, אלא יותר על משרדים והייטק. אני מאמין שהרצון של המעסיקים והמסחר להתמקם בשכונות האלה יהיה גבוה כי בסופו של דבר, רוב האנשים ירצו לגור ולעבוד באזור על מנת לחסוך את היוממות למקומות אחרים".

אז למה אנשים כל כך מתרגשים מהתוכניות החדשות? אנחנו רואים הפגנות, מחאות.

גרינברג: "אנשים מתרעמים כי בסופו של דבר יש שם שכונות וילות, גם בסירקין וגם בשיכון בילינסון בפתח תקווה, שהופכות עכשיו לפרבר בהתפתחות של העיר הגדולה הזאת. הם היו בסיפור כפרי וזה ילך וייעלם. הם אלה שמנהלים את המאבק והם מסיתים את התושבים בשכונות האחרות".

גרינברג / צילום: איל יצהר, גלובס

הפעילים: "אנחנו ממש לא נימבי"

אחד ממנהיגי המרי נגד התוכניות הוא רועי סער, יליד פתח תקווה שהתחתן עם בת כפר סירקין ועבר לגור במקום. סער הוא השותף הישראלי בקרן ההון סיכון האירופית מנגרוב קפיטל פרטנרס, שנותנת את חסותה לקבוצת הכדורגל הפועל פתח תקווה. בין יתר עיסוקיו הוא יו"ר הוועד המקומי של כפר סירקין.

הפגנה של תושבים נגד תוכנית הבנייה בסירקין / צילום: גלעד קוורלצ'יק

"המודל שלנו הוא של מושב עובדים", אומר סער. "פעם הקהילה שלנו הייתה מחוברת סביב ענייני החקלאות. בבוקר היו נפגשים במפעל התערובת, ובצהריים בהעמסה לתנובה. היום אנחנו נוסעים לתל אביב לעבוד וחוזרים בערב. אבל שמנו לעצמנו ליעד לייצר קהילה: יש כאן קבוצות ריצה וכדורגל וסטודיו ליוגה ופרויקט שבו בנות הכפר מבשלות במשך חודשיים לאם היולדת ויש לנו גם אירועי שבועות ופורים".

אז מה בעצם הבעיה אם יבנו למגורים ליד כפר סירקין?

"אנחנו ממש לא נימבי. את כביש 6 ואת כביש 471 בנו על השטחים החקלאיים שלנו. את שכונת הדר גנים והשיכונים הדרומיים של פתח תקווה, בנו בחלקם על אדמות כפר סירקין. כשעשו את צינור הנפט, את המכפלה של הרכבת המזרחית - הכל עלינו. צמוד לכפר הם רוצים לשים קו מתח עליון, מצפון לכפר לשים תחנת משנה להשנאה של חברת חשמל (תחמ"ש). אם תשים סביבנו מחוגה ברדיוס של קילומטר וחצי אתה תמצא לא פחות מ-20 אלף התחלות בנייה. אם יקחו מאיתנו את האדמות החקלאיות האחרונות שלנו אנחנו נמצא את עצמנו כשכונה עירונית בפתח תקווה".

"אבל יש פה כריתה מטורפת של 3,700 עצים בוגרים, בני מאה שנה. מחנה סירקין היום מייצר טונות חמצן בשנה. אנחנו רוצים לצמצם את הכריתה של העצים. יש לנו בעיה עם התשתיות. התוכנית נותנת מענה למחנה סירקין, אבל לא לכל האזור. זה שבסוף הדרך יהיה פה מטרו זה נהדר, השאלה היא מה יקרה עד אז. אנחנו מבקשים לעצור את השגעת. עד עכשיו היה לחץ אדיר לתכנן. שר האוצר משה כחלון הרי רק מסתכל על טבלאות אקסל. אפילו הוועדות המחוזיות התחילו לאחרונה להשתולל עם מספר התוכניות שהן מקדמות כדי להראות שהם מתכננים יותר מהוותמ"ל. בסופו של דבר אם בונים באלעד, בראש העין, בהוד השרון ועוד בפתח תקווה תהיה פה קטסטרופה. אנחנו נשלם את המחיר. ברור לנו שיבנו, אבל אנחנו מבקשים שלביות, התאמה של התשתיות לאיכלוס המגורים".

פקק על כביש 471 / צילום: גיא ליברמן

"שלא נצטער שלקחנו את הריאה הירוקה האחרונה במרכז"

כפר סירקין מתנהג אולי כמו זרוע כפרית של העיר פתח תקווה, אך סטטוטורית הוא שייך למועצה האזורית דרום השרון. ראשת המועצה, אושרת גני-גונן, מוטרדת מאוד מהשינויים שחלים בשטח השיפוט שבאחריותה: "מושב זה לא רק החקלאות, זה גם צביון. ברור שאם לוקחים למושב את האדמות החקלאיות, אז הוא הופך לשכונת וילות בעיר. על זה המלחמה שלנו. אנחנו טוענים ששטח שלוקחים לפיתוח, לעולם לא יישאר פתוח.
"הבעיה הכי גדולה היא שאין תכנון מתכלל של מרכז הארץ. אני מבינה שיש מצוקת דיור וגם אנחנו מוכנים להיות מתחת לאלונקה, אבל בוא נסתכל על זה בצורה רחבה. שלא נצטער שלקחנו את הריאה הירוקה האחרונה באזור המרכז.

גני־גונן / צילום: איל יצהר, גלובס

"רוצים לקחת את האדמה האחרונה שנשארה למושב ולהפוך אותה לשכונה של אלעד? קודם כל שימצו את מה שיש. אם בעוד 20 שנה תהיה מצוקת דיור יכול להיות שזה יתאים. נראה כאילו מישהו תכנן לבנות שם ועכשיו, וזה לא משנה באיזה מתודולוגיה, יקחו את זה לפיתוח. ואני שואלת, מה הרעיון? העיר אלעד נמצאת במרחק של ארבעה קילומטרים ובאמצע יש כביש ומסילת רכבת ושטחים חקלאיים. מישהו חשב שאפשר לקיים עיר בלי רציפות טריטוריאלית?"

עוד כתבות

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר