"דאגתי שהציפורים במשרד יהיו מזן רגוע ועם ציוץ עדין"

אורן שייך (49) מוביל פיתוח תוכנה בחברת BrightWay Vision • טווח שכר: 33-37 אלף שקל

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"אני בסיום ארוחת הצהריים. אני מאלה שמכינים לעצמם את האוכל ולא מזמינים. BrightWay Vision מפתחת מערכות ראייה לרכבים אזרחיים, כלומר מצלמה, שהיא חלק ממערכת שמשפרת את הראייה בלילה ובתנאי מזג-אוויר קשים. אני עומד בראש מפתחי התוכנה. יצאנו בשנת 2011 מתוך אלביט מערכות".

כמה זמן אתה עובד שם?

"לאלביט הגעתי בשנת 2003, ואני מהמקימים של BrightWay Vision שיצאו ממנה. כשעוד עבדתי באלביט עצמה, הייתי חלק מאותה קבוצה - שהפכה להיות קבוצה עצמאית לאחר שהוחלט לעשות ממנה ספין אוף".

איך היה המעבר מחברה גדולה לסטארט-אפ?

"בחברה קטנה יש יותר השפעה ואנחנו יותר אדונים לעצמנו. אני מעדיף את זה. כשהתחלנו היינו חמישה, היום אנחנו כבר כ-15 ואנחנו לפני סבב גיוס".

איך הגעת לתחום?

"למדתי הנדסת מחשבים בטכניון. למעשה הגעתי למה שרציתי להיות, כמובן לצד הדברים האחרים שחשובים לי כשאני לא בעבודה, כמו המשפחה שלי והתחביב שלי שהוא גידול ציפורים ותוכים".

זה תחביב רציני?

"יש לי בבית כלובים של תוכים. יש כלוב גדול במיוחד שיש בו 50 תוכים, ועוד כלוב של ציפורים קטנות יותר, שנקראות פינקים, שם יש לי כשמונה זוגות. מאז שאני ילד אהבתי בעלי חיים, מכל סוג, אבל הציפורים תפסו אותי במיוחד. ברגע שנכנסים לזה קשה לצאת. גדלתי בטבריה, ומגיל 16 בבית של ההורים היה לי כלוב. כשהתחתנתי ועברתי ליקנעם בניתי כבר כלוב גדול. אני גם מסוג האנשים שמביאים את התחביב לעבודה כדי להרגיש בה בבית, אז יש לי בעמדה על השולחן כלוב קטן עם זוג פינקים".

הם מצייצים? זה לא מפריע לאחרים?

"דאגתי שזה יהיה זן רגוע. זה ציוץ מאוד דק ועדין, אנשים דווקא אוהבים את זה פה. כולנו יושבים באופן ספייס בחלל פתוח".

זה תחביב תובעני שמצריך זמן?

"שלוש פעמים בשבוע אני קם מוקדם כדי לטפל בציפורים שבבית. בערב אני נהנה מהן".

אתה יודע לזהות מי זה מי? בכל זאת, 50 תוכים.

"לא, לא. אבל אני אוהב להסתכל על האינטראקציות. הם התרבו אצלי".

אתה מגדל עוד בעלי חיים?

"יש לנו כלב, חתולה וארנבת. בארנבת הבת שלי מטפלת. החתולה חיה פחות בשלום עם הציפורים, אבל הקשר שלה עם הכלב מדהים. גם עם הארנבת הקשר טוב".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

"מקצועית אני מאמין שאהיה באותה החברה שכבר תהיה יותר גדולה ויותר מצליחה, ושאוביל צוות גדול יותר מהשניים שתחתיי היום".